18 sierpnia wracają pociągi na linii Opole-Zawadzkie

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Remont linii kolejowej Opole - Fosowskie polegał między innymi na  wymianie torów i trakcji, remoncie peronów oraz przejazdów.
Remont linii kolejowej Opole - Fosowskie polegał między innymi na wymianie torów i trakcji, remoncie peronów oraz przejazdów. Sławomir MIelnik
Udostępnij:
PKP zapewnia, że tego dnia na trasę na pewno wróci dziewięć par pociągów. Podróż potrwa 45 minut. Przed remontem - 1,5 godziny.

- Mamy zapewnienie z PKP Polskich Linii Kolejowych, że 18 sierpnia nasze pociągi będą mogły ponownie wozić pasażerów pomiędzy Opolem, Fosowskiem i Zawadzkiem - informuje Tomasz Kostuś, wicemarszałek województwa opolskiego. - Mam nadzieję, że to już ostateczny termin, bo przez te opóźnienia my i pasażerowie mamy kłopoty.

Również opolski oddział Przewozów Regionalnych nastawiony jest na wypuszczenie swoich składów na linię Opole - Fosowskie - Zawadzkie od poniedziałku, 18 sierpnia.

W sumie ma kursować 9 par pociągów.

- Przygotowujemy pismo do zarządcy torów, żeby dał nam pozwolenie na tak zwane zapoznanie maszynistów i drużyn konduktorskich ze szlakiem - mówi Ireneusz Cieślik z opolskich Przewozów Regionalnych. - To konieczne po każdej przebudowie szlaku.

Maszyniści i konduktorzy będą musieli przejechać próbnie linię w dzień i w nocy. Dopiero po takim teście mogą wozić pasażerów.

Kolejarze uczulają też kierowców, że na tory wracają już pociągi, na razie techniczne. Trzeba więc zachować ostrożność na przejazdach.

PKP Polskie Linie Kolejowe do tej pory aż cztery razy przesuwały termin zakończenia inwestycji. Pociągi miały jeździć trasą Opole-Zawadzkie już w czerwcu 2013 roku. Wykonawca nie zdążył jednak z remontem.

Potem wyznaczano terminy uruchomienia linii kolejno na połowę czerwca, początek lipca i połowę lipca tego roku. Też się nie udało.

Remont linii kolejowej na odcinku Opole-Fosowskie-Zawadzkie trwa od 2012 roku. Robotnicy wymienili podkłady, szyny, systemy sterowania ruchem, wyremontowali perony oraz przejazdy kolejowe. Koszt robót to ponad 100 mln zł.

Pociągi będą mogły rozwinąć na trasie prędkość do 140 km/h.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 11

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

b
bartek

Przez tą trasę puścili pociąg towarowy a teraz muszą naprawiac uszkodzenia...

 

To spowodowało, że remont trasy się opóźni i pociągi nie wrócą 18 sierpnia jak obiecywano !

J
Jan
W dniu 08.08.2014 o 16:04, bukiet napisał:

Jak zwykle ściema do kwadratu, a politycy pieniążki biorą

Nie Foswskiej a Fosowskiego,analfabeto.Z polska gramatyka u Ciebie slabo.
J
Jan
W dniu 08.08.2014 o 09:52, marta napisał:

warto dodać, że na tej linii też jest Ozimek, więc może autor tekstu powinien wprowadzić poprawkę aby większa liczba zainteresowanych dowiedziała się o przywróceniu połączeń, pomimo tego, że nie jest to stacja węzłowa tak jak Fosowskie.

Jest tez Krasiejow,Staniszcze Male,Debska Kuznia,Chrzastowice i Suchy Bor.Autor tekstu nie musi poprawiac,jezeli chodzi o linie Opole-Fosowskie to wiadomo o jakie stacje Pkp chodzi.
b
bukiet
W dniu 08.08.2014 o 14:27, seba napisał:

Koszt robót to ponad 100 mln zł. - no i co? Kolesie od kolei i firmy remontowe wzieły sobie wasze 100 milionów.A może lepiej było dać tym ludziom z Ozimka, Fosowkiej i Zawadzkiego po autobusie, za 100 mln na niejeden autobus by starczyło, remont drogi i wiaty autobusowe. Bo w Ozimku od stacji PKP do miasta jest kawałek, od autobusu bliżej.

Jak zwykle ściema do kwadratu, a politycy pieniążki biorą

45 minut

Tomasz Kostuś tłumaczył ostatnio w nto: " moglibyśmy wpuścić pociągi, ale czas przejazdu pociągów trwałby godzinę i czterdzieści minut. Nie możemy się na to zgodzić, planowany czas podróży nie powinien być dłuższy niż 35 minut" Czy ktoś nas okłamuje z czasem przejazdu...

G
Gość

Wcześniej kostuś mówił, że pociągi po remoncie będą jeździć 35 minut. A tu pisze 45 minut ?!

P
Polak

To jest taka ściema za nasze pieniądze. Tam samo z remontowanym odcinkiem Opole Groszowice - Strzelce Opolskie. Ponoć po remoncie ten odcienk będzie zajmował ok 30 minut (czyli wg mnie na pewno ponad te 30). Przed remontem przejazd odcinkiem Opole Głowne - Strzelce zajmował 33-34 minuty. Więc jaka tu poprawa ???

s
seba

Koszt robót to ponad 100 mln zł. - no i co? Kolesie od kolei i firmy remontowe wzieły sobie wasze 100 milionów.

A może lepiej było dać tym ludziom z Ozimka, Fosowkiej i Zawadzkiego po autobusie, za 100 mln na niejeden autobus by starczyło, remont drogi i wiaty autobusowe. Bo w Ozimku od stacji PKP do miasta jest kawałek, od autobusu bliżej.

r
rrr

panie dziennikarzu - przed remontem pociąg jechał 45 minut. to będzie jakaś korzyść z tego remontu? a może po remoncie będzie jechał 1,5 h? całkiem możliwe...

J
Ja

Przed remontem z Opola jechało się 1,5 h do Zawadzkiego ???? Co wy pier........ cie ?????

m
marta

warto dodać, że na tej linii też jest Ozimek, więc może autor tekstu powinien wprowadzić poprawkę aby większa liczba zainteresowanych dowiedziała się o przywróceniu połączeń, pomimo tego, że nie jest to stacja węzłowa tak jak Fosowskie.

Więcej informacji na stronie głównej Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie