Będzie specjalna sesja rady miasta w sprawie dworca PKS w Opolu

Artur  Janowski
Artur Janowski
Plan zakłada, że na terenie obecnego dworca PKS powstanie nowoczesne centrum przesiadkowe z parkingiem wielopoziomowym.
Plan zakłada, że na terenie obecnego dworca PKS powstanie nowoczesne centrum przesiadkowe z parkingiem wielopoziomowym. Archiwum
O zwołanie dodatkowej sesji rady miasta wystąpił prezydent Arkadiusz Wiśniewski. - Zależy nam na szybkiej decyzji radnych w sprawie planu, który obejmuje teren dworca PKS i plac przed dworcem PKP - wyjaśnia prezydent.

Projekt planu jest gotowy, ale rada miasta go jeszcze nie uchwaliła. Prezydent Opola chciałby, aby stało się to już w przyszłym tygodniu, a wniosek w tej sprawie niebawem trafi do przewodniczącego rady miasta.

- Jest potrzeba takiej sesji, gonią nas terminy, a temat jest ważny dla przyszłości miasta - tłumaczy Arkadiusz Wiśniewski.

Plan zagospodarowania przestrzennego to wstęp do dużej inwestycji, którą przygotowuje ratusz. Bez tego dokumentu o zmiany byłoby trudniej.

- Nowy plan obejmuje nie tylko dworzec PKS, ale także plac przed dworcem PKP. Uznaliśmy, że na te tereny trzeba patrzeć jak na jedno miejsce - wyjaśnia Anita Werner-Wilk, naczelnik biura urbanistycznego w Urzędzie Miasta Opola.

Plan zakłada, że na terenie obecnego dworca PKS powstanie nowoczesne centrum przesiadkowe z parkingiem wielopoziomowym. Drugi ważny element to przedłużenie ulicy Kołłątaja, co z kolei wymusza likwidację obecnego pasażu handlowego, którym przechodzą opolanie wychodzący z dworca PKP i idący w stronę dworca PKS.

W tym miejscu ma powstać centrum przesiadkowe.

Centrum przesiadkowe Opole. Superparking zamiast dworca autobusowego

Autorzy planu uznali, że pasaż nie jest wart zachowania, poza tym dzięki jego likwidacji będzie można nie tylko przedłużyć ul. Kołłątaja, ale też zamknąć dla ruchu fragment ul. Armii Krajowej, która obecnie łączy się ze skrzyżowaniem ul. Krakowskiej i 1 Maja. Plan wyklucza również możliwość budowy przejścia podziemnego pod ul. 1 Maja.

Opolskie info 3.11.2017

Przez lata takie przejście było planowane, a dzięki niemu osoby, wychodzące z dworca PKP, mogłyby bezpiecznie dostać się na ul. Krakowską.

- Proponujemy coś innego. Chcemy, aby w przyszłości przed dworcem PKP powstał plac z zielenią, z którego swobodnie będzie można przejść na ulicę Krakowską - tłumaczy Werner-Wilk. - W tym miejscu to piesi powinni mieć pierwszeństwo przed pojazdami. Dlatego też dopuszczamy, aby ulica 1 Maja, na odcinku pomiędzy ul. Krakowską a ul. Kołłątaja była „schowana” pod ziemię. Dzięki temu otrzymalibyśmy nowy, miejski plac, który byłyby bezpośrednio połączony z ul. Krakowską.

Najpierw jednak urząd miasta weźmie się za teren obecnego dworca PKS. Obecnie na ukończeniu jest projekt centrum i parkingu wielopoziomowego. Szacunkowy koszt inwestycji to 30 milionów złotych. Budowa może się rozpocząć w 2019 roku, ale niezbędne do tego będą fundusze unijne.

- Mamy duże szanse na ich pozyskanie np. z funduszy Aglomeracji Opolskiej. Najpierw jednak musi być gotowy plan. Dlatego będę prosił radnych o podjęcie uchwały w przyśpieszonym trybie - tłumaczy prezydent Opola.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska