265 mln złotych kosztowała przebudowa linii kolejowej Stare Koźle - Rudziniec Gliwicki - Toszek Północ

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Linia Toszek Północ - Rudziniec Gliwicki - Stare Koźle to jedna z najważniejszych tras towarowych na styku województw śląskiego i opolskiego.
Linia Toszek Północ - Rudziniec Gliwicki - Stare Koźle to jedna z najważniejszych tras towarowych na styku województw śląskiego i opolskiego. PKP PLK
Na trasie Toszek Północ - Rudziniec Gliwicki - Stare Koźle wymieniono tory, sieć trakcyjną, odnowiono mosty i wiadukty. Dzięki tej inwestycji wartej 265 mln złotych towary szybciej i sprawniej jadą po torach przez województwa śląskie i opolskie.

Linia Toszek Północ - Rudziniec Gliwicki - Stare Koźle to jedna z najważniejszych tras towarowych na styku województw śląskiego i opolskiego, a inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych sprawiła, że towary sprawniej jadą teraz do portów w Szczecinie, Świnoujściu i Gdyni.

- Zapewniony jest też lepszy transport kolejowy na południe – do granicy z Czechami w Chałupkach i na wschód – do granicy z Białorusią w Małaszewiczach - informuje Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP PLK.

W ramach prac robotnicy wymienili 55 km torów i sieci trakcyjnej. Aby zapewnić optymalne warunki przejazdu pociągów towarowych, zastosowano tzw. ciężki typ sieci trakcyjnej.

Przebudowa objęła też 40 obiektów inżynieryjnych, w tym blisko 70-metrowego mostu nad Kanałem Kędzierzyńskim oraz przeprawy przez Kanał Gliwicki, a także wiaduktów w Paczynie i Pisarzowicach koło Toszka.

W ramach robót udało się też zmodernizować urządzenia sterowania ruchem i 10 przejazdów kolejowo-drogowych.

- Przebudowane są nastawnie m.in. w Toszku i Rudzińcu Gliwickim. Płynną i sprawną jazdę składów gwarantuje 31 nowych rozjazdów wyposażonych w automatyczne napędy elektryczne - dodaje Katarzyna Głowacka.

Dzięki inwestycji pociągi towarowe jeżdżą teraz z prędkością do 90 km/h, a w związku z tym skrócił się czas przewozu towarów.

Co ważne, na odcinku Toszek Północ - Rudziniec Gliwicki odbudowany został drugi tor, a po 10 latach pociągi znów jeżdżą na odcinku Rudziniec Gliwicki - Sławięcice (linia nr 199).

Wartość przebudowy linii na odcinku Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki – Stare Koźle to ok. 260 mln złotych, projekt jest współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej.

– Kolej, która jest najbardziej przyjaznym środowisku środkiem transportu, staje się coraz sprawniejsza i konkurencyjna - mówi Arnold Bresch, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych. - A skuteczne wykorzystywanie funduszy unijnych zapewnia coraz lepsze warunki transportu towarów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Francja podwyższy wiek emerytalny. Protesty na miarę żółtych kamizelek

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
30 czerwca, 9:42, Miejscowy:

To dobra wiadomosc , kiedy sie zabiora za rewitalizacje lini 137 ( Kedzierzyn Kozle- Kamieniec Zabkowicki) o drugim torze I trakcji elektrycznej nie wspomne!!

Biała Księga zobowiązuje

https://www.logistyka.net.pl/bank-wiedzy/item/7856-biala-ksiega-2011-implikacje-dla-polskiego-systemu-transportu

R
Romuald Kłodnicki
30 czerwca, 9:42, Miejscowy:

To dobra wiadomosc , kiedy sie zabiora za rewitalizacje lini 137 ( Kedzierzyn Kozle- Kamieniec Zabkowicki) o drugim torze I trakcji elektrycznej nie wspomne!!

Dobre pytanie, aktualne od kilkudziesięciu lat.

M
Miejscowy

To dobra wiadomosc , kiedy sie zabiora za rewitalizacje lini 137 ( Kedzierzyn Kozle- Kamieniec Zabkowicki) o drugim torze I trakcji elektrycznej nie wspomne!!

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie