37 hybrydowych autobusów przyjedzie do Opola

Artur  Janowski
Artur Janowski
Do poniedziałku MZK testuje hybrydowe Volvo, ale nie jest pewne, czy akurat ten typu autobusu kupi urząd miasta.
Do poniedziałku MZK testuje hybrydowe Volvo, ale nie jest pewne, czy akurat ten typu autobusu kupi urząd miasta. Arti
Miejski przewoźnik testuje najnowszy autobus hybrydowy volvo. W najbliższych latach MZK ma otrzymać 37 podobnych pojazdów.

Autobus nazywany jest hybrydowym, bo może być napędzany niezależnie silnikiem elektrycznym lub silnikiem diesla.

Energia wytwarzana podczas hamowania jest magazynowana w akumulatorze, a następnie wykorzystywana do produkcji energii dla silnika elektrycznego, co znacząco zmniejsza zużycie paliwa.

- Przy postojach silnik diesla jest wyłączany, a przy ruszaniu autobus wykorzystuje wyłącznie silnik elektryczny i przez to jest niemal bezgłośny - informuje Tadeusz Stadnicki, prezes Miejskiego Zakładu Komunikacji.

Autobusy hybrydowe zużywają nie tylko mniej paliwa, ale także emitują o połowę mniej tlenku azotu i cząstek stałych. Są oceniane jako bardziej przyjazne dla środowiska, ale też droższe od tradycyjnych pojazdów.

MZK jest jednak skazany na użytkowanie takich autobusów, bo są one preferowane w Unii Europejskiej i tylko na takie można otrzymać 85 procent dofinansowania z funduszy unijnych.

Urząd miasta planuje w najbliższych latach zakup 37 autobusów hybrydowych, w tym 12 przegubowych.

Nie wiadomo, czy będę to pojazdy firmy Volvo. Wcześniej MZK testował też autobusy hybrydowe firm Solaris i Man. O wyborze zdecyduje zapewne cena pojazdów.

Wideo

Komentarze 18

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

s
sewek
W dniu 20.10.2014 o 20:37, Gość napisał:

A kto je będzie serwisował? Bo chyba nie ten śmieszny warsztacik w MZK Opole?

Nie zdziwiłbym się jakby była to Toyota to oni są pionierami w tej działce...

F
Finn

Oj, te hybrydy nie są znów tak ekologiczne, nie przesadzajmy...

r
roza
W dniu 19.10.2014 o 20:13, bolo napisał:

- Chcieliśmy zaoferować coś nowego i ekologicznego, żeby warszawiacy nie musieli wdychać spalin i docenili, że w mieście będzie czystsze powietrze - mówił Jan Kuźmiński z MZA. Według wskazówek UE do 2020 r. małą ilość spalin i dwutlenku węgla powinna emitować połowa warszawskich autobusów, a w 2050 r. - wszystkie. W przypadku gazowców na płynny metan (LNG) zanieczyszczenia mają być nawet mniejsze niż w autobusach na gaz sprężony (CNG). Emisja dwutlenku węgla jest o 16 proc. niższa, szkodliwych tlenków azotu - o 80 proc., tlenków siarki nie ma wcale. - Nie będą dymić, bo produktem spalania jest tylko woda i dwutlenek węgla. Są dwa razy cichsze od autobusów z silnikiem Diesla i bezpieczne - zapewniał Michał Śliżak z firmy Solbus. 

Aspekt ekologiczny wzięłabym też pod uwagę bo hybryda jest eco a to ważne w myśleniu o przyłości ekologicznej miasta i może to  duży koszt ale patrzac na długą eksploatację to już bardziej opłacalne bo nie wiemy ile trzeba będzie nam zapłacić za  przystosowanie nieekologicznych  maszyn na naszych drogach a kiedyś to nastąpi.

G
Gość

to nie prościej i taniej byłoby te gondole zamontować?

 

G
Gość

A kto je będzie serwisował? Bo chyba nie ten śmieszny warsztacik w MZK Opole?

G
Gość
W dniu 20.10.2014 o 11:23, Gość napisał:

Autobus hybrydowy czerpie energie z akumulatorów a te akumulatory musiały zostać gdzieś wyprodukowane, maja swoja żywotność no i cenę. Fakt - faktem autobus cicho rusza ale jakim kosztem, te baterie (akumulatory) trzeba będzie kiedyś wymienić na nowe.

TO MOZE WZOREM LUBLINA 

zrobic komunikacje trolejbusowa,

elektrownia opole niedaleko.

G
Gość

Autobus hybrydowy czerpie energie z akumulatorów a te akumulatory musiały zostać gdzieś wyprodukowane, maja swoja żywotność no i cenę. Fakt - faktem autobus cicho rusza ale jakim kosztem, te baterie (akumulatory) trzeba będzie kiedyś wymienić na nowe.

D
Dżery

A wszy od meneli, którzy będą się nimi wozić (jak w innych autobusach), nie płacąc za bilet, też będą hybrydowe?

C
Cenio
Przecież autobusy m-ki Volvo są produktem we Wrocławiu. Więc warto chronić naszych pracowników kupując te autobusy.
b
bolo

- Chcieliśmy zaoferować coś nowego i ekologicznego, żeby warszawiacy nie musieli wdychać spalin i docenili, że w mieście będzie czystsze powietrze - mówił Jan Kuźmiński z MZA. Według wskazówek UE do 2020 r. małą ilość spalin i dwutlenku węgla powinna emitować połowa warszawskich autobusów, a w 2050 r. - wszystkie. W przypadku gazowców na płynny metan (LNG) zanieczyszczenia mają być nawet mniejsze niż w autobusach na gaz sprężony (CNG). Emisja dwutlenku węgla jest o 16 proc. niższa, szkodliwych tlenków azotu - o 80 proc., tlenków siarki nie ma wcale. - Nie będą dymić, bo produktem spalania jest tylko woda i dwutlenek węgla. Są dwa razy cichsze od autobusów z silnikiem Diesla i bezpieczne - zapewniał Michał Śliżak z firmy Solbus.
 

F
Finn

Nie przegubowce, a "deskorolki", 15 metrowe autobusy trzyosiowe. Stoją już na zajezdni.

b
bolo

A co z autobusami na gaz ?

j
jurol

gdzie podziały się nowe przegubowce, mialy być dwa. jaka jest różnica między tymi autobusami. ważne że polscy pracownicy mają prace i pieniądze za nią

F
Finn

No, randomowe komentarze pojawiają się i tu, bo na 24opole to już plaga osób-które-nic-nie-wiedzą. Zacznijmy od tego, że MAN, Volvo, Scania i Solaris są składane w Polsce, A to, czy fabryka należy Polaka, czy nie, to druga sprawa. Oczywiście jakby Scania, Volvo pootwierały montownie w ościennych państwach byłoby CZEMU POLSKI RZĄD NIC NIE ROBI ABY PRZYCIĄGNĄĆ INWESTORÓW.

volvo nie popisuje się zupełnie w produkcji autobusów miejskich, wystarczy trochę poczytać, pojeździć ich wyrobami.

Tak, od MANA odpadają koła, zazwyczaj wszystkie na raz. Jak to dobrze, że bezawaryjne Solarisy nie palą się, nie doznają awarii elektroniki i innych tym podobnych.

Mieliście szanse na przejechanie się wieloma hybrydami po Opolu, mogę się założyć, że jednak hybrydy wygodniej wam się oglądało zza szyby osobówki. Bo osoba, która się wypowiada na temat hybryd powinna mieć widzę i porównanie żeby stwierdzić, że to co oferuje Solaris i Volvo jest odmienne od MANa, który swoją hybrydą bije ich na głowę, bo ma w ofercie coś, co rzeczywiście ma sens, bo chodzi tu przede wszystkim O OSZCZĘDNOŚĆ.

 

b
bankomat1970
W dniu 19.10.2014 o 17:40, Driver napisał:

Znasz lepszego producenta autobusów i ciężarówek,niż Volvo ? Te autokary są produkowane we Wrocławiu.

Co z tego, że we Wrocławiu skoro nie są polskie? Kapitał wyłożony na te pojazdy i tak nie pozostanie w kraju. Od MAN-a zaś odpadają koła w czasie jazdy. Dlatego nie pozostaje nic innego jak zakup bezawaryjnego SOLARISA.

Dodaj ogłoszenie