Banki przestają ukrywać oferty kredytowe w internecie

(oprac. dora)
Halina Kochalska, analityk Gold Finance. (fot. archiwum Gold Finance)
Halina Kochalska, analityk Gold Finance. (fot. archiwum Gold Finance)
Banki powoli przestają na swoich stronach internetowych informować wyłącznie o lokatach i zaletach swoich kont osobistych.

Coraz częściej już na stronie głównej informują, że są zainteresowane również pożyczaniem.

- Jeszcze dwa, trzy miesiące temu nie było to takie oczywiste, a oferty kredytowe schowane były w zakładkach - mówi Halina Kochalska, analityk Gold Finance.

Zobacz: Konta internetowe. Które jest najtańsze?

Jak dodaje Kochalska, nawet przed świętami Bożego Narodzenia na palcach jednej ręki można było policzyć banki zachwalające ofertę kredytów gotówkowych już przy wejściu na  główną stronę (Kredyt Bank, Citi Handlowy, DB PBC, Bank Pocztowy). - A przez ostatnie lata był to sztandarowy produkt okresu świątecznego - tłumaczy.

Gold Finance, niezależna firma doradztwa finansowego sprawdziła, co obecnie banki promują na swoich głównych stronach internetowych skierowanych do klienta indywidualnego.

Coraz mocniej do gry wracają kredyty mieszkaniowe

- Dziś na stronach Pekao i ING Banku Śląskiego wręcz króluje oferta kredytu hipotecznego. Sporo uwagi finansowaniu nieruchomości poświęca też DnB Nord - wymienia analityk Gold Finance. -O kredycie hipotecznym, pomiędzy informacjami o koncie z medycznym assistance i pożyczką konsolidacyjną, przypominają także w Banku Citi Handlowy.

Zobacz: Które z banków mają najlepsze karty kredytowe?

Z obserwacji Gold Finance, podobnie robi Polbank, który przed internautą zachwala równocześnie konto, dwa kredyty gotówkowe i kredyt mieszkaniowy. BGŻ natomiast reklamuje kredyt w ramach programu Rodzina na Swoim, obok dwóch lokat i konta.

- Euro Bank i Lukas Bank również dają sygnał, że nie boją się pożyczać - mówi Hanlina Kochalska. - Na wejściu bardzo mocno akcentują swoją ofertę kredytów konsumpcyjnych.

Jednak jak zaznacza, Halina Kochalska z Gold Finance, ukryć się jednak nie da, że banki koncentrujące się na zachwalaniu kont i lokat wciąż są w przewadze.

- MultiBank, BZ WBK, BOŚ, BNP Paribas Fortis, Volkswagen Bank Direct czy Alior w pierwszym kontakcie przede wszystkim przekonują o zaletach swoich nowych kont osobistych - wymienia analityk. - Z kolei Millennium, Nordea, Toyota Bank, mBank, Raiffeisen nadal komunikują głównie atrakcyjność oferowanych lokat. 

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska