Od 1899 roku fabryka w Mladá Boleslav produkuje jednostki napędowe, stosowane dziś nie tylko w modelach Škody, ale także w pojazdach innych marek wchodzących w skład grupy VW.
110 lat temu odbyła się również oficjalna przejażdżka pierwszym motocyklem Laurin & Klement, który dał początek zakładom Škody. Odbyło się to dokładnie 18 listopada 1899 roku, w Pradze.
- Na świecie jest zaledwie kilka firm, które produkują samochody z własnymi silnikami, i to nieprzerwanie od 110 lat. Natomiast tutaj, w Mladá Boleslav, w produkcję i rozwój silników oraz samochodów jesteśmy zaangażowani już od 1895 roku. Początkowo tworzyliśmy rowery, a pierwsze zaprojektowane przez nas motocykle trafiły do produkcji od 1899 roku - mówi Lukáš Nachtmann, jeden z menadżerów w Škoda Auto.
Produkcja obecnie stosowanych silników rozpoczęła się w fabryce w Mladá Boleslav 20 grudnia 2001 roku. W hali M6 zwanej "nowym warsztatem silnikowym“ pracuje obecnie 600 osób. Każdego dnia z taśmy montażowej zjeżdża 2800 jednostek.
Są to dwa silniki: trzycylindrowy 1.2 HTP o mocy 60 i 70 KM, a od tego roku także jednostka 1.2 TSI o mocy 105 KM. W hali M6 odbywa się również końcowy montaż silników 1,4 MPI dysponujących mocą 80 i 86 KM oraz jednostek wysokoprężnych 1.4 TDI PD (70 i 80 KM), 2,0 TDI PD (136 i 140 KM) i 2,0 TDI CR (140 i 170KM).
Od 1 stycznia 2001 roku, również w hali M6 w Mladá Boleslav, Škoda Auto produkuje skrzynie biegów - zdolność produkcyjna sięga 2900 sztuk dziennie, w co zaangażowanych jest 800 pracowników.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?