Korzystanie z BDO wymaga wpisu do rejestru prowadzonego przez Marszałka Województwa. Podstawową funkcjonalnością systemu, a jednocześnie obowiązkiem jest wystawianie kart przekazania odpadów (KPO) online, zamiast tak jak dotychczas w formie papierowej. Z wpisu do rejestru BDO oraz korzystania z niego są zwolnione osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą lub przedsiębiorcy, którzy wytwarzają jedynie odpady komunalne (np. drobne usługi, działalność administracyjno-biurowa, kancelarie prawne i biura rachunkowe). Oprócz tego z wpisu do rejestru są zwolnione firmy, które podpiszą umowę na świadczenie usług, a odpady powstające w wyniku tych usług przejmie firma wykonująca usługę. Zgodnie z ostatnią nowelizacją przepisów przedłużono jeszcze do 30 czerwca 2020 roku możliwość prowadzenia ewidencji odpadów w formie papierowej. Nowelizacja nie zwalnia z obowiązku wpisu przedsiębiorcy do rejestru BDO oraz uzupełnienia ewidencji w systemie elektronicznym.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?