reklama

Agenci ubezpieczeniowi przy sprzedaży polis coraz częściej sięgają po nowe technologie

AIPZaktualizowano 
Przemysław Świderski / Polska Press
Nowe obowiązki - informacyjne oraz związane z RODO wydłużyły proces sprzedaży polis. W związku z tym Skłoniło to agentów do poszukiwania nowych rozwiązań technologicznych.

Nowe zasady dystrybucji ubezpieczeń i zarządzania danymi osobowymi to najważniejsze wydarzenia dla branży ubezpieczeń w 2018 roku. RODO i IDD istotnie wpłynęły na zainteresowanie agentów i multiagentów nowymi technologiami. Jednym z rozwiązań, które pozwala spełnić ich wymogi, jest oprogramowanie w chmurze.

Kończący się rok to dla rynku ubezpieczeń czas pełen zmian i wyzwań, które wpłynęły na sposób funkcjonowania branży, a przede wszystkim na dystrybucję ubezpieczeń. Nowe przepisy dotyczyły zarówno sposobu ochrony i przetwarzania danych osobowych, jak i wprowadziły nowe zasady sprzedaży ubezpieczeń.

– Nowe przepisy istotnie wpłynęły na podejście agentów i multiagentów do wykorzystywania nowych technologii. Część pośredników zdecydowała się na zakup dodatkowego oprogramowania, które umożliwia lepiej zarządzać wrażliwymi danymi osobowymi oraz pozwala dostosować się do nowych zasad dystrybucji ubezpieczeń. Potwierdzeniem tego jest fakt, że tuż po wejściu w życie rozporządzenia RODO odnotowaliśmy 64% wzrost zainteresowania naszym oprogramowaniem, natomiast jesienią otrzymaliśmy 52% więcej zapytań – zauważa Piotr Bartos, Country Manager Insly w Polsce.

Jak RODO zmieniło funkcjonowanie branży ubezpieczeń?

Unijne rozporządzenie o ochronie danych osobowych (RODO) wpłynęło istotnie na sposób przetwarzania danych pozyskiwanych w procesie sprzedaży ubezpieczeń. Nowe przepisy, według wielu agentów utrudniły prowadzenie bieżącej działalności, ponieważ muszą oni więcej uwagi poświęcić odpowiedniemu poinformowaniu klientów oraz kontrahentów o sposobie gromadzenia i przetwarzania danych. Co więcej, wydłużył się także proces pozyskiwania klientów, ponieważ od maja każdy dystrybutor ubezpieczeń zobowiązany jest otrzymać wyraźną zgodę na prowadzenie działań marketingowych, jak i wykorzystywanie danych do kontaktów sprzedażowych.
Z tego powodu dystrybutorzy, zaczęli poszukiwać rozwiązań technologicznych, które usprawniłyby zarządzanie danymi osobowymi. Duży wpływ zwiększenie bezpieczeństwa przechowywanych informacji ma postępująca cyfryzacja branży. Jednym z rozwiązań może być wykorzystanie oprogramowania funkcjonującego w chmurze, które nie tylko wspiera ubezpieczycieli w przestrzeganiu obowiązujących przepisów, ale przede wszystkim dba o bezpieczeństwo przekazywanych danych.

Sposób przechowywania danych wrażliwych klienta istotnie wpływa na budowanie zaufania oraz relacji między nim a agentem ubezpieczeniowym. W przypadku naruszenia bezpieczeństwa lub niespodziewanych cyberataków ważne jest zastosowanie rozwiązań, które pomogą zapobiec oraz zminimalizują ewentualny wyciek informacji. W takiej sytuacji rozwiązania w chmurze mogą okazać się najbardziej skuteczne ze względu na możliwość ścisłej identyfikacji osób przetwarzających przechowywane dane. Ponadto, dystrybutor może liczyć na dodatkowe wsparcie ze strony ekspertów zatrudnionych przez twórców takiego oprogramowania – mówi Piotr Bartos z Insly.

IDD – oprogramowanie dla agentów skraca czas generowania ofert

Od 1 października obowiązuje nowa ustawa o dystrybucji ubezpieczeń wprowadzająca do polskiego porządku prawnego zapisy unijnej dyrektywy IDD. Podstawowym jej celem jest ochrona klientów przed ewentualnością zakupu niepotrzebnych ubezpieczeń. Nowe przepisy nałożyły na dystrybutorów polis dodatkowe obowiązki informacyjne oraz zobowiązały do dopasowywania produktu do rzeczywistych potrzeb. Od jesieni konieczne jest przeprowadzenie analizy potrzeb klienta przed przedstawieniem oferty, a za sprzedaż produktu niepotrzebnego, dystrybutor może zostać pociągnięty do odpowiedzialności. Co więcej, oprócz umowy i polisy klient powinien otrzymać też kartę produktu, jasno określającą m.in. zakres odpowiedzialności i wyłączenia ochrony.

– Nowe obowiązki wydłużyły proces sprzedaży polis. W związku z tym podobnie jak w przypadku RODO, skłoniło to agentów do poszukiwania nowych rozwiązań technologicznych. Szukając odpowiedniego oprogramowania, analizowali, które z nich pozwolą na sprawne przeprowadzenie analizy potrzeb oraz przygotowanie rekomendacji produktów najlepiej odpowiadających zgłoszonym wymaganiom, a także ułatwią generowanie wymaganych dokumentów informacyjnych – dodaje Piotr Bartos z Insly.

Źródło: Insly

100 milionów euro z Funduszy Norweskich na rozwój przedsiębiorczości

Wideo

Materiał oryginalny: Agenci ubezpieczeniowi przy sprzedaży polis coraz częściej sięgają po nowe technologie - Strefa Biznesu

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3