Asfalt zamiast 'kocich łbów'

archiwumZaktualizowano 
Dziś ta droga jest nieprzystosowana do przejazdu ciężarówek. Po remoncie będzie cieszyć wszystkich kierowców. "Witacz”, który stoi na skrzyżowaniu, ma zostać przesunięty.
Dziś ta droga jest nieprzystosowana do przejazdu ciężarówek. Po remoncie będzie cieszyć wszystkich kierowców. "Witacz”, który stoi na skrzyżowaniu, ma zostać przesunięty. Archiwum
Jeszcze w tym roku 400-metrowy odcinek drogi Krapkowice - Gwoździce będzie poszerzony i utwardzony, a zamiast starego bruku pojawi się elegancka nawierzchnia asfaltowa.

Dziś podróż odcinkiem trasy, który łączy drogę krajową nr 45 (Opole - Racibórz) z drogą wojewódzką nr 415 (Zimnice Wielkie - Krapkowice) jest mocno utrudniona.

- Planowany do przebudowy odcinek jest w złym stanie technicznym - mówi Irena Wójcik, naczelnik Wydziału Promocji i Rozwoju Gospodarczego gminy Krapkowice. - Nie jest przystosowany do ruchu pojazdów ciężarowych o dużych ładownościach. Poza tym na skrzyżowaniu łączącym go z drogą wojewódzką 415 znajduje się "witacz", który również ogranicza ruch w tym miejscu.

W ramach remontu zaplanowanego na ten rok, a dofinansowanego w ramach programu tzw. "schetynówek", witacz ma być przesunięty tak, by nie przeszkadzał kierowcom. Poza tym 400-metrowy odcinek trasy ma być poszerzony, utwardzony i podzielony na pasy, a na samym skrzyżowaniu zbudowane zostaną wysepki.

Droga ma być też oznakowana pionowymi odblaskami, które poprawią widoczność pasów jezdni zwłaszcza podczas złej pogody. - Realizacja tej inwestycji z całą pewnością wpłynie zarówno na wzrost bezpieczeństwa kierowców, jak również odciąży z nadmiernego ruchu samochodów ciężarowych ulicę Opolską w Krapkowicach oraz wioski Gwoździce, Rogów Opolski i Dąbrówkę Górną - stwierdza naczelnik Irena Wójcik z urzędu gminy. Początek inwestycji zaplanowano na kwiecień-maj tego roku, a koniec planuje się wstępnie na październik.

Wartość całkowita remontu to 991 047,29 zł, a kwota przyznanego przez ministra administracji i cyfryzacji dofinansowania - 297 314,18 zł.

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 21

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Ale oni o tym nie wiedzą,że tak jest .

G
Gość
To co, mam rozumieć, że jest źle, że w ogóle cokolwiek bedzie robione? Ma zostać stara kostka , wąska droga z dolinami i górami? Spoko myślisz, poza tym wkurza mnie ze używasz słowo mniejszość, co ma piernik do wiatraka, każdy mógłby być w tej chwili u władzy i jest jak jest, nikt tego nie zmieni. Czasu tez się nie cofnie. Bez sensu sie wypowiadasz w ogóle. Daj urzędowi czy kto tam jest odpowiedzialny, zrobić czos, a pożniej ocenimy.

Nie jest to droga szybkiego ruchu, lecz krótki przeskok - łącznik, pomiędzy dwoma rzeczywistymi ciągami komunikacyjnymi. Na tym odcinku nikt nie będzie rozwijał kosmicznych szybkości, ani wykonywał ekwilibrystycznych manewrów - obecnie szerokość tej drogi w zupełności wystarcza do swobodnego wyminięcia się nawet dużych tirów, ew. jest jeszcze do wykorzystania niewielki margines tolerancji. Jednak najważniejsze jest to, że podkład drogi jest ustabilizowany i wystarczyłoby tylko przełożyć kostkę oraz wyrównać pod nią i wzmocnić podsypkę - oszczędność spora a trwałość niemal wieczna. Co ma MNiejszość do wiatraka ? ... Otóż głównie to, że cały czas stoi i kręci się w jednym miejscu. Jest to prosta kontynuacja filozofii startej, zatęchłej komuny, która najwięcej bezcennego czasu i kasy zmarnowała na wygłaszanie jedynie słusznych, bzdurnych poglądów i pustych haseł oraz realizacji pomysłów swoich dokładnie na ciemno oświeconych, czerwonych towarzyszy. Jest to formacja, która działa bez zaangażowania szerokiej i zdrowej wyobraźni, a jej optyka, praktycznie, ogniskuje się w jednym, jedynym punkcie: posiadaniu władzy, a właściwie to panicznego strachu przed jej utratą i wystawieniem na widok publiczny żenującej nagości swego ideowego, czerwonego "królla". Dawanie im swoistej "carte blanche" w działaniu, zaowocuje kolejną kostką na pół i basenem na kredyt, albo ogołoceniem z koron następnej alei drzew - ta władza nie tylko jest nieodpowiedzialna,ona potrafi być groźna, a nawet niebezpieczna. Jeśli uważasz, że brakuje Ci podstaw do podobnych ocen, to postaraj sie dokładniej prztrzeć oczy !
G
Gość

Szanujmy i doceniajmy się nawzajem.
Jednym lepiej wychodzi murarka i ogólnie budowlanka ,a innym koncepcyjne
i perspektywiczne myślenie.
Niech każdy robi to co potrafi najlepiej i nie próbuje sił na nie swoim polu!
Nie mam tu na myśli piszących lecz tych tam....

u
umerienc specialized
Sam fakt, że jednak ktoś głupotę podejmowanych przez MNiejszość decyzji dostrzega dużo wcześniej, świadczy tylko i wyłącznie na korzyść lokalnej społeczności, która ( na szczęście ) jest jeszcze na tyle zdrowa, by odnaleźć w sobie wystarczającą siłę oraz potencjał wyobraźni, wystarczający do krytycznej oceny i nazwania genialnych pomysłów MNiejszości po imieniu. Do poziomu krawężnika, w tej sytuacji, zawsze warto się schylić, ponieważ jakość drogi można wtedy ocenić o wiele dokładniej.

To co, mam rozumieć, że jest źle, że w ogóle cokolwiek bedzie robione? Ma zostać stara kostka , wąska droga z dolinami i górami? Spoko myślisz, poza tym wkurza mnie ze używasz słowo mniejszość, co ma piernik do wiatraka, każdy mógłby być w tej chwili u władzy i jest jak jest, nikt tego nie zmieni. Czasu tez się nie cofnie. Bez sensu sie wypowiadasz w ogóle. Daj urzędowi czy kto tam jest odpowiedzialny, zrobić czos, a pożniej ocenimy.
A
Alan Starsky

Zgadzam się z "przedmówcą". Jak się nic nie robi źle, jak robią to też źle. Sami "fachowcy". Czy ktoś z obecnych tu osób ma chociaż blade pojęcie o projektowaniu konstrukcji nawierzchni? Kostka granitowa jest trwałym materiałem ale nie nadaje się do (nie opłaca) zastosowania jako podbudowy pod asfalt.

G
Gość
tak co do całego tematu - po co komentujecie, jak roboty się nawet nie zaczeły. Zrobią, zobaczymy co stworzą i wtedy komentujcie, poki co takie dyskusje są na poziomie krawężnika...

Sam fakt, że jednak ktoś głupotę podejmowanych przez MNiejszość decyzji dostrzega dużo wcześniej, świadczy tylko i wyłącznie na korzyść lokalnej społeczności, która ( na szczęście ) jest jeszcze na tyle zdrowa, by odnaleźć w sobie wystarczającą siłę oraz potencjał wyobraźni, wystarczający do krytycznej oceny i nazwania genialnych pomysłów MNiejszości po imieniu. Do poziomu krawężnika, w tej sytuacji, zawsze warto się schylić, ponieważ jakość drogi można wtedy ocenić o wiele dokładniej.
G
Gość
Położą asfalt żeby ktoś mógł znowu na lewo kombinować i na tym zarobić. Najlepszy na świecie, polski asfalt. W zimie będzie pękał, a w lecie się rozpływał. Technologia „Made in Poland“

tak co do całego tematu - po co komentujecie, jak roboty się nawet nie zaczeły. Zrobią, zobaczymy co stworzą i wtedy komentujcie, poki co takie dyskusje są na poziomie krawężnika...
G
Gość

Położą asfalt żeby ktoś mógł znowu na lewo kombinować i na tym zarobić. Najlepszy na świecie, polski asfalt. W zimie będzie pękał, a w lecie się rozpływał. Technologia „Made in Poland“

b
boBudowniczy
O tym, co położyć na ringu w Rynku decyduje konserwator

a gdzie był ten konserwator jak cięto tę ,,zabytkową" kostkę? gdzie był Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego? gdzie szef dróg miejskich i gminnych? kto to nadzorował i odebrał? jakoś dziś odpowiedzialnych nie ma za tą totalną klapę i brak wyobraźni który kosztował niezłą kasę, a do tego brak elementarnej wiedzy na poziomie szkoły zawodowej.
A kostki w mieście faktycznie dostatek i to wcale nie trzeba zrywać asfaltu że by ją pozyskać, leży se całkiem na wierzchu choćby na ulicy Parkowej pomiędzy ul.Prudnicką a byłą rozbieraną mleczarnią.
G
Gość
O tym, co położyć na ringu w Rynku decyduje konserwator.
Najpewniej powinna to być normalna kostka granitowa i materiał z tego podgwoździckiego łącznika z pewnością się nadaje. Ponieważ sprawa dotyczy Krapkowic, a nie Gwoździc, to najlepiej sięgnąć po kostkę w mieście,
może na ul. Opolskiej, a nie podbierać innym.
Co do asfaltu.
Jeśli miałby być asfalt taki, jak na A2, to lepiej dać sobie na wstrzymanie, bo potem braknie skali przy liczeniu szczelin.

Janku, proponowane przez Ciebie sięganie po kostkę z innego miejsca jest Twoim potwierdzeniem, że rynek to fuszerka. Ja proponuję sięgnąć do kieszeni tych co wymyśli ten bubel budowlany, zlicytować domy urzędników za to odpowiedzialnych. Bo nie rozumiem dlaczego ja mam znowu płacić za błędy Solocha.
G
Gość

A ja czuję się, kolejny raz, cudownie olśniony geniuszem MNiejszości, który kolejny raz nabiera rozpędu, by jednak załatwić Einsteina i tym razem ostatecznie przekroczyć prędkość światła.

K
Keson

Coś mi się wydaje, mógłbym nawet powiedzieć, że jestem niemal pewny, że piękna i niezwykle trwała kostka zostanie zamieniona na nietrwały asfalt.

Tym samym droga, która przez dziesiątki lat wytrzymywała wszystko zostanie zastąpiona drogą, która będzie takim "plastikowym bublem".

Tam mają jeździć ciężkie 40-to tonowe ciężarówki, które przy wjazdach na tę drogę będą po prostu niszczyć i zrywać ten asfalt.

Z tego co pamiętam to bruk ciągnie się przez całą ulicę opolską aż do tej wojskowej drogi. Zdaje się, że kiedyś był to jeden, w całości wybrukowany ciąg komunikacyjny, który potem został zalany asfaltem.

Po tym bruku swobodnie mogą jeździć czołgi, kręcić na nim "bączki" i ani jedna kostka by nie wyskoczyła.

Ale jak widać są znawcy, którzy znają "nowoczesne technologie".

Remont tej drogi w planowanej postaci to zwykła niegospodarność, głupota i barbarzyństwo.

L
Lolek

Ja jestem chętny do kupna tej kostki za przysłowiowa złotówkę.Ale wiem ze nie mam szans jej kupić.Wiec mieszkańcy okolic pilnujcie dokad i za ile zostanie ona zutylizowana?To nie jest gruz to jest droga rzecz taka kostka.

J
JaN46

O tym, co położyć na ringu w Rynku decyduje konserwator.
Najpewniej powinna to być normalna kostka granitowa i materiał z tego podgwoździckiego łącznika z pewnością się nadaje. Ponieważ sprawa dotyczy Krapkowic, a nie Gwoździc, to najlepiej sięgnąć po kostkę w mieście,
może na ul. Opolskiej, a nie podbierać innym.
Co do asfaltu.
Jeśli miałby być asfalt taki, jak na A2, to lepiej dać sobie na wstrzymanie, bo potem braknie skali przy liczeniu szczelin.

G
Gość

Ale ściema!!!
Droga jest robiona tylko dlatego bo Metsa Tissue hale postawiła i Tiry jakoś dojechać muszą. Ciekawe czy dofinansują budowę drogi?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3