Polo zawdzięcza sukces przede wszystkim dużej sztywności nadwozia, uzyskanej przy zastosowaniu laserowej technologii spawania i użyciu wyjątkowo wytrzymałej stali. Dzięki temu nadwozie nowego polo jest o 33 procent sztywniejsze niż nadwozie jego poprzednika.
Procedura testów Euro-NCAP przewiduje przeprowadzenie dwóch testów zderzeniowych. W jednym auto z prędkością 64 km na godzinę uderza czołowo w barierę, a w drugim w bok auta uderza pod kątem prostym z prędkością 50 km na godzinę inny pojazd o ciężarze 950 kilogramów.
Polo dobry wynik zawdzięcza także seryjnemu wyposażeniu: poduszkom dla kierowcy i pasażera oraz poduszkom bocznym. Na życzenie można zamówić m.in. ABS, ESP, ASR, EDS.
Bezpieczne polo
Wan
Volkswagen polo uzyskał najlepszy wynik w teście zderzeniowym Euro-NCAP w klasie pojazdów supermini.