Po zakończeniu prac remontowych przewoźnik będzie miał do dyspozycji wagony pierwszej i drugiej klasy, gastronomiczne oraz popularne kuszetki dostosowane do jazdy z prędkościami do 160 km/h lub do 200 km/h.
- Wagony będą wyposażone m. in. w nowe fotele, klimatyzację, gniazdka elektryczne oraz elektroniczny system informacji pasażerskiej - wylicza Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity.
Wyremontowanych zostanie też siedem lokomotyw elektrycznych typu EU/EP07. Maszyny zyskają m. in. wyższą wydajność oraz udogodnienia dla maszynisty – wygodne fotele, klimatyzację, ogrzewane szyby czy rolety przeciwsłoneczne. Odnowiony tabor, jeździć będzie również w składach kursujących przez Opolszczyznę.
Pierwsze wagony wyjadą na tory w tym roku. Natomiast w ubiegłym roku PKP Intercity otrzymało 218 wagonów, które obsługują trasę Przemyśl - Rzeszów - Kraków - Katowice - Opole - Wrocław - Poznań - Szczecin.
W tym roku komfort podróżowania ma się poprawić również pasażerom opolskich Przewozów Regionalnych. Na Opolszczyznę mają bowiem przyjechać pierwsze trzy nowoczesne impulsy produkowane przez nowosądecki Newag.
Pierwszy powinien dotrzeć w czerwcu i będzie obsługiwał trasę Kędzierzyn-Koźle - Opole - Wrocław. Kolejne dwa przyjadą we wrześniu. W sumie województwo opolskie kupiło siedem takich składów za 88 mln zł. Ostatni ma zacząć wozić pasażerów w 2018 roku.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?