Akropol - pięć filarów projektu Politechniki Opolskiej

Redakcja
PO. W trzydzieści miesięcy wydali ponad 4 mln zł na projekt, z którego skorzystało 1300 osób: od kandydatów na studentów po profesorów i pracowników administracji uczelni.

Dr inż. Katarzyna Hys z Wydziału Inżynierii Produkcji i Logistyki Politechniki Opolskiej od października 2009 r. do grudnia 2010 r. otrzymywała stypendium dla młodych doktorów w ramach projektu Akropol - Akademia Rozwoju Politechniki Opolskiej.

Jako naukowiec zajmuje się zarządzaniem jakością w przedsiębiorstwach produkcyjnych, handlowych i usługowych, zarządzaniem usługami oraz badaniami marketingowymi służącymi zarządzaniu organizacją.

Stypendium pomogło jej w realizacji pracy naukowo-dydaktycznej. Między innymi umożliwiło dostęp do najbardziej aktualnych źródeł wiedzy (np. zagraniczne czasopisma) czy sfinansowanie kosztów publikacji artykułów naukowych,

Paweł Barylak, student PO, dzięki Akropolowi trafił na staż do działu enterprise spółki Pro Media (wydawca
nto) na trzy miesiące. - Tak dobrze się spisywał, że postanowiliśmy przedłużyć z nim współpracę po stażu - mówi Anna Kędzia, regionalny kierownik enterprise sales.

- Celem tego projektu, finansowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki za pośrednictwem Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, było zaoferowanie różnorodnego wsparcia dla pracowników, studentów ale też potencjalnych przyszłych studentów naszej uczelni - wspomina dr inż. Marzena Szewczuk-Stępień, dyrektor Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości Politechniki Opolskiej, który koordynował projekt. - Nasza propozycja wsparcia rozwoju uczelni została wybrana spośród 420 nadesłanych prac. Dofinansowanie otrzymały wtedy 24 projekty.
Akropol rozpoczął się we wrześniu 2008 roku, a kończy w tym miesiącu. Uczelnia otrzymała na realizację ponad 4 mln zł. Skorzystało z niego w różnorakiej formie (staże, praktyki, warsztaty, szkolenia, stypendia itp.) 1300 osób. Obsługiwało ten projekt 30 osób.

Opolski Akropol opierał się na pięciu filarach: PreStudent - (bezpłatne kursy przygotowawcze dla przyszłych studentów z matematyki i fizyki), Student (m.in. oferta staży i praktyk w regionie, kursy wyrównawcze dla studentów I roku), PostStudent - (doradztwo zawodowe, organizacja warsztatów i giełd pracy, które miały przygotowywać absolwentów do zmian na rynku pracy), Profesore - stymulowanie możliwości rozwoju oraz szybkiego awansu przez staże zagraniczne, stypendia dla młodych doktorów, kurs pedagogiczny, i Administratio - wprowadzanie zmian organizacyjnych na uczelni i szkolenie pracowników zatrudnionych w dziekanatach.

Dzięki udziałowi w programie staży w opolskich przedsiębiorstwach w ramach Akropolu Jacek Respondek, student mechatroniki PO, założył własną firmę. - Byłem na stażu w Zakładach Produkcyjnych Nutricia w Opolu i tam zasugerowano, że firma chętnie zlecałaby świadczenie usług mechatronicznych na zewnątrz - opowiada Jacek, który jest także laureatem konkursu nto na biznes akademicki.

Efekt projektu jest taki, że 97% badanych pracodawców, którzy w nim uczestniczyli, jest zadowolonych z udziału w tym przedsięwzięciu, 9 na 10 badanych studentów i maturzystów jest zadowolonych z uczestnictwa w zajęciach, a większość badanych pracowników naukowych i administracyjnych sądzi, że uzyskane efekty są trwałe, ponieważ wykorzystują oni wiedzę lub umiejętności nabyte w ramach projektu w swojej pracy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska