Jej powstanie może zablokować gmina Reńska Wieś. Stanie się tak, jeśli projekt nie będzie zakładał, że trasa kończy się przy drodze krajowej nr 45 Racibórz-Opole. Wczoraj w Urzędzie Miasta w Kędzierzynie-Koźlu rozmawiały o tym władze Kędzierzyna-Koźla, Reńskiej Wsi, Wojewódzkiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych oraz przedstawiciele projektanta drogi - firmy Transprojekt.
- Projektant wystąpił do miasta o wydanie decyzji o warunkach zabudowy tylko na odcinek od kędzierzyńskiego ronda do ulicy Głubczyckiej. Ta ulica łączy Koźle z Reńską Wsią - wyjaśnia Marian Wojciechowski, wójt gminy Reńska Wieś. - Mam jednak pewne wątpliwości, które chciałbym, aby miasto i projektant rozwiali jak najszybciej.
Obwodnica biegnie już od ulicy Wojska Polskiego, przecina aleję Jana Pawła II, ulicę Grunwaldzką i dochodzi do ronda u zbiegu ulic Gliwickiej i Wyspiańskiego. Według założeń ma biegnąć dalej w stronę Koźla, przez Reńską Wieś aż do trasy nr 45 Opole - Racibórz. Władze gminy Reńska Wieś obawiają się jednak, że jeśli zostanie wydana decyzja o warunkach zabudowy tylko na odcinek do ulicy Głubczyckiej, wówczas może zabraknąć pieniędzy na budowę dalszego odcinka do drogi Racibórz-Opole.
- Gdy obwodnica kończyć się będzie przed wsią, wówczas cały tranzyt z wielkimi ciężarówkami na czele będzie jechać przez sam środek Reńskiej Wsi - obawia się wójt Wojciechowski. - Nigdy do tego nie dopuścimy i dlatego chcemy, by do czwartku Urząd Miasta oraz projektant złożyli nam deklarację, że obwodnica kończyć się będzie za wioską, tak jak to jest w założeniach.
Inaczej będziemy protestować.
Jeśli strony się nie dogadają, mogą przepaść 3 miliony złotych, które Wojewódzki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych dostał na kontynuację budowy wałów przeciwpowodziowych. Droga ma biegnąć na koronie wału.
- Damy takie zapewnienie - deklaruje Wiesław Fąfara, prezydent Kędzierzyna-Koźla. - Chcę uspokoić mieszkańców Reńskiej Wsi, że zrobimy wszystko, aby ciężarówki nie jeździły przez jej centrum - zapewnia.
Budowa południowej części obwodnicy kosztować ma 150 milionów złotych. Jeśli wniosek o jej budowę wpłynie do Generalnej Dyrekcji Dróg Publicznych jeszcze w tym roku, wtedy inwestycja może być ujęta w budżecie na rok 2003 i kolejne lata.
- Mamy do rozwiązania jeszcze problem przecięcia obwodnicy z torami kolejowymi na wysokości Reńskiej Wsi. Nie mamy jeszcze odpowiedzi z Ministerstwa Infrastruktury, czy drogę będziemy musieli puścić pod torami, nad nimi czy będzie je przecinać. W zależności od koncepcji koszty budowy drogi mogą wzrosnąć lub zmaleć - dodaje prezydent Fąfara.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?