265 mln złotych kosztowała przebudowa linii kolejowej Stare Koźle - Rudziniec Gliwicki - Toszek Północ

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Linia Toszek Północ - Rudziniec Gliwicki - Stare Koźle to jedna z najważniejszych tras towarowych na styku województw śląskiego i opolskiego. PKP PLK
Na trasie Toszek Północ - Rudziniec Gliwicki - Stare Koźle wymieniono tory, sieć trakcyjną, odnowiono mosty i wiadukty. Dzięki tej inwestycji wartej 265 mln złotych towary szybciej i sprawniej jadą po torach przez województwa śląskie i opolskie.

Linia Toszek Północ - Rudziniec Gliwicki - Stare Koźle to jedna z najważniejszych tras towarowych na styku województw śląskiego i opolskiego, a inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych sprawiła, że towary sprawniej jadą teraz do portów w Szczecinie, Świnoujściu i Gdyni.

- Zapewniony jest też lepszy transport kolejowy na południe – do granicy z Czechami w Chałupkach i na wschód – do granicy z Białorusią w Małaszewiczach - informuje Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP PLK.

W ramach prac robotnicy wymienili 55 km torów i sieci trakcyjnej. Aby zapewnić optymalne warunki przejazdu pociągów towarowych, zastosowano tzw. ciężki typ sieci trakcyjnej.

Przebudowa objęła też 40 obiektów inżynieryjnych, w tym blisko 70-metrowego mostu nad Kanałem Kędzierzyńskim oraz przeprawy przez Kanał Gliwicki, a także wiaduktów w Paczynie i Pisarzowicach koło Toszka.

W ramach robót udało się też zmodernizować urządzenia sterowania ruchem i 10 przejazdów kolejowo-drogowych.

- Przebudowane są nastawnie m.in. w Toszku i Rudzińcu Gliwickim. Płynną i sprawną jazdę składów gwarantuje 31 nowych rozjazdów wyposażonych w automatyczne napędy elektryczne - dodaje Katarzyna Głowacka.

Dzięki inwestycji pociągi towarowe jeżdżą teraz z prędkością do 90 km/h, a w związku z tym skrócił się czas przewozu towarów.

Co ważne, na odcinku Toszek Północ - Rudziniec Gliwicki odbudowany został drugi tor, a po 10 latach pociągi znów jeżdżą na odcinku Rudziniec Gliwicki - Sławięcice (linia nr 199).

Wartość przebudowy linii na odcinku Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki – Stare Koźle to ok. 260 mln złotych, projekt jest współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej.

– Kolej, która jest najbardziej przyjaznym środowisku środkiem transportu, staje się coraz sprawniejsza i konkurencyjna - mówi Arnold Bresch, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych. - A skuteczne wykorzystywanie funduszy unijnych zapewnia coraz lepsze warunki transportu towarów.

Religia i etyka w szkole. Kto ma kształcić nauczycieli etyki?

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
30 czerwca, 9:42, Miejscowy:

To dobra wiadomosc , kiedy sie zabiora za rewitalizacje lini 137 ( Kedzierzyn Kozle- Kamieniec Zabkowicki) o drugim torze I trakcji elektrycznej nie wspomne!!

Biała Księga zobowiązuje

https://www.logistyka.net.pl/bank-wiedzy/item/7856-biala-ksiega-2011-implikacje-dla-polskiego-systemu-transportu

R
Romuald Kłodnicki
30 czerwca, 9:42, Miejscowy:

To dobra wiadomosc , kiedy sie zabiora za rewitalizacje lini 137 ( Kedzierzyn Kozle- Kamieniec Zabkowicki) o drugim torze I trakcji elektrycznej nie wspomne!!

Dobre pytanie, aktualne od kilkudziesięciu lat.

M
Miejscowy

To dobra wiadomosc , kiedy sie zabiora za rewitalizacje lini 137 ( Kedzierzyn Kozle- Kamieniec Zabkowicki) o drugim torze I trakcji elektrycznej nie wspomne!!

Dodaj ogłoszenie