Aż trzy osoby z Brzegu zostały oszukane w miniony weekend. Policja apeluje o ostrożność. Te zasady mogą uchronić Cię przed oszustami

Robert Lodziński
Robert Lodziński
W pierwszym przypadku kobieta straciła blisko 4 500 złotych. Myślała, że pomaga córce.
W pierwszym przypadku kobieta straciła blisko 4 500 złotych. Myślała, że pomaga córce. Archiwum
W miniony weekend do brzeskich policjantów zgłosiły się aż 3 poszkodowane osoby. Każda z nich została oszukana w sieci. Straciły od kilkuset do kilku tysięcy złotych.

W pierwszym przypadku kobieta straciła blisko 4 500 złotych. Do 51-latki z nieznanego numeru napisała osoba podszywająca się za córkę. Przekazała, że nie może wejść na swoje konto i dlatego prosi o zapłacenie za zakup nowego telefonu.

Poszkodowana otrzymała numer rachunku i na niego przelała blisko 3 000 złotych. Po wykonaniu tego przelewu osoba podszywająca się pod córkę poprosiła o kolejny. Tym razem miało to być blisko 1 500 złotych na pokrycie rachunku za zakupioną odzież.

W drugim przypadku oszust podszył się za koleżankę poszkodowanej. Na jednym z komunikatorów poprosił 26-latkę o BLIK twierdząc, że u niej nie działa. Poszkodowana przekonana, że pomaga koleżance podała kod. Po kilku godzinach zorientowała się, że ktoś włamał się na konto koleżanki, a z jej rachunku zniknęło 800 złotych.

Ostatnie zgłoszenie dotyczy oszustwa przy sprzedaży zegarka. Poszkodowany 38-latek wszedł w link nadesłany przez kupującego. Został przekierowany na stronę łudząco podobną do bankowej i tam podał wszystkie dane do logowania.

Jak się okazało, zamiast otrzymać pieniądze za sprzedaż zegarka, z jego konta zniknęło ponad 400 złotych.

Policja przypomina, jak zachować ostrożność w przypadku transakcji internetowych:

  • Nie podawaj danych do bankowości elektronicznej: haseł, loginów, numeru karty i specjalnego kodu zapisanego na karcie. To kod zwany CVV2/CVC2 i nadrukowany jest obok podpisu;
  • Czytaj każdą wiadomość z kodem autoryzacyjnym, którą dostajesz z banku zanim wykorzystasz go nie wiedząc co autoryzujesz;
  • W przypadku uzyskania telefonicznej informacji, z której wynika że twoje pieniądze w banku są zagrożone, jak najszybciej się rozłącz i udaj osobiście do banku by to sprawdzić lub sam wykonaj połączenie do banku;
  • Nie ufaj osobom dzwoniącym do Ciebie z instrukcją jak szybko wycofać zaciągnięty kredyt. Bez wizyty w banku nigdy tego nie rób.
  • Nie instaluj aplikacji, które osoba podszywająca się pod pracownika banku proponuje ci przez telefon. To aplikacje dzięki, którym oszuści widzą każde twoje działanie na urządzeniu z którego korzystasz.
  • Sprawdzaj wiarygodność numeru, z którego dzwoni rozmówca. Rozłącz się i samodzielnie na klawiaturze wybierz numer banku, czy instytucji z której do Ciebie dzwonią.
od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska