reklama

Autobus odbierze cię... z pubu

sxc.huZaktualizowano 
sxc.hu
W Kędzierzynie-Koźlu rusza nowa linia MZK. Ma służyć głównie... bywalcom nocnych lokali. Imprezowiczom pomysł się podoba, a miasto jest gotowe do takich kursów nawet dopłacać.

"Zamień auto na busa, gdy ogarnie cię procentowa pokusa" - plakaty z takimi hasłami zawisły już na przystankach w Kędzierzynie-Koźlu. Reklamę uzupełnia uskrzydlony autobus lecący ponad chmurami.

- Chodzi chyba o to, że można mieć totalny odlot, a i tak cię odwiozą do domu - śmieje się Bartek Żurawski, 19-latek, którego spotkaliśmy wczoraj na przystanku. Chłopak razem z kolegami komentował treść plakatu informującego o uruchomieniu od najbliższego piątku nocnej linii N na terenie Kędzierzyna-Koźla.

Linię N ma obsługiwać jeden autobus, który będzie jeździł z Koźla przez Śródmieście i Azoty aż do Sławięcic. Wróci tym samym szlakiem, by po krótkiej przerwie znów wyruszyć na trasę. Średnio co dwie godziny wóz MZK pojawi się na przystankach w głównych rejonach Kędzierzyna-Koźla. Czyli tam, gdzie funkcjonują nocne lokale. Władze miasta nie ukrywają bowiem, że to właśnie z myślą o ich klientach uruchomiona zostanie specjalna linia.

- Zapotrzebowanie na takie kursy po północy potwierdzili sami mieszkańcy. Pytaliśmy ich o to w ankiecie zamieszczonej na stronie urzędu, a także w lokalach i restauracjach działających w mieście - tłumaczy Małgorzata Jasiulek, asystentka prezydenta Kędzierzyna-Koźla Tomasza Wantuły.

Dodaje też, że plakaty, które teraz informują o uruchomieniu nocnej linii, miały być ciekawe, ale nie ma mowy o zachęcaniu kogokolwiek do picia alkoholu czy "odlotu". - Poza tym adresowane są do ludzi pełnoletnich, bo tylko tacy są wpuszczani i obsługiwani w nocnych lokalach - argumentuje Małgorzata Jasiulek.

Bilety na linię N nie będą droższe niż na dzienne kursy, czyli mają kosztować 2,60 zł. Będzie można je kupować w kioskach, ale także w nocnych klubach, pubach, dyskotekach, bo ich właściciele zadeklarowali już taką sprzedaż.

W urzędzie miasta nikt nie potrafi dziś powiedzieć, czy sprzedaż biletów pokryje koszty funkcjonowania dodatkowej linii. - To się okaże, jak poznamy frekwencję. Niemniej gmina jest gotowa dopłacać do tej linii, tak samo jak dopłaca do wielu innych - mówi Małgorzata Jasiulek.

- Z niektórych osiedli, szczególnie peryferyjnych, ciężko się wydostać po 22.00. Taki autobus będzie służył nie tylko imprezowiczom, ale też tym, którzy muszą się dostać na dworzec PKP, żeby złapać nocny pociąg - uważa Jadwiga Konieczna, mieszkanka osiedla Azoty.

Mniej zadowoleni są kierowcy w Miejskim Zakładzie Komunikacyjnym. - Kiedyś kazali nam już liczyć pasażerów, potem musieliśmy kontrolować bilety, a teraz jeszcze mamy jeździć po nocach - narzeka anonimowo jeden z nich.

Kierowcy przede wszystkim boją się awantur z chuliganami. - W nocy większość pasażerów może stanowić podpita młodzież. Podejrzewam, że będzie niebezpiecznie - uważa pracownik MZK.

- Moja firma sprawdzała bilety w wielu miastach w Polsce i wszędzie jest spokój. Ale Kędzierzyn-Koźle to wyjątek, tu jest bardzo niebezpiecznie - przyznaje Mirosław Baran, szef firmy Mir-Mar z Zawiercia, która przez kilka miesięcy kontrolowała autobusy MZK w Kędzierzynie-Koźlu.

On sam podczas pracy stracił przedni ząb. - A mój kolega - porządne okulary. Baliśmy się, że nas skatują tak, że nie wyjdziemy z tego żywi - opowiada szef Mir-Maru.
Było tak: Panowie weszli do autobusu, wyjęli legitymacje służbowe i poprosili o bilety. Wśród pasażerów była grupka młodych ludzi, którzy zamiast okazać przejazdówki, zaczęli rewizorów obrażać. Kiedy ci upomnieli się o dokumenty, by spisać gapowiczów, zostali brutalnie zaatakowani.

Podobne ataki powtarzały się wielokrotnie. Doszło do tego, że pracownicy Mir-Maru nie chcieli przychodzić na swoje dyżury.

- Zapewnimy bezpieczeństwo pasażerom, a na wszelkie informacje o łamaniu prawa podczas nocnych kursów będziemy reagować - deklaruje jednak podkomisarz Hubert Adamek, rzecznik prasowy Komendy Powiatowej Policji w Kędzierzynie-Koźlu.

Zdecydowanie przeciwni uruchomieniu nocnych kursów MZK są natomiast taksówkarze. - Miasto chce, żeby przedsiębiorcy płacili podatki, ale zamiast ułatwiać im pracę, utrudnia - denerwuje się Kazimierz Kędzierski z firmy Tele Taxi. - Wielu naszych kolegów już zwinęło interes, bo coraz trudniej jest wyjść na swoje. Ale gdzie my mamy zarabiać, jak miasto jeszcze chce wozić klientów nocnych klubów?

Zima 30-lecia w Polsce, zasypie nas śnieg

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 21

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

k
kolo
I co? Funguje, są pasażerowie, nie ma burd, sprzedawane są bilety w pubach i u kierowcy. Pomimo sceptycyzmu i prorokowania klapy, są kursy tak obłożone, że niekiedy pasażerowie muszą stać.
Czyli pomysł trafiony i się opłaca.

Przydadzą się szczególnie w dniu, jak całe miasto będzie piło z radości na okoliczność przepędzenia włodarzy miasta z nianią i tolą na czele.
g
gość

I co? Funguje, są pasażerowie, nie ma burd, sprzedawane są bilety w pubach i u kierowcy. Pomimo sceptycyzmu i prorokowania klapy, są kursy tak obłożone, że niekiedy pasażerowie muszą stać.
Czyli pomysł trafiony i się opłaca.

p
pasażer

Jednak jak widać po niektórych wpisach brednie będą towarzyszyć nam chyba już zawsze. Nie ma co zaprzątać sobie tym głowy. Dobrze, że podejmuje się różne inicjatywy wychodzące na przeciw obywatelom. A od opozycji oczekiwalibyśmy konstruktywnych argumentów zamiast bredni.

G
Gość

Wreszcie cywilizują to miasto!

P
Polonistka
Dziwne jest to miasto Z jednej strony pojawia sie spore udogodnienie. Linie nocne, proszę mi wybaczyć ale pomimo że nie baluję zwykle do rana to prawdopodobnie skorzystam jak i większość ludzi którzy nie idą spać z kurami i po 22giej, 23ciej chcieliby się przemieszczać po tym, hmmm ... mieście, niech mi będzie wolno tak zażartować Tak więc pojawiają się te nocne kursy, rzecz w normalnych miastach tak powszednia że wręcz oczywista, ale forumowi mieszkańcy znów niezadowoleni Znowu coś nie pasi, bo co to byłby za dzień żeby nie po marudzić trochę.
Z drugiej strony, żeby nie było że władzuchnie kadzę, dziwota mną telepie straszna, bo jeśli kursy nocne mają być dla pasażerów w tej samej cenie co dzienne, to chyba ktoś na głowę upadł. Przecież wiadomo, że kierowcy będą za takie kursy mieli płacone więcej, bo w nocy, przecież wiadomo, że i tych pasażerów trochę mniej będzie niż przy normalnych kursach dziennych. No dziwne to. A najdziwniejsze że zamiast zrobić uczciwą cenę na bilety "nocne" to pierwsze co czytamy - że miasto będzie za to płacić :/ Nie no, ok, miasto dopłaca tak czy owak. Wiadomo. Ale czemu nie zrobią tych "nocnych stawek" na bilety ? Może miasto miałoby mniejsze koszty ? ? ?
Tak czy owak, pomysł (jak rzadko kiedy) trafiony w dychę. W tym ... mieście, że znów zażartuję, drętwota i geriatryk taki, że każdy ukłon władzuchny w stronę ludzi młodych należy witać z entuzjazmem
ps: Panom "nocnym" taksówkarzom proponowałbym skorzystać z doświadczeń ich kolegów po fachu z innych miast i zamiast "wypasionych" mesiów zardzewiałych ale z połyskiem radziłbym kupić zwykłego Vana i zabierać większe grupy młodzieży - bo jak młódź ma się po imprezie ściepnąć na taryfę to w 3 osoby czasem może mieć problem. Zwłaszcza jeśli chcieliby jechać np. z Koźla do Kędzierzyna, lub na Blachownię.

Bardzo ładnie napisane.. ani jednego błędu.. ile masz lat 'Młodzieńcze' jesli można wiedziec?
G
Gość
Gmina w tym przypadku nie wkracza w prywatny interes, bo gmina ma obowiązek organizacji transportu publicznego. Autobusy jeżdżą w dzień więc mogą i w nocy. Nie każdego stać na ogromne ceny taksówek.

bez przesady, nie znowu takie ogromne są te ceny taksówek
s
semaforek

No i bardzo dobrze że będą nocne autobusy. Dotąd jak ktoś wracał z imprezy to miał wybór jechać po pijaku własnym samochodem, albo zapłacić słono za taksówkę. Poza tym będzie można dojechać z Koźla na nocny pociąg.

s
sf
Deklaracja, że władze mogą nawet dopłacać do kursów nocnych autobusów jest śmieszna, bo oczywiste jest, że ta linia będzie generować duże straty. Sam pomysł uważam za kretyński: gmina nie powinna wkraczać w takie obszary działalnosci, gdzie funkcjonuje wolny rynek. Poza tym jeżeli ktoś decyduje się na chlanie do późnej nocy, to niech korzysta na swój koszt z usług firm taksówkowych - skoro kogoś stać na chlanie, to chyba na taksówkę również.
Cała ta inicjatywa to typowe zagranie pod (młodą) publiczkę, czyli standardowy styl "rządzenia" Tomasza Wantuły.

Gmina w tym przypadku nie wkracza w prywatny interes, bo gmina ma obowiązek organizacji transportu publicznego. Autobusy jeżdżą w dzień więc mogą i w nocy. Nie każdego stać na ogromne ceny taksówek.
G
Gość
Litości, człowieku o czym ty piszesz? Czy ty zdajesz sobie sprawę co to jest nocna linia autobusowa? A może wydaje Ci się że to takie duże taxi na telefon?! A może te autobusy zamiast na przystankach będą stawać przed knajpami? haha ręce człowieczku opadają. Co do taryfiarzy to się dziwię bo raczej klientów z tego powodu nie stracą, kogo stać na taxi i tak wybierze taksówkę bo wygodniej bezpieczniej itd. Kiedyś jeden z klubów w Koźlu wynajmował autobus z MZK jeździł o 2.00 z Koźla na Piasty bilet 2 zyle obłożenie full, a mimo to taksówkarze jakoś nie mieli wielkich problemów ze znalezieniem klientów mimo iż kurs z Koźla do Śródmieścia kosztował wtedy jakieś 20 pln.

Litości, człowieku o czym ty piszesz? Czy ty zdajesz sobie sprawę co to jest nocna linia autobusowa? A może wydaje Ci się że to takie duże taxi na telefon?! A może te autobusy zamiast na przystankach będą stawać przed knajpami? haha ręce człowieczku opadają. Co do taryfiarzy to się dziwię bo raczej klientów z tego powodu nie stracą, kogo stać na taxi i tak wybierze taksówkę bo wygodniej bezpieczniej itd. Kiedyś jeden z klubów w Koźlu wynajmował autobus z MZK jeździł o 2.00 z Koźla na Piasty bilet 2 zyle obłożenie full, a mimo to taksówkarze jakoś nie mieli wielkich problemów ze znalezieniem klientów mimo iż kurs z Koźla do Śródmieścia kosztował wtedy jakieś 20 pln.

Teraz stracą i to dużo to były miejsca, do których w weekendy najczęściej jeździli. Chyba że ktoś będzie napalony i nie będzie czekał na autobus to wezmie taxi.
G
Gość
Deklaracja, że władze mogą nawet dopłacać do kursów nocnych autobusów jest śmieszna, bo oczywiste jest, że ta linia będzie generować duże straty. Sam pomysł uważam za kretyński: gmina nie powinna wkraczać w takie obszary działalnosci, gdzie funkcjonuje wolny rynek. Poza tym jeżeli ktoś decyduje się na chlanie do późnej nocy, to niech korzysta na swój koszt z usług firm taksówkowych - skoro kogoś stać na chlanie, to chyba na taksówkę również.
Cała ta inicjatywa to typowe zagranie pod (młodą) publiczkę, czyli standardowy styl "rządzenia" Tomasza Wantuły.
Litości, człowieku o czym ty piszesz? Czy ty zdajesz sobie sprawę co to jest nocna linia autobusowa? A może wydaje Ci się że to takie duże taxi na telefon?! A może te autobusy zamiast na przystankach będą stawać przed knajpami? haha ręce człowieczku opadają. Co do taryfiarzy to się dziwię bo raczej klientów z tego powodu nie stracą, kogo stać na taxi i tak wybierze taksówkę bo wygodniej bezpieczniej itd. Kiedyś jeden z klubów w Koźlu wynajmował autobus z MZK jeździł o 2.00 z Koźla na Piasty bilet 2 zyle obłożenie full, a mimo to taksówkarze jakoś nie mieli wielkich problemów ze znalezieniem klientów mimo iż kurs z Koźla do Śródmieścia kosztował wtedy jakieś 20 pln.
H
Hiob

Deklaracja, że władze mogą nawet dopłacać do kursów nocnych autobusów jest śmieszna, bo oczywiste jest, że ta linia będzie generować duże straty. Sam pomysł uważam za kretyński: gmina nie powinna wkraczać w takie obszary działalnosci, gdzie funkcjonuje wolny rynek. Poza tym jeżeli ktoś decyduje się na chlanie do późnej nocy, to niech korzysta na swój koszt z usług firm taksówkowych - skoro kogoś stać na chlanie, to chyba na taksówkę również.
Cała ta inicjatywa to typowe zagranie pod (młodą) publiczkę, czyli standardowy styl "rządzenia" Tomasza Wantuły.

Ł
Łowca Felerów

Na Śląsku we Wrocławiu ,Jeleniej Górze i Legnicy też takie są nie tylko w GOPie. Acha i na Górnym Śląsku w Opolu też.

g
gs

Na Śląsku są nocne autobusy KZK GOP i kierowcy jeżdżą a ci z K-K już marudzą, ze trzeba pracować. jak się nie chce to niech się zwolnią!

B
Bywalec
Co z tego skoro dalej z Koźla Rogów nie można się wydostać po 22 w środku tygodnia a na weekend po 21 a o powrocie do domu już nie ma mowy ?! Czemu do nas nie puścicie takiej 'specjalnej linii N' ? U nas tez są młodzi ludzie, którzy chcą się bawić, a nie mają jak wrócić do domu w nocy tylko ratuje ich albo taxi albo pójście tzw. 'z buta' albo zostanie w domu ;/;/ Pomyślcie o nas...

Co z tego skoro dalej z Koźla Rogów nie można się wydostać po 22 w środku tygodnia a na weekend po 21 a o powrocie do domu już nie ma mowy ?! Czemu do nas nie puścicie takiej 'specjalnej linii N' ? U nas tez są młodzi ludzie, którzy chcą się bawić, a nie mają jak wrócić do domu w nocy tylko ratuje ich albo taxi albo pójście tzw. 'z buta' albo zostanie w domu ;/;/ Pomyślcie o nas...

Droga Pani Rogowianko! Była przeprowadzana ankieta gdzie można było oddawać swój głos w sprawie "dojazd do jakiego osiedla kogo interesuje" i z tego co pamiętam przed sciągnieęciem ankiety os. Rogi 3 osoby a ankieta wisiał ze 3 tygodnie!:-)
Odpowiedz do Uuuu- ja osobiście bywam w pabach i nie po to, żeby się nachlać lub naćpać bo tacy to pod szkołami to robią pod cichym przyzwoleniem a skoro tak oceniasz ludzi korzystających z klubów to mam wrażenie, że o sobie piszesz maruderze!!;-p
R
Rogowianka

Co z tego skoro dalej z Koźla Rogów nie można się wydostać po 22 w środku tygodnia a na weekend po 21 a o powrocie do domu już nie ma mowy ?! Czemu do nas nie puścicie takiej 'specjalnej linii N' ? U nas tez są młodzi ludzie, którzy chcą się bawić, a nie mają jak wrócić do domu w nocy tylko ratuje ich albo taxi albo pójście tzw. 'z buta' albo zostanie w domu ;/;/ Pomyślcie o nas...

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3