60 Sekund Biznesu: Odchodzimy od piw najtańszych. Stawiamy na piwa premium i super premium

Maciej Badowski
Maciej Badowski

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
Blisko 80-proc. wzrost segmentu piw bezalkoholowych to dominujący trend na rynku piwa w 2018 roku. Dynamiczny rozwój kategorii piwa bezalkoholowego obserwowany jest w wielu krajach Europy od kilku lat, jednak to w Polsce tempo jej wzrostu jest największe. -Klienci na takim nasyconym rynku jakim jest polski rynek piwa, sięgają coraz częściej po piwne specjalności, sięgają po różne nowości piwne, sięgają po piwa które my klasyfikujemy w takich w klasach powyżej rynku, czyli piwa premium czy super premium- mówi ekspert.

Rok 2018 był kolejnym rokiem wzrostu dla piw bezalkoholowych (do 0,5% zawartości alkoholu), z rekordowo wysoką dynamiką na poziomie 79,8 proc. według danych Nielsena. Kategoria rozwija się przede wszystkim za sprawą segmentu piw 0,0%, który w ubiegłym roku niemal potroił swoją wartość, a udział całej kategorii 0,0% - 0,5% w rynku piwa w Polsce to dzisiaj 3,1 proc. w ujęciu wartościowym.

Przeczytaj także:

Jak mówimy o wzroście wartości rynku, to ta wartość rynku i ten wzrost wywodzi się z kilku czynników. Po pierwsze lekko rośnie cena piwa, ale przede wszystkim mamy do czynienia z premiumizacją. Klienci na takim nasyconym rynku jakim jest polski rynek piwa, sięgają coraz częściej po piwne specjalności, sięgają po różne nowości piwne, sięgają po piwa które my klasyfikujemy w takich w klasach powyżej rynku, czyli piwa premium czy super premium. To są kategorie, które rosną najszybciej- tłumaczy w rozmowie z AIP Bartłomiej Morzycki, Dyrektor Generalny Browary Polskie.- Odchodzimy od piw najtańszych. Kategorie piw pod markami własnymi supermarketów, piw mocnych, piw za kategorii ekonomicznej tracą na znaczeniu- dodaje

Pod względem wartości, w roku 2018 piwowarzy zanotowali duże wzrosty we wszystkich segmentach premium – na poziomie 15,7 proc., a sama kategoria najdroższych piw urosła aż o blisko 40 proc. Tym tendencjom nieodmiennie towarzyszy dalszy dynamiczny rozwój kategorii piwnych specjalności, które w 2018 roku urosły 22,5 proc. pod względem wartości. Z drugiej strony, rynek piw ekonomicznych skurczył się o 4,5 proc. Zdaniem piwowarów, premiumizacja kategorii piwa, poszukiwanie nowych smaków i piwa bezalkoholowe to najważniejsze kierunki rozwoju sektora piwowarskiego. Obserwując zmieniające się potrzeby klientów i oczekiwanie przez nich różnorodności w ofercie piw, każdego roku browary warzą i wprowadzają na rynek nowości różniące się stylami, smakiem, dodatkami i zawartością alkoholu.

Materiał oryginalny: 60 Sekund Biznesu: Odchodzimy od piw najtańszych. Stawiamy na piwa premium i super premium - Strefa Biznesu

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie