Auto najlepiej myć ręcznie

fot. Daniel Polak
Prawda jest taka, że człowiek umyje samochód lepiej niż automatyczna myjnia.
Prawda jest taka, że człowiek umyje samochód lepiej niż automatyczna myjnia. fot. Daniel Polak
Przed rozpoczęciem mycia samochodu gąbką dokładnie spłucz wodą karoserię. Usuwając piasek i pył, unikniesz porysowania lakieru.

Ważne

Ważne

Przed myciem samochodu spłucz go wodą. Usuwając piasek i pył, unikniesz porysowania lakieru.
Samochód najlepiej myć miękką gabką.
Lakier przed woskowaniem powinien wyschnąć.
Podczas woskowania unikaj słońca, bo powoduje ono szybkie wysychanie wosku, co sprawia, że staje się on trudny do usunięcia. Warstwa wosku nie powinna być również zbyt gruba.
Po nałożeniu wosku używaj szamponu, który nie usuwa nawoskowania, lub szamponu z woskiem.

Samochód można umyć na kilka sposobów. W najlepszej sytuacji są właściciele domków jednorodzinnych, bo mogą to zrobić sami na podwórku. Ci, którzy nie mają takiej możliwości, korzystają z myjni automatycznych, ręcznych lub samoobsługowych.

- Najlepiej auto umyć ręcznie - radzi Zdzisław Tokarzewski, mechanik z Kędzierzyna-Koźla. - Prawda jest taka, że człowiek zrobi to dokładniej niż maszyna.

Przewagą myjni automatycznej jest z kolei możliwość mycia o każdej porze dnia i nocy, siedem dni w tygodniu. Czas mycia jest krótki i można wybrać kilka programów, w tym również mycie podwozia. Wszystko to za niewielką kwotę (15-30 zł).

Jeśli auto chcemy wysprzątać gruntownie, to zaczynamy od podwozia, następnie zabieramy się za nadwozie, a na końcu za wnętrze.
- Warto też przyjrzeć się lakierowi, czy nie ma na przykład ubytków - dodaje Zdzisław Tokarzewski.

Jeśli znajdziemy odpryski, warto je zamalować. Gdy jest ich mało i są niewielkie, wystarczą zwykłe zaprawki. Lakier do zaprawek można kupić w każdym sklepie motoryzacyjnym lub na stacji benzynowej.

Jego kolor dobiera się z palety uniwersalnych barw albo dopasowuje na podstawie oznaczeń fabrycznych. Do zaprawki fabrycznej dołączony jest często mały pędzel i miniszczotka druciana, którą można dokładnie usunąć zanieczyszczenia. W przypadku większych uszkodzeń auto lepiej oddać w ręce blacharza i lakiernika. Nie warto zwlekać z naprawą, bo uszkodzenia mogą się powiększać i korodować. Następnym krokiem po uzupełnieniu ubytków jest zabezpieczenie lakieru woskiem.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska