Autobusy MZK wrócą do ścisłego centrum Opola? Miasto chce przebudowy Mostu Zamkowego i buspasa na Piastowskiej

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Miasto chce umożliwić autobusom MZK jazdę przez plac Wolności, ulicę Zamkową i most nad Młynówką. Na ul. Piastowskiej ma być wytyczony buspas. Piotr Guzik
Trwają przymiarki do zmian w układzie komunikacyjnym w ścisłym centrum Opola. Ratusz poszukuje firmy, która przygotuje koncepcję przebudowy Mostu Zamkowego aby mogły po nim jeździć autobusy. W grę wchodzi też wykonanie nowej przeprawy nad Młynówką. Do tego dochodzi realizacja buspasa na odcinku ulicy Piastowskiej.

Starsi opolanie pamiętają jeszcze autobusy komunikacji miejskiej zatrzymujące się przy ratuszu oraz na placu Wolności.

Konstrukcja autorstwa architekta Floriana Jesionowskiego przy obecnym postoju taksówek to właśnie pozostałość po przystanku autobusowym.

Wraz z ograniczaniem ruchu na terenie Starego Miasta zniknęły z niego autobusy. Kilka lat temu miasto miało co prawda koncepcję, aby autobusy zatrzymywały się przy ratuszu od strony Urzędu Stanu Cywilnego, ale na pomyśle się skończyło.

Czytaj także

Ratusz rozpoczął właśnie poszukiwania firmy, która przygotuje koncepcję zmian w układzie komunikacyjnym dopuszczającym ruch autobusów od ronda na pl. Wolności, przez Most Zamkowy nad Młynówką na ul. Piastowską z zastrzeżeniem, że chodzi tylko o pojazdy o standardowej długości 12 metrów.

Koncepcja dopuszcza powstanie nowego mostu nad Młynówką, jak i przebudowę istniejącej, zabytkowej konstrukcji. Ten drugi scenariusz równałby się poszerzeniu przeprawy, bo obecnie dwa autobusy tam się nie miną.

Trwa głosowanie...

Czy autobusy MZK powinny wrócić na Stare Miasto w Opolu?

Oprócz tego projektant ma wytyczyć buspas na ul. Piastowskiej, na odcinku od Mostu Zamkowego aż do skrzyżowania z ul. Katedralną.

To oznacza konieczność przebudowy ulicy Piastowskiej na tym odcinku kosztem kilku miejsc parkingowych, ale jest to ruch we właściwym kierunku - chwali Maciej Lamm ze Stowarzyszenia na rzecz Zrównoważonej Mobilności „Opole w ruchu”.

- Dobrze też, że miasto chce przywrócić ruch autobusów na terenie Starego Miasta. To byłoby udogodnienie dla wielu pracujących tam osób, a także ułatwienie chociażby dla ruchu turystycznego – argumentuje.

Czytaj także

Maciej Lamm przyznaje, że warto by było, aby ruch przez ścisłe centrum obsługiwała nowa linia. Tymczasem ratusz planuje skierować tam autobusy jednej z istniejących linii. W grę wchodzą linie 5, 9, 13 albo 15.

- To akurat nie jest najlepsza koncepcja. Zamiast zwiększać ilość linii i połączeń dokładamy je w jednym miejscu, zabierając w innym – komentuje przedstawiciel Stowarzyszenia na rzecz Zrównoważonej Mobilności „Opole w ruchu”.

Nabór ofert przetargowych trwa do 28 lutego. Koncepcja zmian w ścisłym centrum ma być opracowana do połowy lipca 2020 roku. Dopiero wtedy znany ma być ostateczny kształt proponowanych zmian oraz szacunkowy koszt realizacji.

Spadły ceny paliw z powodu epidemii koronawirusa

Wideo

Materiał oryginalny:

Komentarze 53

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

b
behemot
20 lutego, 11:35, behemot:

Po Adolfie dalej mamy dwa mosty przez Odrę w mieście. Po następnych kanclerzach mamy więcej aut na 1000 mieszkańcow niż Berlin. Trasa średnicowa, obwodnica południowa jest potrzebna a nie klajstrowanie centrum buspasami, kładkami dla rowerów i przebudową starych mostów. Jak cały ruch ze wschodu na zachód miasta i na odwrót ma się odbywać dwoma sypiącymi się mostami to żadne protezy w postaci 100 mb buspasa nie pomogą. gdy średnicowka i obwodnica południowa odkorkują miasto, to można pomyśleć o małych busach elektrycznych , które sucharki dowiozą do centrum całkiem pustego, bo urzędnicy z rathausu przeniosą się na Ozimską do centrum obsługi petenta.

20 lutego, 15:50, Gość:

O!to to właśnie koluniu.

A niebawem zamiast corocznego FPP będziecie mieli volskmusik Heimatmelodie.

Jestem za "volskmusik Heimatmelodie." w amfiteatrze na Annabergu gdy knorple bedą dojrzewać a Heino bydzie śpiewać

https://www.youtube.com/watch?v=NsZ4HrI7nTU

G
Gość
19 lutego, 18:41, No[wulgaryzm]Japierniczę:

Po co tam miejskie? Przecież "ścisłe centrum" wsi Opole ma po obwodzie max 1.5 km..

Mało tego, od przystanków komunikacji miejskiej, po bramę ratusza nie jest więcej jak 300-400 metrów..

1/ z Oleskiej/Tauron - 350 m

2/ z Piastowskiej/Rzymskie Wakacje - 300 m

3/ z Żeromskiego/Plac Kopernika - 350-450 m (w zależności od drogi)

4/ z Sienkiewicza/Szkoła - 400 m

Serio. Nie róbmy sobie JAJ!! Tę kładkę powinni zamknąć dla ruchu pojazdów spalinowych.

19 lutego, 18:57, Gość:

nic dodać, nic ująć

no właśnie! Pomysł z tyłka wzięty. W niczym nie pomaga, niczego nie usprawnia, za to kolejna demolka na bogato :(

J
JaM

Czyżby p. Wiśniewski się pogubił ? Niedawno reklamował uwolnienie urokliwych, historycznych miejsc naszego miejsca od ruchu samochodowego. Zamiast powiększyć obszar dla ruchu pieszego w pięknej opolskiej starówce, sam pomysł powrotu do czasów dawno minionych, jest co najmniej dziwny ?!

G
Gość
20 lutego, 11:35, behemot:

Po Adolfie dalej mamy dwa mosty przez Odrę w mieście. Po następnych kanclerzach mamy więcej aut na 1000 mieszkańcow niż Berlin. Trasa średnicowa, obwodnica południowa jest potrzebna a nie klajstrowanie centrum buspasami, kładkami dla rowerów i przebudową starych mostów. Jak cały ruch ze wschodu na zachód miasta i na odwrót ma się odbywać dwoma sypiącymi się mostami to żadne protezy w postaci 100 mb buspasa nie pomogą. gdy średnicowka i obwodnica południowa odkorkują miasto, to można pomyśleć o małych busach elektrycznych , które sucharki dowiozą do centrum całkiem pustego, bo urzędnicy z rathausu przeniosą się na Ozimską do centrum obsługi petenta.

O!to to właśnie koluniu.

A niebawem zamiast corocznego FPP będziecie mieli volskmusik Heimatmelodie.

G
Gość
20 lutego, 02:51, Gość:

Łopole to przecież wieś. Np. przy ul.Pużaka z jednej strony osiedle z drugie indywidualne gospodarstwa rolne skąd obornikiem zalatuje.

Tak więc bardziej sensowne jest zamiast autobusów wprowadzić na powrót wozy konne ,furmanki jak drzewiej bywało.

20 lutego, 08:48, Gość:

A ja myślałem że słoikom które przyjeżdżają do Opola i tym wieśniakom i tym co tworzą korki w Opolu ten smrodek nie przeszkadza...bo mają go na co dzień w swoich wioskach...Statystyka na ulicy Pużaka 2 auta OP....8 aut...EWI OPO ONY OST itp...I co dalej śmierdzi ? Śmierdzi mi wiochą ....

No właśnie!. Wiochą Łopole zalatuje.:))

G
Gość
19 lutego, 23:55, Gość:

Czas najwyższy w Opolu zmienić prezydenta.

20 lutego, 8:50, Gość:

Co znów kolega w stylu : "aby było tak jak było..."...Myślę kolego że ponad 70 procent podczas wyborów na prezydenta Opola się nie pomyliło.Pan Prezydent Arkadiusz Wiśniewski to najlepsze co od dziesiątek lat mogło się trafić dla Opola najlepszego..

20 lutego, 09:03, On:

Źle napisałeś-to w tamtym czasie było najlepsze,bo nie było na kogo głosować,ale teraz pan prezydent obrasta w piórka i zamiast dbać o mieszkańców,to zaczyna nas olewać...najlepszym przykładem są podwyżki za wywóz śmieci,opłaty za parkowanie...przy kolejnych wyborach będzie czerwona kartka.

Za śmieci nie odpowiada prezydent, tylko chora monopolistyczna firma Remondis. Jak by było konkurencja w Opolu, to by była inna sytuacja.

b
behemot

Po Adolfie dalej mamy dwa mosty przez Odrę w mieście. Po następnych kanclerzach mamy więcej aut na 1000 mieszkańcow niż Berlin. Trasa średnicowa, obwodnica południowa jest potrzebna a nie klajstrowanie centrum buspasami, kładkami dla rowerów i przebudową starych mostów. Jak cały ruch ze wschodu na zachód miasta i na odwrót ma się odbywać dwoma sypiącymi się mostami to żadne protezy w postaci 100 mb buspasa nie pomogą. gdy średnicowka i obwodnica południowa odkorkują miasto, to można pomyśleć o małych busach elektrycznych , które sucharki dowiozą do centrum całkiem pustego, bo urzędnicy z rathausu przeniosą się na Ozimską do centrum obsługi petenta.

G
Gość
20 lutego, 8:57, Gość:

Wystarczy zabronić wieśniakom z OPO oraz np. z OPR itp. poruszać się po Opolu swoimi wieśwagenami, niech jeżdzą autobusami.

20 lutego, 9:06, Gość:

Autobusy nie powinny jeździć w centrum miasta!!!!

To że ma się OPO nie znaczy że jest się wieśniakiem

G
Gość
20 lutego, 8:57, Gość:

Wystarczy zabronić wieśniakom z OPO oraz np. z OPR itp. poruszać się po Opolu swoimi wieśwagenami, niech jeżdzą autobusami.

Autobusy nie powinny jeździć w centrum miasta!!!!

O
On
19 lutego, 23:55, Gość:

Czas najwyższy w Opolu zmienić prezydenta.

20 lutego, 8:50, Gość:

Co znów kolega w stylu : "aby było tak jak było..."...Myślę kolego że ponad 70 procent podczas wyborów na prezydenta Opola się nie pomyliło.Pan Prezydent Arkadiusz Wiśniewski to najlepsze co od dziesiątek lat mogło się trafić dla Opola najlepszego..

Źle napisałeś-to w tamtym czasie było najlepsze,bo nie było na kogo głosować,ale teraz pan prezydent obrasta w piórka i zamiast dbać o mieszkańców,to zaczyna nas olewać...najlepszym przykładem są podwyżki za wywóz śmieci,opłaty za parkowanie...przy kolejnych wyborach będzie czerwona kartka.

G
Gość

Wystarczy zabronić wieśniakom z OPO oraz np. z OPR itp. poruszać się po Opolu swoimi wieśwagenami, niech jeżdzą autobusami.

G
Gość
19 lutego, 23:55, Gość:

Czas najwyższy w Opolu zmienić prezydenta.

Co znów kolega w stylu : "aby było tak jak było..."...Myślę kolego że ponad 70 procent podczas wyborów na prezydenta Opola się nie pomyliło.Pan Prezydent Arkadiusz Wiśniewski to najlepsze co od dziesiątek lat mogło się trafić dla Opola najlepszego..

G
Gość
20 lutego, 02:51, Gość:

Łopole to przecież wieś. Np. przy ul.Pużaka z jednej strony osiedle z drugie indywidualne gospodarstwa rolne skąd obornikiem zalatuje.

Tak więc bardziej sensowne jest zamiast autobusów wprowadzić na powrót wozy konne ,furmanki jak drzewiej bywało.

A ja myślałem że słoikom które przyjeżdżają do Opola i tym wieśniakom i tym co tworzą korki w Opolu ten smrodek nie przeszkadza...bo mają go na co dzień w swoich wioskach...Statystyka na ulicy Pużaka 2 auta OP....8 aut...EWI OPO ONY OST itp...I co dalej śmierdzi ? Śmierdzi mi wiochą ....

G
Gość

Mieliśmy wyganiać ruch z ścisłego centrum, a nie go tam kierować..

r
rew

Najpierw należy ograniczyć ruch samochodów w centrum oraz zwiększyć częstotliwość kursowania autobusów. To powinno rozwiązać problem.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3