Motoryzacyjne perełki zjechały do Strzelec Opolskich. Na zlocie w sołectwie Mokre Łany można było podziwiać 120 pojazdów

Radosław Dimitrow
Radosław Dimitrow
Zlot zabytkowych samochodów w sołectwie Mokre Łany w Strzelcach Opolskich.
Zlot zabytkowych samochodów w sołectwie Mokre Łany w Strzelcach Opolskich. archiwum organizatora
Cuda techniki zaparkowały w Strzelcach Opolskich w sołectwie Mokre Łany. Zlot zabytkowych samochodów (i nie tylko) zorganizowali właściciele tych pojazdów. To była druga taka impreza.

Zlot fanów zabytkowej motoryzacji pod nazwą "Dzikość Strzelca" został zorganizowany na terenach zielonych tuż obok boiska. Na zlot przyjechało około 120 pojazdów: samochody, motocykle i traktory.

Impreza byłą zorganizowana w formie pikniku rodzinnego. Na gości czekał poczęstunek, a wieczorem był koncert rockowy zespołu Rooster i zabawa taneczna z DJ-em.

- W Strzelcach Opolskich i okolic jest wielu miłośników motoryzacji, ale brakuje okazji do spotkań. Dlatego zorganizowaliśmy ten zlot - mówi Robert Grzesik, jeden z organizatorów.

W trakcie imprezy goście głosowali na najlepsze samochody. Wybrano także miss zlotu.

Ciekawe modele pojazdów na zlocie:

Lincoln Continental Mark IV. Jest to luksusowy samochód osobowy klasy wyższej produkowany przez firmę Lincoln Motor Company w latach 70. Miał silnik V8 o pojemności aż 7,5 litra!. Ten Lincoln był jednym z najpopularniejszych samochodów luksusowych wybierany przez biznesmenów i polityków w USA.

FSO Syrena 105 produkowana od 1972 r. do 1983. Ta syrena była napędzana silnikiem o pojemności 0,8 lub 0,9 l. Pomimo małej pojemności silnika, samochód pożerał spore ilości paliwa ok. 8 l na 100 km. Syrena potrafi się rozpędzić do ok. 100 km/h.

Peugeot 404. Jest to mały, czterodrzwiowy sedan, który był produkowany przez firmę Peugeot we Francji w latach 1960-1988. Model ten odniósł największy sukces pośród kilku innych samochodów o podobnej stylistyce nadwozia. Wyprodukowano ok. 2,8 mln sztuk.

Wartburg 353 z lat 60. XX wieku. Jest to dwudrzwiowy samochód osobowy klasy kompaktowej produkowany przez firmę Automobilwerk Eisenach w NRD w latach 1955–1991. Te pojazdy napędzane były za pomocą dwusuwowego silnika R3.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Zasady głosowania w wyborach europejskich 9 czerwca

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska