51. Rajd Festiwalowy za nami. Tradycja została podtrzymana!

Łukasz Baliński
Łukasz Baliński
Tomasz Gucwa przed startem
Tomasz Gucwa przed startem Materiały organizatora
Za nami kolejna edycja Rajdu Festiwalowego. 51 jego odsłona tym razem rozegrana została w formule Super Sprintu. Wygrał faworyt zmagań Tomasz Gucwa.

- To był najkrótszy rajd w naszej historii liczącej nieco ponad pół wieku przecież - nie kryje Stanisław Kozłowski ze współorganizującego zmagania Automobilklubu Opolskiego. - Najważniejsze jednak, że tradycja została podtrzymana, bo starsze rajdy w kraju od naszego to już tylko Rajd Wisły i Rajd Polski.

Bazą rywalizacji były okolice opolskiego Centrum Handlowe „Karolinka” natomiast Próbę Sportową zlokalizowano w rejonie pobliskiego ronda im. Tadeusza Rozwadowskiego i przejeżdżano ją trzykrotnie. Liczyła 2 km i był usytuowana na odcinku drogowym niemającym charakteru odcinka specjalnego. Sprawdzała przy tym nie tylko sprawność pojazdów, ale także umiejętności techniczne kierowców i zdolności optymalnego czytania notatek przez pilotów.

- Na starcie stanęło 36 załóg, co jak na tak trudny czas i tak jest sporą frekwencją - zauważa Kozłowski. - Do tego nie ukończyły tylko dwie co procentowo jest także bardzo zadowalające i też chyba jeszcze się u nas nie zdarzyło.

W zmaganiach ostatecznie zwyciężył opolanin Tomasz Gucwa, tym razem pilotowany przez Jacka Białka (Subaru Impreza STI) przed Adrianem Wichłaczem i Błażejem Szulcem (Ford Fiesta Proto), a obie ekipy rywalizowały też w klasie 5. Trzecie miejsce zajął duet Sebastian Bojdoł - Andrzej Mrowczyk (Renault Clio RS). W dodatku liderzy Opolskiego Samochodowego Pucharu Rajdowego triumfowali tym samym w klasie 4.

W „trójce” pewnie zwyciężyli Witold Szydziak i Leszek Kwaśniak w dopiero co nabytej Hondzie CRX, dzięki czemu kierowca z Opola po raz trzeci mógł się cieszyć ze zwycięstwa w klasie pojemnościowej do 1700 cm3.

W klasie 2 pierwsza była para małżeńska, Michał i Martyna Mierzwa w Hondzie Civic. I to nie była jedyna rodzina triumfatorów, wszak w najmniejszej pojemności (do 1150 cm3) triumfatorami zostali bracia Michał i Adam Węglowscy w Fiacie Seicento, którzy byli najszybsi na wszystkich trzech przejazdach.

W rywalizacji licencjonowanych kierowców zdecydowanie triumfowali Marcin Niewitecki i Adam Zapała w Subaru Imprezie WRX STI, którzy byli najszybsi na wszystkich przejazdach. Drugą lokatę zajęli Piotr Witkowski i Romuald Nowakowski w Subaru Impreza WRX, a na najniższym stanęli Marcin Kozłowski oraz Marcin Kowalik w Fordzie Sierra Cosworth.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Trener Wojciech Łobodziński mówi o sytuacji kadrowej Arki Gdynia

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska