Systemy takie jak przeciwblokada hamulców ABS, regulacja poślizgu napędu ASR lub regulacja dynamiki jazdy ESP zwiększają stabilność pojazdu na drodze, a w sytuacjach krytycznych gwarantują większe bezpieczeństwo kierowcy i pasażerom. Jak wykazują badania, ponad 64 proc. kierowców uważa ABS za podstawowy element bezpiecznego samochodu.
Nowy układ ABS ważyć będzie niewiele ponad półtora kilograma, co stanowi nie lada osiągnięcie w porównaniu choćby z pierwszym układem ABS z 1978 roku, który ważył blisko siedem kilogramów. W stosunku do współczesnych układów nowość będzie lżejsza o około 900 gramów i o blisko połowę mniejsza.
Nowy system będzie wyposażony we wszystkie znane dotychczas funkcje dodatkowe, jak na przykład elektroniczny kompensator siły hamowania, który znacznie lepiej obniża ryzyko nadmiernego hamowania tylnej osi niż jakiekolwiek urządzenie mechaniczne. Mniej wyczuwalne będzie także drganie pedału hamulca przy zadziałaniu ABS.
Dzięki dodatkowemu modułowi oprogramowania w układzie ESP będzie można zintegrować funkcje hydraulicznego wspomagania hamowania, który przy pomocy pompy hydraulicznej będzie w sytuacjach awaryjnych podwyższał ciśnienie hamowania aż do granicy, w której zadziała ABS.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?