600 plus dla pracujących i 400 plus dla niepracujących - to propozycja ekonomisty. Będą zmiany?

jsZaktualizowano 

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
600 plus dla pracujących i 400 plus dla niepracujących – takie rozwiązanie zaproponował główny ekonomista banku Pekao SA. Jego zdaniem 500 plus rozdawane wszystkim po równo, i tym pracującym, i tym niepracującym, osłabia motywację do znalezienia zatrudnienia. Wielu rodziców zrezygnowało z pracy zarobkowej całkowicie po otrzymaniu wsparcia finansowego od państwa. Czy pomysł Marcina Mrowca się przyjmie?

600 plus dla pracujących i 400 plus dla niepracujących – ta zmiana może pomóc pracodawcom

Marcin Mrowiec, główny ekonomista banku Pekao SA uważa, że wsparcie od państwa w postaci 500 plus doprowadza do unikania pracy:

Marcin Mrowiec dla Businessinsider: Można by zmodyfikować program 500 plus w kierunku promowania beneficjentów programu, którzy pracują. Np. 600 plus dla pracujących, 400 plus dla niepracujących. Może z wyjątkiem matek, które mają troje i więcej małych dzieci.

Zdaniem ekonomisty, aktualne rozwiązania prawne nie sprzyjają poszukiwaniom pracy. Oprócz rodziców, osobami, które nagminnie rezygnują z jakiegokolwiek zatrudnienia, są osoby niepełnosprawne.

Marcin Mrowiec: Teraz system podatkowo-składkowy wspierający te osoby wytwarza bodźce utrzymujące je poza rynkiem pracy. Te osoby nie zawsze mają wysokie kwalifikacje, a gdyby zaczęły pracować, uzyskując niewysokie zarobki, równocześnie tracą prawa do dodatków socjalnych. Często nie opłaca im się więc podejmować pracy.

TOP 25 najlepszych miejsc pracy w Europie. Chcesz tutaj prac...

500 plus do podziału? „Trzeba zachęcać do aktywności zawodowej”

Zdaniem ekonomisty pat, w którym znajduje się sporo osób bezrobotnych w Polsce, wynika z przepisów, które nie przystają do rzeczywistości.

  1. Na polskim rynku pracy obciążenia związane z zatrudnieniem są wysokie dla wszystkich – osoby, które mogą liczyć na najniższe wynagrodzenie, często z niego rezygnują, ponieważ nie jest to dla nich opłacalne.
  2. Osoby pobierające różnorakie świadczenia obawiają się ich utraty w przypadku rozpoczęcia pracy zarobkowej.
  3. Wysokość świadczeń i wysokość najniższego wynagrodzenia często są zbliżone do siebie.

Marcin Mrowiec podkreśla, że Słowacy kilka lat temu zaczęli stosować ujemny podatek dochodowy (dopłacanie do bardzo niskich dochodów). Dzięki temu sporo bezrobotnych chciało znaleźć pracę.

Według ekonomisty, budowany przez 3 dekady system, na którym opiera się polski rynek pracy, powinien być dokładnie zbadany:

Brakuje nam rąk do pracy i musimy się upewnić, czy nasz system skłania ludzi do pracowania, a nie wzmacnia w nich tendencje, aby nie pracować, albo żeby pracować w szarej strefie.

TUTAJ zarabia się najwięcej! Tobie też wpada tyle na konto? ...

Trwa głosowanie...

Popierasz obecne zmiany w programie 500 Plus?

Materiał oryginalny: 600 plus dla pracujących i 400 plus dla niepracujących - to propozycja ekonomisty. Będą zmiany? - Gazeta Pomorska

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2,758

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Ja uważam że to bardzo pomysł.Jestem za

G
Gość
8 października, 21:08, Katarzyna:

Byla nas w domu 6. Tato zmarl jak mama byla w ciąży z najmlodsza siostra. Mama cale zycie pracowala. Ja i moj brat jako najstarsi pokazaliśmy zajmiwac sie młodszym rodzenstwem. I to bylo normalne. Do tego pokazaliśmy w gospodarstwie. Jak tylko dalo rade odkąd pamietam chodziliśmy gdzies dorabiac. A to zbieraliśmy jagody czy grzyby i sprzedawalusmy do skupu, a to jezdzilismy na czereśnie czy truskawki a to ulotki. Potem udzielalam korepetycji młodszym dziecia. Idac to 1 klasy szkoły sredniej ksiazki kupilam sama za to co zatobilam w wakacje ( pilnujac również rodzenstwa wiec czas byl ograniczony) skonczylam technikum, zrobilam licencjat wieczorowo- pracujac na niego sama. Mam 3 dzieci. Pracuje. Owszem dzieci rano i po południu sa w świetlicy ale krzywda im tam sie nie dzieje na zajecia chodza- corki na taniec syn na karate do tego w soboty basen i angielski. Dzieci sa zadowolone, robimy razem mase roznych rzeczy, kochamy sie, szanujemy pomagamy sobie. Jesli moja mama mogla, jeśli ja moge i zapewne kilka milionow innych kobiet, dlaczego ty nie mozesz? Tak dostaje 500 plus na dzieci ale jestem za tym aby wprowadzic zamiast tego ulgi podatkowe ewentualnie zwrot podatku.

Bo im sie nie chce. 500 plus czy inne dodatki maja byc wsparciem a nie utrzymaniem. 1. Wprowadzic maksymalny próg dochodowy. 2. Zamiast oddawac 500 plus zostawic 600 w wyplacie ( odejda koszty biurokratyczne i wiecej zostanie dla ludzi). 3. Dla tych co nie pracuja dac pod warunkiem ze pracy szukają- i sprawdzac to - np poprzez informowanie gdzie zlozyli papiery czy byli na rozmowie itp. 4. Dac niepelnosprawnym oraz pomoc im oczywiscie tyn ktorzy moga wrocic do pracy poprzez np przekwalifikowanie. 5. Pomoc rodzica dzieci niepelnosorawnych poprzez zorganizowanie dziennej opieki zeby rodzicow odciążyć i zeby tez mogli isc do pracy, ewentualnie wyplacac im pensje. 6. 0 vat na akcesoria dzieciece 7. Zmniejszyc vat i akcyze na benzyne 8. Podwoić vat i akcyze ba alkohol i papierosy. 9. Przyjzec sie bardzo dobrze rodzina ktore nie pracuja a zyja. Sorawdzic kazda zlotowke ktora wydaja, jesli choc jedna przeznaczona na dzieci wydaja na alkohol, papierosy czy tipsy- nie dawac gotowki tylko bony imienne na zakup konkretnych artykulow. 10. Darmowe przedszkola i zlobki i czynne od 6 do 20. 11. Kluby malucha dla dzieci szkolnych tez od 6 do 20. 12. Zlikwidować 75% urzedow- wiekszosc spraw mozna zalatwic online albo telefonicznie 13. Podniesc kwote wolna od podatku.

K
Katarzyna

Byla nas w domu 6. Tato zmarl jak mama byla w ciąży z najmlodsza siostra. Mama cale zycie pracowala. Ja i moj brat jako najstarsi pokazaliśmy zajmiwac sie młodszym rodzenstwem. I to bylo normalne. Do tego pokazaliśmy w gospodarstwie. Jak tylko dalo rade odkąd pamietam chodziliśmy gdzies dorabiac. A to zbieraliśmy jagody czy grzyby i sprzedawalusmy do skupu, a to jezdzilismy na czereśnie czy truskawki a to ulotki. Potem udzielalam korepetycji młodszym dziecia. Idac to 1 klasy szkoły sredniej ksiazki kupilam sama za to co zatobilam w wakacje ( pilnujac również rodzenstwa wiec czas byl ograniczony) skonczylam technikum, zrobilam licencjat wieczorowo- pracujac na niego sama. Mam 3 dzieci. Pracuje. Owszem dzieci rano i po południu sa w świetlicy ale krzywda im tam sie nie dzieje na zajecia chodza- corki na taniec syn na karate do tego w soboty basen i angielski. Dzieci sa zadowolone, robimy razem mase roznych rzeczy, kochamy sie, szanujemy pomagamy sobie. Jesli moja mama mogla, jeśli ja moge i zapewne kilka milionow innych kobiet, dlaczego ty nie mozesz? Tak dostaje 500 plus na dzieci ale jestem za tym aby wprowadzic zamiast tego ulgi podatkowe ewentualnie zwrot podatku.

G
Gość
8 października, 20:09, Gość:

Kazdy mowi ze kobiety z 5 6 czy 4 dzieci maja pretensje nie tylko co by bylo gdyby kazdy z nas mial tylko 1 dziecko teraz nazekacie ze z waszych podatkow trzeba placic 500 plus a na wasza emeryture i wasze leki lekazy itp na starosc z kad beda brane pieniadze z podatkow naszych dzieci wy bedziecie starzy na emeryturach rentach zasilkach to kto na to bedzie pracowal nasze dzieci wiec lepiej i w ten sposub podejsc do tematu teraz my placimy na dzieci a na nasza starosc dzieci beda placic jak bog kubie tak kuba bogu ludzie zastanowcie sie biednym chcecie zabrac a bogatym dawac zrobcie gorne granice zarobku na osobe to bedzie najsprawiedliwsze

8 października, 21:13, Gość:

Sami sobie odlozymy. Wasze dzieci? Przykład idzie z góry na ta 6 jesli choc polowa bedzie pracowac to naprawde dobrze- reszta zapewne nauczona ze mozna nue robic a zarobic pojdzie w skady mamy. Niestety tak to jest.

8 października, 20:19, Gość:

Tak to powiec ile juz odlozyles ile odlozysz do zusu wiesz jaka jest emerytura w tym kraju zasilki z kad beda od dzieci. A skoro cie stac na to odlozenie to powodzenia wszystko idzie w gore i tak naprawde 500 plus jest placone z tego iz chleb ziemniaki itp tez poszlo do gory wiec sory zobaczymy czy ty lub twoje dzieci nie beda kozystac z 500 plus

8 października, 21:26, Gość:

To powiedz mi czemu data platnosci VAT dziwnie pokrywa sie z płatnościa 500 plus? Bo pueniadze na 500 plus ida z vatu czyli panstwo nie ma zadnych oszczędności- wydaje na bierzaco. To tak jakbys ty cala wyplate wydawala na zycie i wszystko ladnie pueknie dopóki cos sie nie stanie. Ot taka choroba albo pilny remont i co wtedy? Na moja emeryture pracuje sobie sama.

8 października, 20:29, Gość:

To oblicz ile odlozysz tak naprawde tych skladek na emeryture i na ile ci starczy i zyj tylko tyle i tylko za tyle wtedy juz tak mowic nie bedziesz

8 października, 20:34, Gość:

Sadze ze wystarczajaco. Nie tylko Zus ale i 2filar. Moja babcia ma 3500tys emerytury (ksiegowa z 50 letnim stazem przez cale zycue pracowala w 2 firmach: elektrownia a potem teatr) wychowala 4 dzieci, i sama sobie zapracowala sobie sama. Mozna? Mozna. A czasy do nauki i wogle fo zycia byly duzo ciezsze niz teraz. I ja tez mam dzieci wiec nie tylko twoje befa robic ba moha emeryture.

Idziesz do agencji pracy, rejestrujesz sie i mowisz ze mozesz pracowac od 9 do 13 czy 14. Idziesz na te pare godzin do pracy i masx pueniadse na zyvie a 50p plus mozesz wydac na kolonie, ubrania zabawki dla dzieci. Albo idziesz do urzędu pracy i mowisz ze chcesz pidniesc kwalifikacje w tym czadie co dzieci sa w szkole ty jestes na kursie czy w szkole. Za pare lat masz jakis fach zapewne niszowy w twojej okolicy i spire szanse na znalezienie pracy. Dzieci maja dobry przykład i ucza sie samodzielności. Okazywanie miłości to nie tylko siedzenie w domu.

G
Gość
7 października, 10:41, Gość:

Tylko pytanie jeżeli ja pójdę do pracy kto mi dzieci będzie prowadził na zajęcia 4.5 latka bo że starszymi dziecmi nie ma problemu same mogą chodzić tyle że spotykają się na ulicach naszego miasta ludzie którzy bardzo się interesują a gdzie idziesz gdzie są Twoi rodzice

7 października, 11:55, Gość:

Ja pracuje na pelen etat i moja corka chodzi na balet gimnastyke i basen, wszystko kwestia dobrej organizacji. Pravodawcy to tez ludzie mozna sie z nimi dogadac

8 października, 20:14, Ela:

Chyba w prywatnej szkole bo pracodawca czeka na pracownika ktory moze pracowac na wszystkie zmiany wszystkie godziny i jest zawsze dyspozycyjny dzieci tez choruja potrzebuja zainteresowania opieki i pomocy przy lekcjach i nie kazdy pracodawca chce zatrudnic np . samotnie wychowujaca matke do pracy a jak juz to za marna minimalna krajowa matki nie ma caly dzien a na dziecka psychice to sie odbija na jego zdrowiu i rozwoju matka jes najbardziej potrzebna chociaz do 14 roku zycia

8 października, 21:22, Gość:

W biurach, urzedach bankach, kancelariach etc zdaje sie pracuje sie na 1 zmianę i nie fo 25h na dobe. I mie za minimalna. Nie masx kwalufikacji to jedy twoj i tylko twoj probkem, nie ronisz nuc zeby je pidniesc= nie masz ambicji. Zawsze do pracy mozna isc na pol etatu, albo zarejestrowac sie w agencji pracy, gdzie zaznaczasz ile godzin i jakie dni mozesz pracowac- pracowalam tak przez pol studiow przy naprawde różnych rzeczach. Swoja droga u mojego meza w kancelarii przez 3 msc nie mogli znalezc sprzątaczki (pon-pt 2-3h dziennie, ba umowe i za calkiem dobre jak na taka prace pieniadze- nie minimalna) a od chyba ponad msc nie maja sekretarki (8-16 od pon do pt) wiec o czym tu mowa

8 października, 20:34, Gość:

Tak od 8 do 16 to powodzenia bo do zerowki prowadza sie na 8 i o 15 30 trzeba odebrac wiec nie badz taka modra ciekawe czy bys tak mowila jak bys sama z dzieckiem zostala czy bys tak mowila o wyksztalceniu widac ze swoich dzieci nie masz a wychodzi na to ze nie a jak masz to im wspolczuje bo praca jest dla cb wazniejsz niz dzieci na to wychodzi a dziecko przedewszystkim potrzebuje milosci i opieki matki i ojca

Świetlica? Opiekunka? Do pracy mozna isc na pol etatu. Miloscia dzieci nie wykarmisz nie wyjsztalcisz nie wyslesz na obozy. Mnie w domu nauczyli ze nie ma nic za darmo. Dzieci mam. I uwierz ze milosci i zainteresowania im nie brakuje mimo czynnej pracy zawodowej rodzicow.

G
Gość
8 października, 20:09, Gość:

Kazdy mowi ze kobiety z 5 6 czy 4 dzieci maja pretensje nie tylko co by bylo gdyby kazdy z nas mial tylko 1 dziecko teraz nazekacie ze z waszych podatkow trzeba placic 500 plus a na wasza emeryture i wasze leki lekazy itp na starosc z kad beda brane pieniadze z podatkow naszych dzieci wy bedziecie starzy na emeryturach rentach zasilkach to kto na to bedzie pracowal nasze dzieci wiec lepiej i w ten sposub podejsc do tematu teraz my placimy na dzieci a na nasza starosc dzieci beda placic jak bog kubie tak kuba bogu ludzie zastanowcie sie biednym chcecie zabrac a bogatym dawac zrobcie gorne granice zarobku na osobe to bedzie najsprawiedliwsze

8 października, 21:13, Gość:

Sami sobie odlozymy. Wasze dzieci? Przykład idzie z góry na ta 6 jesli choc polowa bedzie pracowac to naprawde dobrze- reszta zapewne nauczona ze mozna nue robic a zarobic pojdzie w skady mamy. Niestety tak to jest.

8 października, 20:19, Gość:

Tak to powiec ile juz odlozyles ile odlozysz do zusu wiesz jaka jest emerytura w tym kraju zasilki z kad beda od dzieci. A skoro cie stac na to odlozenie to powodzenia wszystko idzie w gore i tak naprawde 500 plus jest placone z tego iz chleb ziemniaki itp tez poszlo do gory wiec sory zobaczymy czy ty lub twoje dzieci nie beda kozystac z 500 plus

8 października, 21:26, Gość:

To powiedz mi czemu data platnosci VAT dziwnie pokrywa sie z płatnościa 500 plus? Bo pueniadze na 500 plus ida z vatu czyli panstwo nie ma zadnych oszczędności- wydaje na bierzaco. To tak jakbys ty cala wyplate wydawala na zycie i wszystko ladnie pueknie dopóki cos sie nie stanie. Ot taka choroba albo pilny remont i co wtedy? Na moja emeryture pracuje sobie sama.

8 października, 20:29, Gość:

To oblicz ile odlozysz tak naprawde tych skladek na emeryture i na ile ci starczy i zyj tylko tyle i tylko za tyle wtedy juz tak mowic nie bedziesz

Sadze ze wystarczajaco. Nie tylko Zus ale i 2filar. Moja babcia ma 3500tys emerytury (ksiegowa z 50 letnim stazem przez cale zycue pracowala w 2 firmach: elektrownia a potem teatr) wychowala 4 dzieci, i sama sobie zapracowala sobie sama. Mozna? Mozna. A czasy do nauki i wogle fo zycia byly duzo ciezsze niz teraz. I ja tez mam dzieci wiec nie tylko twoje befa robic ba moha emeryture.

G
Gość
7 października, 10:41, Gość:

Tylko pytanie jeżeli ja pójdę do pracy kto mi dzieci będzie prowadził na zajęcia 4.5 latka bo że starszymi dziecmi nie ma problemu same mogą chodzić tyle że spotykają się na ulicach naszego miasta ludzie którzy bardzo się interesują a gdzie idziesz gdzie są Twoi rodzice

7 października, 11:55, Gość:

Ja pracuje na pelen etat i moja corka chodzi na balet gimnastyke i basen, wszystko kwestia dobrej organizacji. Pravodawcy to tez ludzie mozna sie z nimi dogadac

8 października, 20:14, Ela:

Chyba w prywatnej szkole bo pracodawca czeka na pracownika ktory moze pracowac na wszystkie zmiany wszystkie godziny i jest zawsze dyspozycyjny dzieci tez choruja potrzebuja zainteresowania opieki i pomocy przy lekcjach i nie kazdy pracodawca chce zatrudnic np . samotnie wychowujaca matke do pracy a jak juz to za marna minimalna krajowa matki nie ma caly dzien a na dziecka psychice to sie odbija na jego zdrowiu i rozwoju matka jes najbardziej potrzebna chociaz do 14 roku zycia

8 października, 21:22, Gość:

W biurach, urzedach bankach, kancelariach etc zdaje sie pracuje sie na 1 zmianę i nie fo 25h na dobe. I mie za minimalna. Nie masx kwalufikacji to jedy twoj i tylko twoj probkem, nie ronisz nuc zeby je pidniesc= nie masz ambicji. Zawsze do pracy mozna isc na pol etatu, albo zarejestrowac sie w agencji pracy, gdzie zaznaczasz ile godzin i jakie dni mozesz pracowac- pracowalam tak przez pol studiow przy naprawde różnych rzeczach. Swoja droga u mojego meza w kancelarii przez 3 msc nie mogli znalezc sprzątaczki (pon-pt 2-3h dziennie, ba umowe i za calkiem dobre jak na taka prace pieniadze- nie minimalna) a od chyba ponad msc nie maja sekretarki (8-16 od pon do pt) wiec o czym tu mowa

Tak od 8 do 16 to powodzenia bo do zerowki prowadza sie na 8 i o 15 30 trzeba odebrac wiec nie badz taka modra ciekawe czy bys tak mowila jak bys sama z dzieckiem zostala czy bys tak mowila o wyksztalceniu widac ze swoich dzieci nie masz a wychodzi na to ze nie a jak masz to im wspolczuje bo praca jest dla cb wazniejsz niz dzieci na to wychodzi a dziecko przedewszystkim potrzebuje milosci i opieki matki i ojca

G
Gość
8 października, 20:01, Gość:

A co z matkami ktore choruja powaznie sa na zasilkach co tez wtedy nie dostana bo nie pracuja ja mam 6 latka horuje na raka kosci czaszki nikt do pracy mnie nie przyjmie i co moj syn ma cierpirc przez to ze ja jestem chora i do pracy isc nie moge zrobcie gorne granice napszyklad 3000 4000 5000 na osobe i powyzej tej kwoty zabierajcie czemu zawsze zabieraja biednym a daja bogatym

8 października, 21:15, Gość:

Ludzie dlaczego u was jest czarne albo biale. Jestes chora masz zwolnienie, piwinnas distac od panstea jakis zasilek plus wszystkie imne tak jak odoba pracujaca. Jak juz wyzdrowiejesz i dostaniesz zdolnosc do pracy to juz inba historia.

8 października, 20:27, A:

Tak to powiem wam moj przyklad mialam umowe o prace na zastempstwo na czas nieokreslony a gdy zachorowalam zwolniono mnie pod pretekstem iz moja zastepczyni wrucila zostalam z choroba i dzieckiem 6 letnim sama mam 1100 zl zasilku rechabilitacyjnego 500 alimentow. Po zrobieniu oplat takich jak mieszkanie prad woda itp zostaje mi 250 zl a dziecko ma potrzeby to co 500 plus myslicie ze starcza nie same jego wyzywienie i ubranie itp kosztuje 500 zl a leki wyjazdy do szpitali do klinik to nie jest tak pieknie w innych krajach kobiety z dziecmi sa bardziej doceniane i szanowane a nie ciagle chejtowane 500 plus bylo utwozone po to by zwiekszyc populacje bo kazdy sobie zdawal sprawe ze dzieci kosztuja a teraz wiecznie nazekacie to co wy chcecie zwiekszyc ludnosc czy nie jak tak to pomoc sie nalezy

W innych krajach dodraja ci co pracuja i malo zarabiaja, sa na rentach, ucza sie, choruja opuekuja sie chirym dzieck7em/mezem/rodzicem itp. A nie zdrowi ludzievze zdrowymi dziećmi ktorym sie robic nue chce albo nez znaczenia czy zarabia 1tys czy 100ty. Taka drobna roznica.

G
Gość
8 października, 20:09, Gość:

Kazdy mowi ze kobiety z 5 6 czy 4 dzieci maja pretensje nie tylko co by bylo gdyby kazdy z nas mial tylko 1 dziecko teraz nazekacie ze z waszych podatkow trzeba placic 500 plus a na wasza emeryture i wasze leki lekazy itp na starosc z kad beda brane pieniadze z podatkow naszych dzieci wy bedziecie starzy na emeryturach rentach zasilkach to kto na to bedzie pracowal nasze dzieci wiec lepiej i w ten sposub podejsc do tematu teraz my placimy na dzieci a na nasza starosc dzieci beda placic jak bog kubie tak kuba bogu ludzie zastanowcie sie biednym chcecie zabrac a bogatym dawac zrobcie gorne granice zarobku na osobe to bedzie najsprawiedliwsze

8 października, 21:13, Gość:

Sami sobie odlozymy. Wasze dzieci? Przykład idzie z góry na ta 6 jesli choc polowa bedzie pracowac to naprawde dobrze- reszta zapewne nauczona ze mozna nue robic a zarobic pojdzie w skady mamy. Niestety tak to jest.

8 października, 20:19, Gość:

Tak to powiec ile juz odlozyles ile odlozysz do zusu wiesz jaka jest emerytura w tym kraju zasilki z kad beda od dzieci. A skoro cie stac na to odlozenie to powodzenia wszystko idzie w gore i tak naprawde 500 plus jest placone z tego iz chleb ziemniaki itp tez poszlo do gory wiec sory zobaczymy czy ty lub twoje dzieci nie beda kozystac z 500 plus

8 października, 21:26, Gość:

To powiedz mi czemu data platnosci VAT dziwnie pokrywa sie z płatnościa 500 plus? Bo pueniadze na 500 plus ida z vatu czyli panstwo nie ma zadnych oszczędności- wydaje na bierzaco. To tak jakbys ty cala wyplate wydawala na zycie i wszystko ladnie pueknie dopóki cos sie nie stanie. Ot taka choroba albo pilny remont i co wtedy? Na moja emeryture pracuje sobie sama.

To oblicz ile odlozysz tak naprawde tych skladek na emeryture i na ile ci starczy i zyj tylko tyle i tylko za tyle wtedy juz tak mowic nie bedziesz

G
Gość
8 października, 20:09, Gość:

Kazdy mowi ze kobiety z 5 6 czy 4 dzieci maja pretensje nie tylko co by bylo gdyby kazdy z nas mial tylko 1 dziecko teraz nazekacie ze z waszych podatkow trzeba placic 500 plus a na wasza emeryture i wasze leki lekazy itp na starosc z kad beda brane pieniadze z podatkow naszych dzieci wy bedziecie starzy na emeryturach rentach zasilkach to kto na to bedzie pracowal nasze dzieci wiec lepiej i w ten sposub podejsc do tematu teraz my placimy na dzieci a na nasza starosc dzieci beda placic jak bog kubie tak kuba bogu ludzie zastanowcie sie biednym chcecie zabrac a bogatym dawac zrobcie gorne granice zarobku na osobe to bedzie najsprawiedliwsze

8 października, 21:13, Gość:

Sami sobie odlozymy. Wasze dzieci? Przykład idzie z góry na ta 6 jesli choc polowa bedzie pracowac to naprawde dobrze- reszta zapewne nauczona ze mozna nue robic a zarobic pojdzie w skady mamy. Niestety tak to jest.

8 października, 20:19, Gość:

Tak to powiec ile juz odlozyles ile odlozysz do zusu wiesz jaka jest emerytura w tym kraju zasilki z kad beda od dzieci. A skoro cie stac na to odlozenie to powodzenia wszystko idzie w gore i tak naprawde 500 plus jest placone z tego iz chleb ziemniaki itp tez poszlo do gory wiec sory zobaczymy czy ty lub twoje dzieci nie beda kozystac z 500 plus

Chleb czy ziemniaki sa drozsze bo benzyna jest droga i ubezpueczenie xa aura poszlo w górę. Droższy transport=drozszy produkt

A
A
8 października, 20:01, Gość:

A co z matkami ktore choruja powaznie sa na zasilkach co tez wtedy nie dostana bo nie pracuja ja mam 6 latka horuje na raka kosci czaszki nikt do pracy mnie nie przyjmie i co moj syn ma cierpirc przez to ze ja jestem chora i do pracy isc nie moge zrobcie gorne granice napszyklad 3000 4000 5000 na osobe i powyzej tej kwoty zabierajcie czemu zawsze zabieraja biednym a daja bogatym

8 października, 21:15, Gość:

Ludzie dlaczego u was jest czarne albo biale. Jestes chora masz zwolnienie, piwinnas distac od panstea jakis zasilek plus wszystkie imne tak jak odoba pracujaca. Jak juz wyzdrowiejesz i dostaniesz zdolnosc do pracy to juz inba historia.

Tak to powiem wam moj przyklad mialam umowe o prace na zastempstwo na czas nieokreslony a gdy zachorowalam zwolniono mnie pod pretekstem iz moja zastepczyni wrucila zostalam z choroba i dzieckiem 6 letnim sama mam 1100 zl zasilku rechabilitacyjnego 500 alimentow. Po zrobieniu oplat takich jak mieszkanie prad woda itp zostaje mi 250 zl a dziecko ma potrzeby to co 500 plus myslicie ze starcza nie same jego wyzywienie i ubranie itp kosztuje 500 zl a leki wyjazdy do szpitali do klinik to nie jest tak pieknie w innych krajach kobiety z dziecmi sa bardziej doceniane i szanowane a nie ciagle chejtowane 500 plus bylo utwozone po to by zwiekszyc populacje bo kazdy sobie zdawal sprawe ze dzieci kosztuja a teraz wiecznie nazekacie to co wy chcecie zwiekszyc ludnosc czy nie jak tak to pomoc sie nalezy

G
Gość
8 października, 20:09, Gość:

Kazdy mowi ze kobiety z 5 6 czy 4 dzieci maja pretensje nie tylko co by bylo gdyby kazdy z nas mial tylko 1 dziecko teraz nazekacie ze z waszych podatkow trzeba placic 500 plus a na wasza emeryture i wasze leki lekazy itp na starosc z kad beda brane pieniadze z podatkow naszych dzieci wy bedziecie starzy na emeryturach rentach zasilkach to kto na to bedzie pracowal nasze dzieci wiec lepiej i w ten sposub podejsc do tematu teraz my placimy na dzieci a na nasza starosc dzieci beda placic jak bog kubie tak kuba bogu ludzie zastanowcie sie biednym chcecie zabrac a bogatym dawac zrobcie gorne granice zarobku na osobe to bedzie najsprawiedliwsze

8 października, 21:13, Gość:

Sami sobie odlozymy. Wasze dzieci? Przykład idzie z góry na ta 6 jesli choc polowa bedzie pracowac to naprawde dobrze- reszta zapewne nauczona ze mozna nue robic a zarobic pojdzie w skady mamy. Niestety tak to jest.

8 października, 20:19, Gość:

Tak to powiec ile juz odlozyles ile odlozysz do zusu wiesz jaka jest emerytura w tym kraju zasilki z kad beda od dzieci. A skoro cie stac na to odlozenie to powodzenia wszystko idzie w gore i tak naprawde 500 plus jest placone z tego iz chleb ziemniaki itp tez poszlo do gory wiec sory zobaczymy czy ty lub twoje dzieci nie beda kozystac z 500 plus

To powiedz mi czemu data platnosci VAT dziwnie pokrywa sie z płatnościa 500 plus? Bo pueniadze na 500 plus ida z vatu czyli panstwo nie ma zadnych oszczędności- wydaje na bierzaco. To tak jakbys ty cala wyplate wydawala na zycie i wszystko ladnie pueknie dopóki cos sie nie stanie. Ot taka choroba albo pilny remont i co wtedy? Na moja emeryture pracuje sobie sama.

G
Gość
7 października, 10:41, Gość:

Tylko pytanie jeżeli ja pójdę do pracy kto mi dzieci będzie prowadził na zajęcia 4.5 latka bo że starszymi dziecmi nie ma problemu same mogą chodzić tyle że spotykają się na ulicach naszego miasta ludzie którzy bardzo się interesują a gdzie idziesz gdzie są Twoi rodzice

7 października, 11:55, Gość:

Ja pracuje na pelen etat i moja corka chodzi na balet gimnastyke i basen, wszystko kwestia dobrej organizacji. Pravodawcy to tez ludzie mozna sie z nimi dogadac

8 października, 20:14, Ela:

Chyba w prywatnej szkole bo pracodawca czeka na pracownika ktory moze pracowac na wszystkie zmiany wszystkie godziny i jest zawsze dyspozycyjny dzieci tez choruja potrzebuja zainteresowania opieki i pomocy przy lekcjach i nie kazdy pracodawca chce zatrudnic np . samotnie wychowujaca matke do pracy a jak juz to za marna minimalna krajowa matki nie ma caly dzien a na dziecka psychice to sie odbija na jego zdrowiu i rozwoju matka jes najbardziej potrzebna chociaz do 14 roku zycia

W biurach, urzedach bankach, kancelariach etc zdaje sie pracuje sie na 1 zmianę i nie fo 25h na dobe. I mie za minimalna. Nie masx kwalufikacji to jedy twoj i tylko twoj probkem, nie ronisz nuc zeby je pidniesc= nie masz ambicji. Zawsze do pracy mozna isc na pol etatu, albo zarejestrowac sie w agencji pracy, gdzie zaznaczasz ile godzin i jakie dni mozesz pracowac- pracowalam tak przez pol studiow przy naprawde różnych rzeczach. Swoja droga u mojego meza w kancelarii przez 3 msc nie mogli znalezc sprzątaczki (pon-pt 2-3h dziennie, ba umowe i za calkiem dobre jak na taka prace pieniadze- nie minimalna) a od chyba ponad msc nie maja sekretarki (8-16 od pon do pt) wiec o czym tu mowa

G
Gość
8 października, 20:09, Gość:

Kazdy mowi ze kobiety z 5 6 czy 4 dzieci maja pretensje nie tylko co by bylo gdyby kazdy z nas mial tylko 1 dziecko teraz nazekacie ze z waszych podatkow trzeba placic 500 plus a na wasza emeryture i wasze leki lekazy itp na starosc z kad beda brane pieniadze z podatkow naszych dzieci wy bedziecie starzy na emeryturach rentach zasilkach to kto na to bedzie pracowal nasze dzieci wiec lepiej i w ten sposub podejsc do tematu teraz my placimy na dzieci a na nasza starosc dzieci beda placic jak bog kubie tak kuba bogu ludzie zastanowcie sie biednym chcecie zabrac a bogatym dawac zrobcie gorne granice zarobku na osobe to bedzie najsprawiedliwsze

8 października, 21:13, Gość:

Sami sobie odlozymy. Wasze dzieci? Przykład idzie z góry na ta 6 jesli choc polowa bedzie pracowac to naprawde dobrze- reszta zapewne nauczona ze mozna nue robic a zarobic pojdzie w skady mamy. Niestety tak to jest.

Tak to powiec ile juz odlozyles ile odlozysz do zusu wiesz jaka jest emerytura w tym kraju zasilki z kad beda od dzieci. A skoro cie stac na to odlozenie to powodzenia wszystko idzie w gore i tak naprawde 500 plus jest placone z tego iz chleb ziemniaki itp tez poszlo do gory wiec sory zobaczymy czy ty lub twoje dzieci nie beda kozystac z 500 plus

G
Gość
8 października, 20:01, Gość:

A co z matkami ktore choruja powaznie sa na zasilkach co tez wtedy nie dostana bo nie pracuja ja mam 6 latka horuje na raka kosci czaszki nikt do pracy mnie nie przyjmie i co moj syn ma cierpirc przez to ze ja jestem chora i do pracy isc nie moge zrobcie gorne granice napszyklad 3000 4000 5000 na osobe i powyzej tej kwoty zabierajcie czemu zawsze zabieraja biednym a daja bogatym

Ludzie dlaczego u was jest czarne albo biale. Jestes chora masz zwolnienie, piwinnas distac od panstea jakis zasilek plus wszystkie imne tak jak odoba pracujaca. Jak juz wyzdrowiejesz i dostaniesz zdolnosc do pracy to juz inba historia.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3