100 milionów na poprawę połączenia Opole - Fosowskie

Archiwum
Rewitalizacja będzie polegała na wymianie ponad 31 km torów, naprawie 25 przejazdów kolejowych, wymianie 28 rozjazdów i remoncie 24 obiektów inżynieryjnych takich jak wiadukty, mosty czy przepusty
Rewitalizacja będzie polegała na wymianie ponad 31 km torów, naprawie 25 przejazdów kolejowych, wymianie 28 rozjazdów i remoncie 24 obiektów inżynieryjnych takich jak wiadukty, mosty czy przepusty Archiwum
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na prace rewitalizacyjne linii kolejowej nr 144 na odcinku Fosowskie - Opole, które pozwolą skrócić czas przejazdu z Warszawy do Wrocławia.

Rewitalizacja będzie polegała na wymianie ponad 31 km torów, naprawie 25 przejazdów kolejowych, wymianie 28 rozjazdów i remoncie 24 obiektów inżynieryjnych takich jak wiadukty, mosty czy przepusty.

Plan robót zakłada również przebudowę peronów na następujących stacjach: Fosowskie, Staniszcze Małe, Krasiejów, Ozimek, Dębska Kuźnia, Chrząstowice, Suchy Bór, Opole Główne oraz wiat na stacjach Ozimek i Opole Główne.

PKP PLK poinformowała dziś, że wykonawca - Konsorcjum Firm Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych I Inżynieryjnych - Infrakol przeprowadzi wszystkie prace kosztem 109,3 mln zł.

Zasadnicze roboty torowe zostaną zakończone pod koniec 2013 roku, zaś cała inwestycja ma się zakończyć do połowy przyszłego roku.

Jest to jeden z kluczowych projektów rewitalizacyjnych prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., który wraz z pracami realizowanymi na odcinkach Włoszczowa Północ - Częstochowa Stradom oraz Fosowskie - Opole umożliwi najszybszym pociągom przejazd między Warszawą a Wrocławiem w czasie krótszym niż 4 godziny.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska