Cieszy nas - piszą Bernard Gaida i Waldemar Gielzok - że ćwierć wieku po utworzeniu pierwszych organizacji mniejszości niemieckiej i powstaniu inicjatyw dotyczących edukacji w języku MN w naszym kraju w ponad sześciuset placówkach więcej niż 40 tysięcy dzieci i młodzieży podtrzymuje poczucie tożsamości niemieckiej, ucząc się języka mniejszości lub w tym języku. (...)
Cieszy, że w podstawowych kierunkach polityki oświatowej państwa w roku 2015/16 znalazło się podkreślenie roli bibliotek, upowszechniania czytelnictwa i rozwoju kompetencji czytelniczych. Wierzymy, że znajdą tu także swoje właściwe miejsce standardy usług bibliotecznych na rzecz środowisk mniejszościowych.
Autorzy listu podkreślają szczególną rolę nauczania i wychowania dwujęzycznego.
- Dobry przykład w tym zakresie - piszą - dają powstałe oddziały i szkoły z nauczaniem w dwóch językach. Niech będą one zachętą do korzystania z tej atrakcyjnej i skutecznej formy nauczania będącej najłatwiejszą drogą do wielojęzyczności. Liczymy na Państwa pomysły, inicjatywy i działania w tym zakresie. (...) Wierzymy, że będziecie godnymi ambasadorami niemieckiej kultury w placówkach oświatowych.
Pełny tekst: dbg.vdg.pl
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?