40 kilometrów ścieżek za unijne pieniądze pod znakiem zapytania

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Koszt budowy tras wynosi ponad 47 mln zł, prawie 40 mln zł to unijne dofinansowanie.
Koszt budowy tras wynosi ponad 47 mln zł, prawie 40 mln zł to unijne dofinansowanie. Mariusz Kapala
Komplikuje się projekt budowy w powiecie opolskim za unijne pieniądze 40 kilometrów ścieżek rowerowych oraz parkingów Bike&Ride (zostaw rower i jedź) i Park&Ride (zostaw samochód i jedź).

Koszt inwestycji to 47 mln zł. Pieniądze na te zadanie pochodzą między innymi z Unii Europejskiej, która przekazała za pośrednictwem Aglomeracji Opolskiej 39,7 mln.

To wspólny projekt ośmiu podopolskich gmin i powiatu opolskiego. Okazuje się jednak, że pojawił się problem. Gmina Łubniany ma kłopot ze sporządzeniem dokumentacji. Miała być gotowa w listopadzie, ale nie będzie.

- Wykonawca nie jest w stanie jej nam dostarczyć w terminie - mówi Krystian Baldy, wójt gminy Łubniany. - Ostatnie ustalenia z urzędem marszałkowskim i pozostałymi gminami są takie, że projekt odcinka Opole - Biadacz gotowy będzie do końca roku, a ten do Brynicy, w pierwszym kwartale 2018 roku.

A cały projekt może ruszyć dopiero wówczas, kiedy wszystkie gminy będą miały gotowe projekty.

- Daliśmy szansę Łubnianom, sytuacja jest trudna, ale cały czas wierzymy, że się uda, inaczej pieniądze przepadną - mówi Szymon Ogłaza, członek zarządu województwa opolskiego.

A zakres inwestycji jest ogromny. Ma powstać 40 km ścieżek rowerowych w powiecie opolskim oraz sześć parkingów Bike&Ride (zostaw rower i jedź) oraz czterech Park&Ride (zostaw samochód i jedź).

Opolskie info 13.10.2017

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska