60 sekund biznesu: 10. urodziny płatności zbliżeniowych w Polsce

Redakcja
Niezmierna popularność płatności zbliżeniowych jest potwierdzeniem tego, że Polacy są otwarci na innowacje w płatnościach i podczas zakupów.
Niezmierna popularność płatności zbliżeniowych jest potwierdzeniem tego, że Polacy są otwarci na innowacje w płatnościach i podczas zakupów. Wojciech Barczyński
W ciągu 10 lat od udostępnienia w Polsce technologii zbliżeniowej, stała się ona dominującym rozwiązaniem płatniczym, bez którego użytkownicy kart nie wyobrażają już sobie zakupów. Pierwsza karta zbliżeniowa w Polsce, wydana przez Bank Zachodni WBK karta Maestro PayPass, pojawiła się w grudniu 2007 r. Tym samym Polska stała się pierwszym krajem w Europie Środkowo-Wschodniej, do którego zawitała ta technologia. Od tamtej pory nasz kraj wyrósł na globalnego lidera, jeśli chodzi o popularność płatności zbliżeniowych. Konsumenci nad Wisłą korzystają z nich 3krotnie częściej niż ci w innych krajach Europy.

Wprowadzenie funkcji zbliżeniowej umożliwiło realizowanie transakcji do kwoty 50 zł bez konieczności autoryzacji kodem PIN. Jak widać po ciągle rosnącej popularności „zbliżeniówek”, Polacy nie mają większych obaw, jeśli chodzi o bezpieczeństwo tego rodzaju płatności. Oparcie kart zbliżeniowych o mikroprocesor zwiększyło bowiem poziom bezpieczeństwa transakcji. Elementy, takie jak zastąpienie podpisu konsumenta kodem PIN i przeniesienie danych karty na bezpieczny chip sprawiły, że liczba i wartość oszustw z wykorzystaniem kart zbliżeniowych jest znacznie mniejsza niż w przypadku kart tradycyjnych.

Niezmierna popularność płatności zbliżeniowych jest potwierdzeniem tego, że Polacy są otwarci na innowacje w płatnościach i podczas zakupów. Z badania Mastercard1 wynika, że już 55% konsumentów aktywnie korzysta z nowinek technologicznych w obszarze płatności. Ponadto aż ¾ ankietowanych z innego badania2 jest zadowolonych z rosnącej cyfryzacji życia i kierunków jej rozwoju. Jesteśmy większymi entuzjastami cyfryzacji niż mieszkańcy Europy Zachodniej
oraz deklarujemy chęć korzystania z usług z wykorzystaniem urządzeń mobilnych i technologii biometrycznych.

Dzięki otwartości polskich konsumentów na nowe rozwiązania zwiększające wygodę zakupów kolejne usprawnienia będą dla nich dodatkowymi argumentami przekonującymi do płatności bezgotówkowych. Już dziś zbliżeniowo można płacić nie tylko kartą, ale też telefonem, a kolejne technologie będą stopniowo pojawiały się na polskim rynku.

Konsumenci najbardziej doceniają trzy cechy płatności zbliżeniowych – szybkość, wygodę i bezpieczeństwo. Do tego typu kart przyzwyczailiśmy się na tyle, że nie wyobrażamy sobie bez nich codziennych zakupów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: 60 sekund biznesu: 10. urodziny płatności zbliżeniowych w Polsce - Strefa Biznesu

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska