Akredytacja dla szpitala ginekologiczno-położniczego w Opolu. Świadczą opiekę dobrej jakości

Iwona Kłopocka-Marcjasz
Iwona Kłopocka-Marcjasz
Szpital przy Reymonta w Opolu  do programu akredytacyjnego przystąpił już po raz trzeci.
Szpital przy Reymonta w Opolu do programu akredytacyjnego przystąpił już po raz trzeci. Mario
Kliniczne Centrum Ginekologii, Położnictwa i Neonatologii w Opolu uzyskało certyfikat akredytacyjny przyznawany przez Ministra Zdrowia. Warunkiem było spełnienie 221 standardów, czyli ściśle określonych wymogów, potwierdzających jakość świadczonej opieki. Akredytacja jest ważna przez 3 lata.

– To bardzo ważny dokument potwierdzający spełnianie rygorystycznych standardów dla lecznictwa szpitalnego. Aktualnie może się nim pochwalić jedynie 218 szpitali na blisko tysiąc w kraju - mówi Edward Puchała, dyrektor Klinicznego Centrum.

Szpital przy Reymonta w Opolu do programu akredytacyjnego przystąpił już po raz trzeci. Od dwóch lat uzyskanie certyfikatu przyznawanego przez Ministra Zdrowia ma bezpośrednie przełożenie finansowe - szpital dostaje większy ryczałt.

Podczas procedury oceniającej, którą Kliniczne Centrum przeszło w maju br., sprawdzane były wszystkie aspekty działalności szpitala począwszy od oceny zarządzania, funkcjonowania szpitala poprzez wizytację pomieszczeń, ocenę dokumentacji medycznej, po wywiady z pracownikami oraz pacjentkami.

Dobre relacje z pacjentem

Przyznaniem certyfikatu na 3 lata, Kliniczne Centrum zakończyło również projekt pn. „Dobre relacje z pacjentem”. Projekt został zrealizowany przez firmę Next Medica pod patronatem honorowym Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

W ramach kilkumiesięcznego projektu personel medyczny Klinicznego Centrum ukończył szkolenia z zakresu zwiększenia świadomości dotyczącej budowania partnerskich relacji z pacjentami oraz umiejętności komunikacyjnych i postępowania w sytuacjach trudnych. Opinie na temat szpitala uzyskiwano również przez telefoniczne wywiady z pacjentami, którzy wyrazili zgodę na taką rozmowę.

Kliniczne Centrum w Opolu na bieżąco monitoruje opinie pacjentek na temat jakości hospitalizacji, które są podstawą do wprowadzania zmian w działalności placówki. Pacjentki otrzymują ankietę obejmującą ok. 40 pytań dot. różnych aspektów związanych z pobytem w szpitalu, m.in. opieki lekarskiej, pielęgniarskiej, życzliwości personelu, czystości itd.

Z 2 tys. ankiet przeprowadzonych w 2018 r. wynika, że 90 – 95 proc. pacjentek ocenia szpital bardzo dobrze lub dobrze.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Te produkty powodują cukrzycę u Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska