reklama

Autobusy MZK mają łyse opony i już

Artur  Janowski
Artur Janowski
Zdjęcie opon bez bieżnika w autobusie opolskiego MZK zaczęły krążyć po internecie. Tymczasem takie ogumienie w MZK jest standardem.

Zdjęcia łysych opon autobusu miejskim także nam przysłał jeden z czytelników. Pojawiły się się także na jednym portali społecznościowych. Niektórzy internauci byli zaskoczeni i zaniepokojeni inni żartowali, że to tzw. slicki z wyścigów Formuły 1, gdzie używa się opon niemal pozbawionych bieżnika.

Pytania o opony zaskoczyły Miejski Zakład Komunikacyjny, bo okazuje się, że takie ogumienie jest prawidłowe, choć dla niektórych opolan może być to zaskakujące.

- Autobusy miejskie, wyposażone są w większości w opony przeznaczone do ruchu miejskiego, a opony takie charakteryzują się wzmocnioną powierzchnią boczną z tzw. wskaźnikiem zużycia powierzchni bocznej (otwór), który znalazł się na zdjęciu - wyjaśnia
Łukasz Wach, członek zarządu Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego. - Warto też wiedzieć, że wzmocniona powierzchnia boczna jest konieczna, ze względu na częsty kontakt z krawężnikami i ocieranie opon właśnie o krawężniki.

Wskaźnik zużycia opony ma głębokość ponad 3 mm, a bieżnik opony posiada natomiast głębokość 5 mm.

- Oznacza to, że opona może pokonać jeszcze tysiące kilometrów, ponieważ wymagania dotyczące głębokości bieżnika to 1,7 mm, a w nowej oponie znacznik na powierzchni bocznej posiada 5 mm głębokości - tłumaczy Łukasz Wach.

- Mylącym jest również brak napisów na oponie autobusu 209. Wbrew pozorom nie uległy one zatarciu, bo po prostu na powierzchniach bocznych ich się nie stosuje, ze względu na ich ścieranie - wyjaśnia Wach.

Przedstawiciele spółki przysłali nam także zdjęcia opon nowego autobusu, który właśnie wyjechał na ulice Opola. Ta opona też bieżnika nie posiada.

- Choć nie przejechała nawet tysiąca kilometrów i to przez laika mogłaby zostać uznana za zużytą - ocenia Łukasz Wach.

MZK zapewnia, że wszystko autobusy są wyposażone są w prawidłowe i zgodne z przepisami opony. Podlegają one weryfikacji na kontrolach, które dla autobusów w wieku powyżej siedmiu lat odbywają się dwa razy w miesiącu.

- Żaden autobus nie wyjechał z zajezdni z niewłaściwymi oponami i takie sytuacje nie mają miejsca. Nasze procedury eliminują możliwość eksploatacji autobusu na złym ogumieniu - przekonuje Wach.

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 9

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

k
kierowca

Amoże pan Wach się pochwali ile kierowcy maja zaległych urlopów wypoczynkowych. Bo ja wiem, że ponad 50, 60 a nawet 70 dni!!!! Tak Stadnicki przestrzega kodeksu pracy? Czy kierowcy, którzy nas wożą są wypoczęci? Stadnicki na ten temat nie ma nic do powiedzenia? Może przydałaby się kontrola z PIPu ale z drugiego krańca Polski. Dawno powinniście zaplacić po 30 tyś złotych kary. A Stadnicki pieje z zachwytu jak to dobrze jest w MZK

G
Gnido

Nie mam powiązań z MZK,nie korzystam nawet,ale muszę napisać ze trzeba być skończonym durniem aby czepiać się braku bieżnika na bocznym profilu opony...

G
Gość
W dniu 03.10.2015 o 20:30, gość napisał:

Ile lat pracuje  Stadnicki w MZK i co w tym czasie zrobił? Ciągle tylko wniosił o dofinansowanie MZK, bo jemy czy się stoi czy leży to się należy. Chciałbym zarabiać połowę tego co on plus połowę jego premii.

Jak dobrze pamiętam to od tak 1989 lub 1990. Co najwyżej może byc kerownikiem ale prezesem juz nie.

g
gość

Ile lat pracuje  Stadnicki w MZK i co w tym czasie zrobił? Ciągle tylko wniosił o dofinansowanie MZK, bo jemy czy się stoi czy leży to się należy. Chciałbym zarabiać połowę tego co on plus połowę jego premii.

B
Busik

- Żaden autobus nie wyjechał z zajezdni z niewłaściwymi oponami i takie sytuacje nie mają miejsca. Nasze procedury eliminują możliwość eksploatacji autobusu na złym ogumieniu. - DOBRE SOBIE. A jak są pęknięte to też tak ma być??? Dużo można na temat tej firmy powiedzieć, oj bardzo dużo. 

G
Gość
W dniu 02.10.2015 o 21:20, krzyś napisał:

Panie Wach, komu Pan oczy mydli? Ludzie nie są durni

Jednak opolanie sa durni .. zobaczymy to juz 25 pazdziernika ...

k
krzyś

Panie Wach, kmu Pan oczy mydli? Ludzie nie są durni

F
Finn

Nie znam się na oponach to zrobię zdjęcie i jeszcze będę spamować w sieci, że są łyse... Gimbaza powinna się wziąć do nauki, a reszta do uczciwej pracy, a aparacikami to se zdjęcia murzynów róbcie.

x
xyz

pracuje po sasiedzku z mzk i powiem wam, ze to co sie tam dzieje w tej firmie to jest po prostu parodia. poczawszy od serwisu, nadzoru, na radzie nadzorczej konczywszy.

kazde normalne miasto oddaje linie miejskie prywatnym przewoznikom, tylko u nas trzeba utrzymywac stolki dla znajomych.

ps zwroccie uwage przy najblizszym przetargu na autobusy oraganizowanym przez mzk. gwarantuje wam, ze wymagania spelni tylko jeden dostawca. firma na m, bo pozostale beda mialy np. inny rozstaw drzwi niz zapisano w warunkach

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3