Tak zakłada porozumienie urzędu miasta oraz Izbą Adwokacką, a pierwszy dyżur adwokatów odbędzie się dziś.
Adwokaci czekają w Biurze Miejskiego Rzecznika Konsumentów przy ul. Żeromskiego 3, w każdą środę od godziny 13.30 do 15.30.
- Udzielają bezpłatnych porad prawnych mieszkańcom Opola w sprawach o charakterze konsumenckim, czyli takimi, którymi zajmuję się również ja - opowiada Marek Trejda, miejski rzecznik konsumentów w Opolu.
Tyle, że spraw, które dotyczą np. oszustw lub prób naciągania, zwłaszcza starszych osób, stale przybywa.
- Często opolanie są niedoinformowani w kwestii swoich praw konsumenckich lub też celowo wprowadzani w błąd przed sprzedawców, oferujących różnego rodzaju produkty np. podczas pokazów - opowiada Trejda. - Wiele osób wciąż wstydzi się, że zostało oszukanych i nie szuka pomocy. To błąd. Właśnie po to uruchamiamy takie dyżury, aby pomóc jak największej liczbie opolan, a także udzielić im fachowej informacji.
Marek Trejda zapowiada też, że na poradach się nie skończy. Planowane są kampanie informacyjne.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?