Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

6 osób zginęło, 36 zostało rannych. Dlaczego ten odcinek S3 jest tak niebezpieczny? (zdjęcia)

Piotr Jędzura, [email protected] 68 324 88 80
6 osób zginęło, a 36 zostało rannych w wypadkach na S3 koło Zielonej Góry (od początku roku do 2 września).
6 osób zginęło, a 36 zostało rannych w wypadkach na S3 koło Zielonej Góry (od początku roku do 2 września). Piotr Jędzura
Odcinek trasy S3 pod Zieloną Górą od początku roku zbiera śmiertelne żniwo. To najbardziej niebezpieczna droga na terenie powiatu. Do 2 września zginęło tam już sześć osób, a 36 zostało rannych. Najgorszy jest fragment prostej i łuk na wysokości Zawady.
Poniedziałek, 3 marca. Dwa fordy mondeo zderzyły się na wysokości Zawady. Cztery osoby zostały zabrane do szpitala.

Tragiczne wypadki na S3. W tym roku między Zieloną Górą i Su...

Sobota, 30 sierpnia. Na S3 na wysokości Zawady dochodzi do zderzenia dwóch osobówek i ciężarówki. Czerwony opel corsa jest rozbity. Trochę dalej znajduje się kawał blachy. Tylko dzięki tylnej klapie wiadomo, że to volkswagen polo. Kierująca zginęła na miejscu. Jej auto czołowo uderzyło w ciężarówkę. Potem odbiło się i wpadło na opla. Tragiczny widok.

- Łuk i prosta na wysokości Zawady od wielu już lat jest uznawane jako miejsce niebezpieczne - mówi podinsp. Jarosław Tchorowski, naczelnik zielonogórskiej drogówki. Sam odcinek S3 pod Zielona Górą zrobił się wręcz śmiertelnie niebezpieczny. Od początku roku do 2 września na trasie doszło do 16 wypadków. Zginęło w nich 6 osób, a 36 zostało rannych. Zielonogórska drogówka wyjeżdżała tam do 83 kolizji. Dla porównania, w całym ubiegłym roku było więcej wypadków, bo 18, ale były mniej tragiczne w skutkach. Zginęły 4 osoby, a 33 zostały ranne. Doszło do 110 kolizji.

Policja mówi, że kierowcy "wpadają tam w pułapkę". - Ta droga jest złudna. Z jednej strony mamy informację o drodze ekspresowej, czyli czymś dobrym, wygodnym do podróży. Z drugiej, to lepsze polega tylko na tym, że droga jest równa i ma utwardzone pobocze. Kierowcy pozwalają sobie na dużo więcej niż mogą - tłumaczy podinsp. Tchorowski. Do tego dochodzi olbrzymi ruch na trasie.

Przyczyny wypadków na S3 są różne. Trzy wypadki to po prostu zjechanie na lewą stronę jezdni i doprowadzanie do czołowego zderzenia z autem jadącym z naprzeciwka. Kolejna przyczyna to nieprawidłowe wyprzedzanie. - I przecenianie swoich możliwości przez kierowców - dodaje podinsp. Tchorowski. Policja wyraźnie podkreśla, że problemy skończą się z chwilą oddania do użytku nowej S3 (przełom 2016/2017).

Mimo tego drogówka planuje zmiany na trasie. - Mamy umówione spotkanie z zarządcą drogi na temat podniesienia bezpieczeństwa - mówi podinsp. Tchorowski. O trwalej przebudowie łuku nie ma mowy, bo wkrótce ruszy budowa nowej nitki S3. Policja planuje ustawienie tam znaków ostrzegających o wypadkach czy nawet przedłużenie podwójnej linii ciągłej.

Takie rozwiązaniu sprawdziło się w przypadku długiego łuku prowadzącego do mostu nad Odrą na wysokości Cigacic. Po wymalowaniu tam podwójnej linii ciągłej wypadki się skończyły. - Do tego jeszcze bardziej nasilimy patrole na tym odcinku w radiowozach oznakowanych i nieoznakowanych. Zrobimy wszystko, by tragedie na tej trasie się skończyły - ostrzega podinsp. Tchorowski.

Tak informowaliśmy o wypadkach na S3 koło Zielonej Góry

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska