Audi pokazało swojego odmłodzonego supersuva - model Q7

fot. Audi
fot. Audi
Zmiany widać już na pierwszy rzut oka. Z przodu duża osłona chłodnicy otrzymała nowe kontury, zmodyfikowane zostały zderzaki: w dolnej części są pokryte czarnym lub popielatym kontrastowym lakierem, w zależności od koloru nadwozia.

Osłona podwozia ma teraz w środkowej części zderzaka wyraźnie zaznaczone żebra. Obok montowanych seryjnie reflektorów halogenowych Audi oferuje także wariant reflektorów ksenonowych "plus" i nową wersję adaptive-light, która łączy w sobie światła mijania i drogowe oraz specjalne światła do jazdy na autostradzie, a także układ doświetlania zakrętów i pobocza.

Dzięki rozstawowi osi 300 centymetrów mierzące 5,09 metra Audi Q7 oferuje naprawdę dużo miejsca we wnętrzu. Także zmienność jego kształtowania jest doskonała. Oparcia tylnej kanapy można składać w trzech częściach. Po złożeniu powstaje równa powierzchnia podłogi, a pojemność bagażnika zwiększa się z 775 do 2035 litrów!

W ramach wyposażenia dodatkowego można otrzymać wiele inteligentnych rozwiązań, na przykład przesuwaną tylną kanapę lub przesuwane komfortowe pojedyncze siedzenia. Ponadto dostępny jest trzeci rząd siedzeń dla pasażerów mierzących poniżej 1,60 metra.

Audi Q7 ma bogate wyposażenie. Seryjnie montowane są: zależne od prędkości jazdy wspomaganie układu kierowniczego, podwójna podłoga w bagażniku ze schowkiem i "wanną", reling dachowy, automatyczna klimatyzacja, system obsługi MMI, radio z odtwarzaczem CD i ośmioma głośnikami. W ofercie wyposażenia dodatkowego znajduje się m.in.: czterostrefowa automatyczna klimatyzacja, komfortowy klimatyzowany fotel, który nie tylko grzeje, lecz także chłodzi przy użyciu małych wentylatorów.
Audi Q7 zjeżdżają z taśmy produkcyjnej z sześcioma mocnymi silnikami: dwoma benzynowymi i czterema wysokoprężnymi. Silnik 3.0 TDI uzyskuje moc 240 KM przy spalaniu 9,1 litra paliwa na 100 km. O 0,2 litra mniej zużywa dostępny na życzenie 3.0 TDI clean diesel. Mimo bardzo starannego oczyszczania spalin i związanej z tym najczystszej technologii wysokoprężnej potrzebuje on tylko 8,9 litra/100 km.

Również w przypadku Q7 4.2 TDI zużycie paliwa spadło - z 11,1 do 9,9 litra na 100 km. Jednocześnie wzrosła moc tego wysokoprężnego silnika V8: teraz osiąga on 340 KM. Efektywność i dynamika w Audi są ze sobą nierozerwalnie związane, dotyczy to także silników benzynowych: 3.6 FSI - V6 ma moc 280 KM, spala przy tym 12,1 litra paliwa na 100 km. Moc jednostki 4.2 FSI V8 to 350 KM, a spalanie - 12,7 litra/100 km.

Najmocniejszy wysokoprężny SUV na świecie Audi Q7 V12 TDI uzyskuje z sześciu litrów pojemności moc 500 KM, przyspiesza do setki w 5,5 sekundy i osiągają prędkość maksymalną 250 km/h (ograniczoną elektronicznie).

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska