Abraham u Nissana

Tadeusz Wyspiański
Z okazji 50. urodzin samochodu 4x4 Nissan wypuścił limitowaną serię Terrano II Voyage.

Japońska firma należy do najbardziej doświadczonych producentów samochodów z napędem na cztery koła na świecie, a jej modele Patrol i Terrano to bardzo popularne auta tej klasy. Rozpoczęto skromnie, od - bardzo przypominającego amerykańskiego Willysa - Patrola, dziś oferta obejmuje luksusowe samochody, wśród których są również bardzo bogato wyposażone pikapy. Oferta obejmuje te samochody w wersjach "krótkiej" i "długiej", z kilkoma silnikami TDi do wyboru i w kilkunastu wersjach wyposażenia.

Pierwsze wcielenie Terrano pojawiło się na rynkach Azji i Ameryki (także jako Pathfinder) w 1986 roku. Było odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na skromniejsze od ogromnego patrola samochody o wyglądzie nawiązującym do aut osobowych i przydatne także w jeździe miejskiej i po autostradach. W 1993 roku do europejskich salonów trafił terrano II, budowany w hiszpańskiej fabryce Zona Franca koło Barcelony. Terrano, już bez kantów w karoserii, o lekkiej konstrukcji, z miejsca zdobyło sobie uznanie, stając się nawet samochodem rodzinnym, o wszechstronniejszych od zwykłego auta osobowego walorach użytkowych. Mimo "miejskiego" wyglądu samochody te zachowały (duży prześwit, duże kąty natarcia i zejścia, solidna konstrukcja) swoje walory terenowe. Po dwóch latach terrano wyposażono w silnik z elektronicznie sterowaną pompą wtryskową, systemy antypoślizgowe oraz ABS. Kolejne wersje były coraz lepiej wyposażane, dochodziły układy EBD, "inteligentniejsze" układy antypoślizgowe, we wnętrzu pojawiły się wyrafinowane rozwiązania oraz luksusowe materiały wykończeniowe.
Urodzinowy terrano II voyage zbudowany jest na ramie, przednie zawieszenie jest niezależne, tylne oparte na sztywnym wale napędowym zawieszonym na sprężynach i prowadzonym przez system drążków skrętnych i drążku Panharda. Wóz ma też stabilizatory przechyłów, a o komfort i stabilność jazdy dbają gazowe amortyzatory. Do wyboru są dwa silniki - benzynowy o poj. 2,4 l 12V o mocy 118 KM oraz turbodiesel z intercoolerem 2,7 l i mocy 125 KM. Duży moment obrotowy osiągany jest już przy 2000 obr./min, zapewniając znakomitą elastyczność silnika. Dodatkowo auto może być wyposażone w automatyczną, elektronicznie sterowaną skrzynię biegów.

Elementy karoserii nawiązują do większego, luksusowego patrola. We wnętrzu dokonano korekt nadających mu szlachetniejszy charakter, tablica rozdzielcza jest w dwóch odcieniach, wskaźniki otrzymały sportową stylizację i ciekłokrystaliczny wyświetlacz. Wóz wyposażono w system elektronicznego rozdziału sił hamowania EBD, dzięki czemu droga hamowania odpowiada samochodom osobowym, oraz ABS wyposażony w czujnik "g", rozróżniający przyczepność podłoża. Ciekawostką jest także zastosowanie w samochodzie szyb z samooczyszczającego się szkła, poprawiających komfort i bezpieczeństwo jazdy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska