Akademicki Dzień Kultury Gier. Na Uniwersytecie Opolskim dowiedzieli się jak wygląda branża gier

Anna Konopka
Anna Konopka
Akademicki Dzień Kultury Gier na UO. Anna Konopka
Akademicki Dzień Kultury Gier zgromadził tłumy uczniów opolskich podstawówek. Goście imprezy na Uniwersytecie Opolskim brali udział w wykładach poświęconym grom. Na koniec sprawdzili się w turnieju planszowym.

W tajniki świata gier wprowadzali uczniów fachowcy i pasjonaci. Marcin Böhm z Instytutu Historii UO opowiadał o wątkach historycznych w grach bitewno-planszowych, a o strategiach promocji planszówek mówił Wiktor Marek.

- To spotkanie było świetną okazją pokazania młodzieży, jak wygląda branża. Panuje wiele stereotypów, jak np. mówiący, ze praca dziennikarza growego polega tylko na siedzeniu i graniu. Młodzi często chcą pracować z grami, ale nie do końca wiedzą jak branża wygląda. To przecież nie tylko praca na samą grą, ale też jej marketing, pisanie o niej, tworzenie społeczności z nią związanej - zwraca uwagę Wiktor Marek.

- Moim zadaniem było pokazanie wykorzystania gier bitewno-planszowych jako pewnego nośnika wartości historycznej - mówi Marcin Böhm, historyk. - Omawialiśmy grę "Ogniem i mieczem" w oparciu o prozę Sienkiewicza.

- Gram odkąd pamiętam. Wiele się dziś dowiedziałem o grach planszowych i bitewnych, a to właśnie moje ulubione. Była też mowa o tym, jak gry sprzedawać, a także na czym polega praca dziennikarza growego. Okazuje się, że to wcale niełatwe zajęcie, ale można zdobyć wiele cennych kontaktów - mówi Michał Bednarz z II LO w Opolu. - W grach najlepsze są fikcyjne światy. Przyszłość wiążę z tą branżą.

Games studies na UO

Impreza świetnie wpisywała się w plany uczelni. Już od października pojawi się na UO oferta studiów licencjackich i magisterskich „games studiues”.

- Rynek gier jest bardzo kreatywny. Stale panuje duże zapotrzebowanie na zawody związane z grami. To m.in. dziennikarze, marketingowcy, testerzy - opowiada prof. Katarzyna Łeńska-Bąk, prodziekan ds. nauki Wydziału Filologicznego UO.

- My chcemy uczyć też projektowania gry i jak ją zbudować pod kątem zapotrzebowań. To dlatego tworzymy te studia we współpracy z Wydziałem Sztuki. Nie będziemy jednak uczyć spraw technicznych, jak programowanie gier. Zależy nam na akademickim podejściu, a z drugiej strony chcemy aby zajęcia prowadzili praktycy, którzy są blisko związani z branżą - kończy.

Na nowym kierunku znajdą się takie przedmioty jak projektowanie graficzne gier, historia i rozwój gier fabularnych, warsztaty budowania i recenzowania gier, tworzenie treści dziennikarskiej czy w mniejszym stopniu warsztaty programowania.

OPOLSKIE INFO - 20.04.2018

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie