Ta linia często porównywana jest do austriackiej kolei wysokogórskiej przez przełęcz Semmering, tymczasem w okolicach wsi Ramzova (759 metrów nad poziomem morza) ma podjazdy jeszcze bardziej strome od tych w Austrii. Wybudowano ją, aby rozwijające się szybko uzdrowisko Jesenik skomunikować z Austrią i Niemcami.
Już 2 lutego 1888 roku otwarty został odcinek z Głuchołaz do Jesenika. 1 września 1888 roku pociągi pojechały bardziej skomplikowanym i leżącym wyżej odcinkiem z Jesenika przez Lipową i Ramzową do Hanuszowic. W Głuchołazach linia łączyła się z wybudowaną wcześniej koleją do Nysy i Wrocławia oraz do Karniowa i Ostrawy.
Po II wojnie światowej przez trzy lata czeska linia kolejowa przez Głuchołazy była zamknięta. Potem była to linia tranzytowa ściśle nadzorowana przez Wojska Ochrony Pogranicza. Od kilku lat znowu można wsiąść do czeskiego pociągu na stacji w Głuchołazach, ale organizacja drugiego przystanku w centrum miasta ciągle jest tylko w planach.
Z okazji 130-lecia kolei w Jeseniku w sobotę 15 września z Szumperka do Mikulowic i z powrotem wyruszy specjalny pociąg historyczny, ciągnięty przez parowóz. Pociąg wyjedzie o 7.45 z Szumperka, o 10.50 z Jesenika i dotrze do Mikulowic o 11.12. Po 20 minutach postoju wraca do Szumperka. Przejazd na trasie Mikulowice – Jesenik kosztuje 40 koron. W Jeseniku na placu Masaryka (rynek) oraz w muzeum w Wodnej Twierdzy tego dnia organizowany jest także festyn średniowieczny.
FLESZ - Zmiana czasu. UE chce ją znieść
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?