Bezpieczeństwo na przejazdach kolejowych. Chcą dać szlaban na głupotę i brawurę

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Waldemar Wylegalski
PKP PLK biorą pod lupę przejazdy kolejowe. Razem ze Strażą Ochrony Kolei będą tłumaczyć, jak bezpiecznie przechodzić i przejeżdżać przez tory.

Właśnie ruszyła wakacyjna kampania Bezpieczny Przejazd – „Szlaban na ryzyko!”.

- Przypomnimy kierowcom i pieszym o właściwym zachowaniu na przejazdach, ale i na innych terenach kolejowych, planujemy też rozdać kilkadziesiąt tysięcy ulotek o tej tematyce, no i będziemy pouczać - wyjaśnia Mirosław Siemieniec z PKP Polskie Linie Kolejowe.

Jak wynika ze statystyk, aż 98 procent wypadków na przejazdach wynika z nieostrożności, brawury, a nawet głupoty kierowców. Ignorują oni znaki STOP, przejeżdżają pod zamykającymi się rogatkami, bądź o zgrozo - omijają zamknięte już półrogatki.

- Pamiętajmy, że zgodnie z prawem to kierowcy i piesi powinni zachować szczególną ostrożność, zbliżając się do przejazdu i to oni muszą się upewnić, czy nie nadjeżdża pociąg - mówi podinspektor Maciej Milewski z Komendy Wojewódzkiej Policji w Opolu.

PKP PLK stawiają też na poprawę bezpieczeństwa na przejazdach. Na lata 2017 - 2019 zapowiedziały remonty i przebudowy 182 przejazdów kolejowo-drogowych w całej Polsce. Koszt inwestycji to 400 milionów złotych.

Na Opolszczyźnie prace mają być przeprowadzone w czternastu miejscach, m.in. na liniach: Opole - Kluczbork, Nowy Świętów - Nysa, Nysa - Kłodzko. Planowana jest też budowa wiaduktu w Gogolinie nad linią E 30 Opole - Kędzierzyn-Koźle.

Jak wynika z policyjnych statystyk, na przejazdach kolejowych w całym zeszłym roku na Opolszczyźnie zanotowano 23 kolizje i jeden wypadek, w którym ranna została jedna osoba, natomiast w 2015 roku wypadków było siedem, jedna osoba zginęła, a sześć zostało rannych. Było też 18 kolizji.

Szlaban opada, a dostawczy mercedes jedzie dalej. Zobacz nagranie bezmyślnego wyczynu kierowcy

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

:lol:  B)  :P  :huh:  :angry:

b
bleee

Zamiast tłumaczyć lepiej karać. Przecież każdy kierowca uczył się zasad przejazdu przez przejazdy kolejowe. Zresztą są one mało skomplikowane.

Brakuje surowych kar, wtedy byłby porządek z kierowcami.

G
Gość

Zamontowac monitoring i wylapie sie kierowcow-glupoli... karac bardzo surowo debili olewajacych przejazdy kolejowe ... sa tacy glupole potrafiacy wyprzedzac na przejezdzie kolejowym ...

Dodaj ogłoszenie