Będzie dotacja na kolejny etap obwodnicy Kluczborka

Mirosław Dragon
Mirosław Dragon
Rondo w Ligocie Dolnej ma zostać połączone nową drogą z rondem w Smardach Dolnych
Rondo w Ligocie Dolnej ma zostać połączone nową drogą z rondem w Smardach Dolnych Mirosław Dragon
IV etap obwodnicy Kluczborka powstanie za rok w ramach tzw. schetynówek.

Budowa kolejnego etapu obwodnicy kluczborskiej jest na pierwszym miejscy listy rankingowej do tzw. schetynówek na rok 2017.

W praktyce oznacza to, że gmina Kluczborka może być pewna, że otrzyma dotację rządową na tę inwestycję.

- Będzie to czwarty etap objazdu miasta, od ronda w Ligocie Dolnej do skrzyżowania z drogą powiatową do Smard Dolnych - informuje burmistrz Jarosław Kielar.

Ten odcinek ma prawie 2 kilometry. Na skrzyżowaniu w Smardach Dolnych zostanie zbudowane rondo. Koszt całej inwestycji szacowany jest na 6,767 milionów zł. 3 mln zł pokryje dotacja rządowa, pozostałe 3,767 mln z gmina wyłoży z własnego budżetu.

- Nowy odcinek drogi nie tylko wyprowadzi kolejne ciężarówki z miasta, ale ułatwi także życie mieszkańcom Osiedla Północ i Osiedla Kolejowego - uważa Jarosław Kielar. - Mieszkańcy nie będą musieli już przejeżdżać przez całe miasto, tylko dotrą do obwodnicy i dalej pojadą w kierunku Opola lub Namysłowa.

Ciekawostką jest, że planowany 2-kilometrowy odcinek w całości przebiegać będzie po nieczynnej linii kolejowej.

Inwestycja zostanie wykonana do końca roku 2017 zgodnie z wymogami Programu Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej.

Po zbudowaniu tego etapu zostanie do zrobienia jeszcze tylko jeden, piąty etap o długości 1,6 km. Będzie to ostatni i do tego niewielki fragment obwodnicy, ale za to najdroższy.

- Zbudować trzeba tam wiadukt kolejowy, dlatego koszt tego etapu szacowany jest na ok. 15 mln zł - mówi Jarosław Kielar.

Władze Kluczborka chcą zdobyć na ten cel dotację z Unii Europejskiej i dokończyć budowę objazdu miasta do 2020 roku.

Cała 9-kilometrowa druga obwodnica kluczborska (pierwsza biegnie wzdłuż drogi krajowej nr 11 z drugiej strony Kluczborka) ma być gotowa już za kilka lat.

Przy czym pierwszą obwodnicę zbudowano w latach 1986-89 z pieniędzy rządowych.

Drugą obwodnicę, która połączy docelowo trzy drogi krajowe: nr 11, 42 i 45, miasto buduje z własnych środków, wspomagając się dotacjami rządowymi i unijnymi.

- Sami budujemy objazd miasta i to kosztami nieporównywalnie mniejszymi od obwodnic, które budują dyrekcje dróg krajowych albo wojewódzkich - podkreśla Jarosław Kielar.

Trasa budowanej obwodnicy Kluczborka.
Trasa budowanej obwodnicy Kluczborka. UM Kluczbork

Kluczbork buduje swoją gminną obwodnicę od 2008 roku. Wtedy oddano do użytku pierwszy 1-kilometrowy odcinek łączący ulicę Fabryczną w Kluczborku z Ligota Dolną.

W 2012 roku gmina oddała do użytku II etap, 4-kilometrową drogę z Kuniowa do ul. Fabrycznej, a także zbudowała rondo na ul. Byczyńskiej w Kluczborku.

W 2015 r. w III etapie wyburzono stary wiadukt kolejowy w Ligocie Dolnej i zbudowano w jego miejscu rondo.

Nowe rondo na DK 42 w Ligocie Dolnej (obwodnica Kluczborka)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska