Bezrobocie na Opolszczyźnie znów rośnie

Tomasz Kapica
Tomasz Kapica
Powód? Skończyły się prace sezonowe i pieniądze na aktywizację bezrobotnych. W najgorszej sytuacji są ludzie młodzi.

Przy tablicach z ofertami zatrudnienia w powiatowych urzędach pracy zrobiło się tłoczno.
- Faktycznie mieliśmy na początku roku bardzo duże kolejki do rejestracji - przyznaje Edyta Krubasik, wicedyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Kędzierzynie-Koźlu. - Częściowo może to jednak wynikać z faktu, że mieliśmy sporo dni świątecznych i część osób rejestrowała się z pewnym opóźnieniem. Czekamy na dane za cały styczeń, wtedy będziemy wiedzieć, jaka jest sytuacja.

Niepokojące były już dane za listopad zeszłego roku. We wszystkich powiatach, poza opolskim i samym Opolem, bezrobocie rosło, w skali całego województwa zwiększyło się w sumie o 745 osób.

Tylko w niewielkim powiecie głubczyckim przybyło 213 bezrobotnych, a w nyskim aż 348. Spadek w powiecie opolskim tylko częściowo wynikał z powstania nowych miejsc pracy (fabryka quadów). Statystyki poprawiono, wykreślając z rejestru część osób, które chciały w nim figurować jedynie dla darmowego ubezpieczenia.

W grudniu było jeszcze gorzej, w regionie przybyło aż 1176 bezrobotnych, najwięcej w Prudniku (229) i Strzelcach Opolskich (208).

- Skończyły się prace sezonowe, a także pieniądze na aktywizację zawodową bezrobotnych - mówi o najważniejszych przyczynach Jacek Suski, dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Opolu.

W grudniu do wszystkich pośredniaków w regionie przysłano 1640 ofert zatrudnienia. To zaledwie kropla w morzu potrzeb, bo obecnie na Opolszczyźnie zarejestrowanych jest 51 636 bezrobotnych. Urzędnicy uważają jednak, że nie ma powodów do paniki. Tłumaczą, że bywały takie lata, gdy w grudniu przybywało ponad 3 tysiące bezrobotnych.

Pośredniaki bezrobotnych jednak nie rozpieszczają. Przejrzeliśmy oferty kilku z nich, faktycznie dominują tam propozycje pracy za najniższą krajową (1680 złotych brutto), nierzadko na tzw. umowy-zlecenia, zwane popularnie "śmieciówkami".

Zdaniem dr Małgorzaty Starczewskiej-Krzysztofek, głównej ekonomistki zrzeszającej pracodawców Konfederacji Lewiatan, poprawy na rynku pracy można oczekiwać za kilka miesięcy.

- Ale obejmie ona w pierwszej kolejności osoby o wysokich kwalifikacjach, doświadczeniu i kompetencjach, które są poszukiwane przez pracodawców - zaznacza Małgorzata Starczewska-Krzysztofek. - Poza tym poprawę na rynku pracy będziemy widzieć silniej przez wzrost wynagrodzeń, a nie przez zdecydowany wzrost liczby zatrudnionych i spadek bezrobocia. Na ten silniejszy wzrost zatrudnienia przyjdzie poczekać do drugiej połowy 2014 r.

Najgorzej, zdaniem ekspertów, będą mieli na rynku pracy ludzie młodzi, do 25. roku życia.
- W tej grupie wiekowej stopa bezrobocia już w listopadzie 2013 roku wynosiła 27,9 procent - zauważa ekspertka KonfederacjiLewiatan.

W opolskim WUP-ie także brakuje ofert pracy dla młodych.Chyba że za granicą.

- Tyle się mówi o tym, że trzeba zatrzymać młodych ludzi, by nie wyludniał się region, a pośredniaki namawiają nas do wyjazdu? Przecież to jest bez sensu! - uważa JacekAleksandrowicz, student z Opola.

Jacek Suski potwierdza, że urząd organizuje pracę dla uczniów i studentów w Niemczech.
- Ale tylko na okres wakacyjny - zaznacza. - Poza tym to projekt ogólnokrajowy, a nie nasz własny. Naszym celem nie jest wysłanie wszystkich młodych ludzi na Zachód.
Wspomniana oferta w Niemczech dotyczy głównie sprzątania budynków i hoteli, mycia naczyń oraz innych prac pomocniczych w gastronomii.

Wideo

Komentarze 29

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

b
bazyl65

Może NORMALNY pracownik chciałby pracować za NORMALNE pieniądze na NORMALNYCH warunkach.

D
DZISIEJSI PRACOWNICY

JAKIE BEZROBOCIE , OD 3 MIESIECY SZUKAM (NORMALNEGO) PRACOWNIK.

JEDEN PRZYSZEDŁ ZAPYTAC SIE O PRACE Z OTWARTA PUSZKA PIWA

DRUGI PO WYPICIU ALKOHOLU ITD. NIEBEDE TEGO NA FORUM MÓWIL

A TRZECI ZACZAŁ PRACE , - NON STOP NA TELEFONIE , CO 3 GODZINY MUSI JESC BO BRAK WEGLOWODANÓW, JAK MA COS ZROBIC TO NAJPIERW USMIECH  DAUNA I TRZEBA PALCEM MU POKAZAĆ CO DO CZEGO

g
gość

Takie są skutki postawienia na licea, upośledzenia kształcenia technicznego i w końcu dania możliwości bycia mgr każdemu kto zapłaci- prawda jest okrutna na wyższe wykształcenie zasługuje może z 10% społeczeństwa i podnoszenie tego wskaźnika powoduje, że tytuł mgr jest obecnie niczym, tytuł inż jeszcze się jakoś broni zwłaszcza kiedy w parze z nim idzie jakaś wiedza.

M
Max1
W dniu 07.02.2014 o 20:02, Stenna napisał:

Bezrobotni to nie tylko "lenie", jak to kilka osób śmiało stwierdzić. Ja obecnie poszukuję pracy, jestem po studiach magisterskich, jako jedna z najlepszych na roku ukończyłam studia z wyróżnieniem, I co? Nie mam pracy, bo w moim zawodzie niestety ofert na opolszczyźnie nie ma, szukam więc w innych branżach, jestem otwarta na różne dziedziny, ale oferty w naszym regionie dotyczą zazwyczaj przedstawicieli handlowych/konsultantów (do czego po prostu się kompletnie nie nadaję), reszta ofert to z reguły prace męskie -typu: robotnik budowlany, monter, operator koparki, ślusarz itp. Szukam pracy biurowej, próbowałam także w urzędach, niestety w większości miejsca są już "obstawione" i rozmowy kwalifikacyjne przeprowadzane są w sposób byle jaki, bo tak naprawdę nie poszukują nikogo "z zewnątrz".Strasznie denerwują mnie wypowiedzi osób, krytykujących nas, młodych. Nie każdy z nas to "leń", czy "nierób", brak doświadczenia nie oznacza "kretynizmu", a gdzieś je w końcu trzeba zdobyć. Darmowych praktyk jest mnóstwo: ale ile można ich narobić? Ja mam pełne CV takich głupot, jednak pracy nadal szukam.Opolszczyzna niestety nie stwarza żadnych możliwości dla młodych ludzi nieposiadających odpowiednich znajomości.

Nie znam kierunku pani  ksztalcenia ale co mozna zarzucic mlodym to..

Wymyslenie sobie kierunku studiow bez realnej oceny co po studiach, jakie szanse na prace. A jak sie jest po studiach to probowanie dopasowac swiata do swojego wyksztalcenia a jak sie nie da to placz.

Dzis studiowac moze kazdy, za malo jest ludzi ktorzy maja techniczne wyksztalcenie i manualnie potrafia cos zrobic, cos wymyslec.

S
Stenna

Bezrobotni to nie tylko "lenie", jak to kilka osób śmiało stwierdzić. Ja obecnie poszukuję pracy, jestem po studiach magisterskich, jako jedna z najlepszych na roku ukończyłam studia z wyróżnieniem, I co? Nie mam pracy, bo w moim zawodzie niestety ofert na opolszczyźnie nie ma, szukam więc w innych branżach, jestem otwarta na różne dziedziny, ale oferty w naszym regionie dotyczą zazwyczaj przedstawicieli handlowych/konsultantów (do czego po prostu się kompletnie nie nadaję), reszta ofert to z reguły prace męskie -typu: robotnik budowlany, monter, operator koparki, ślusarz itp. Szukam pracy biurowej, próbowałam także w urzędach, niestety w większości miejsca są już "obstawione" i rozmowy kwalifikacyjne przeprowadzane są w sposób byle jaki, bo tak naprawdę nie poszukują nikogo "z zewnątrz".
Strasznie denerwują mnie wypowiedzi osób, krytykujących nas, młodych. Nie każdy z nas to "leń", czy "nierób", brak doświadczenia nie oznacza "kretynizmu", a gdzieś je w końcu trzeba zdobyć. Darmowych praktyk jest mnóstwo: ale ile można ich narobić? Ja mam pełne CV takich głupot, jednak pracy nadal szukam.
Opolszczyzna niestety nie stwarza żadnych możliwości dla młodych ludzi nieposiadających odpowiednich znajomości.

j
josef-zawila
W dniu 21.01.2014 o 15:17, Gość napisał:

Josef du bist total beszojert

TO CI SIE TYLKO WYDAJE !!!

CO TO JEST ZA POLSKIE SLOWO - szukalem w slowniku, ale nie znalazlem. zadzwon do panaa profesora Miodka i on ci powie na ten temat jak powinienes sie poprawnie wyslawiac.

Josef Zawila

Polski patriota

j
josef-zawila
W dniu 21.01.2014 o 15:50, Gość napisał:

Gdzie takie coś sie lęgnie ? zaraz widac że to pokłosie ciężkiej komuny zryło mu beret i to że po przyjeździe do  DE stał sie zerem do potęgi . Ten przypadek jest nie uleczalny . TWOJ PRZYPADEK  JEST  JAK WIDZE  BEZNADZIEJNY  I TO  JUZ JEST  DELIRIUM. COS MI SIE WYDAJE, ZE PILES DUZO WODKI:::Josef Zawila

j
josef-zawila
W dniu 21.01.2014 o 15:50, Gość napisał:

Gdzie takie coś sie lęgnie ? zaraz widac że to pokłosie ciężkiej komuny zryło mu beret i to że po przyjeździe do  DE stał sie zerem do potęgi . Ten przypadek jest nie uleczalny . ZA TO TY IDIOTO JESTES CALKIEM JUZ UBOGI  NA ROZUMIE I SWOJEJ  ZAWISCI. O JAKIEJ KOMUNIE TY IDIOTO TUTAJ MNIE OBRAZASZ. NIGDY NIE BYLEM I KIEDYS BEDZIESZ MUSIAL NAPRAWDE  DOSTAC  W CZAPE  ZA TE KOMUNE.OPANUJ SIE I MNIE NIE OBRAZAJ, BO TACY  JAK  TY WLASNIEUDAJA GIEROJOW  A  SA ZWYKLYMI CHLYSTKAMI  CZYLI HULIGANAMI  - A  HULIGANOW  TRZEBA  DO KRYMINALU !!!MAMY TU TAKIE KRYMINALY  NIEDALEKO  I JESLI CHCESZ TO CI POKAZE  GDZIE  TO  JEST  KOLO BIELEFELD - BRACHWEDE.MOGE CIE ZNALEZC  I  ZA GROZENIE  MI  W  OPOLU PODAM  CI  NA POLICJE CYMBALE JEDEN !!! Josef Zawwila

G
Gość
W dniu 21.01.2014 o 08:29, josef-zawila napisał:

  Josef ty tu zadnych przykladow z Niemiec podawac niemusisz bo niemasz zielonego pojecia jak ta praca w Industri öder Handwerklichen Betrieben wyglada. Tak naprawde to Ty w BRD nigdy niezapier***ales. Jesli sie myle to podaj jakies przyklady w jakich zakladach. Niewiesz co to znaczy wstawac latem o 4 rano zapieprzac gdzies caly dzien na budowie i wracac o 19 wieczorem do domu.Niepracowales w ciezkim przemysle jak wielu z tych" WIELKICH NIEMCOW" w halach gdzie temperatura latem wynosi ponad 40°C i pot leje ci sie po dupsku.Jak sam piszesz w polsce zarabiales na graniu na dancingu a w szkole tylko na benzyne.To wiele tych dzieci nauczyc nie nauczyles jak ci to kolo dopy wisialo bo grajkowanie bylo dla ciebie wazniejsze.Piszesz ze wiele ludzi jedzie nawet na kilka dni w tygodniu za granice, majac jakis tam Job zeby go miec.Nikt niejezdz do Berlina majac jakis tam Job zeby go miec tylko zeby ich rodziny wyzywic ty bucu jeden.Uwazaj zeby ci niedokopali jak do Opola przyjedziesz za to twoje durne rozumowanie.Zapraszasz wszystkich do BRD zeby tu jakies firmy zakladali . Jakie firmy? Wiesz ile firm uslugowych idzie rocznie plaite w NRW? Wiesz co to znaczy miec firme uslugowa? Ty jak gdzies zagrasz to dostaniesz € do lapy i sie skonczylo. Jak chcesz jakas solidna firme zalozyc to musisz miec Eigenkapital i znac wszystkie §§§§. Potem mozesz takie male Auftragi wykonywac, czy z tego wyzyjesz, niewiem bo Finanzamt dziennie do dzwi puka.A konkurencja jest duza. Ty mozesz zalozyc " Ich AG" stanac z saksofonem na ulicy , cos zagrac i na forum wypisywac ze jestes selbstständig. Co za firmy maja ci ludzie ktorych tu tak zapraszasz zakladac.Maja z brzytwa i nozyczkami durch BRD wedrowac i ludziom glowy golic?Zeby cos na nogi postawic trzeba miec najpierw wlasna kase, a kto ja ma to moze i w Polsce interes rozkrecic.Komu ty Jozef juz pomogles?jakos nikt sie tu jeszcze niemeldowal i dobrego slowa o tobie nienapisal.Nawet twoj sasiad niechce z toba rozmawiac du Mutter Teresa aus Bielefeld.Wykorzystales temat zeby znowu cos na tych "WIELKICH NIEMCOW" i MN napisac.Jedz na Slask dwujezyczne tablice zamalowywac ty stary komuchu.SLUCHAJ NO KEISER - sam aTwoja nazwa wskazuje, ze jestes kompletny idiota i zarozumialy typ. Jak ja przyjechalem do Niemiec z 4-ka dzieci i gralem po nocach na duzych imprezach to ty jeszcze sie bawiles w piasku. jakies tam zap...lanie w zakladach jest oczywiscie ciezkie, ale kazdy ma swoj zawod. Ja juz jestem w D.32 lata i moge cos wiecej napisac jako prezes kilku spolek jakie prowadzilem w roznych branzach. sam nie cwiczyles i nie wiesz co ja robilem i sie wyhylasz z okna pedzacego pociagu. Juz ci glowa uleciala bo obcia ci ja semafor...Cymbale durny. Ja poagalem firmorm niemieckim i polskim co moge wymienic na palcach obu rak. Poza tym pomagalem ludziom ktorzy sa juz ustawieni i wszyscy moi sasiedzi moga to potwierdzic. Dom wybudowac, wyksztalcic 4-ro dzieci i inwestowac w swoje firmy to ty ani nie mozez pomarzyc...A co dopiero wykonac. Nie pisz banialukow ludziom jak nie wiesz na moj temat nic. Zagraj samodzielnie impreze live i potem mozeszzgarnac pieniadze, ale najpierw musisz miec wlasny sprzet i umiejetnosci. Poza tym ja umiem tez sprzedac, gotowac i rozne rzeczy naprawiac w domu. Zbudowac dom za 5 miesiecy to mozesz tylko pomarzyc, a ja to zrobilem. Najpierw musisz cos pokazac, a potem mozesz kogos krytykowac. Ja moge pomagac ludziom jak chce i jesli mam na to ochote i ktos na to zasluguje to oczywiscie umiem zalatwic prace. U mnie juz pracowalo przynajmniej 15 osob i kazdy sobie kupil auto, mieszkal w moim domu. Jak oni to czytaja to co ty piszesz tutaj to wiedza, ze sa takie mloty jak ty ktorzy wypisuja madrosci a sami sa normalni robole w Niemczech. Niemcy potrzebuja specjalistow, a do roboty maja bulgarow, rumunow a jesli sa tacy Polacy jak ty to tez sa robole. Idz na tasma dalej robic i ci garb wyrosnie. Trzeba cos naprawde umiec i wtedy nie musisz tak ciezko pracowac.Oczywiscie, ze ja nigdy nie musialem tak ciezko pracowac, ale dlatego jestem zawodowym muzykiem i nauczycielem.W Niemczech cwiczylem business w roznych dziedzinach i jak chcesz to moge ci otworzyc firme nawet Gebäuderreinigung GbR i dojdzieszbez kapitalu wlasnego do pieniedzy, ale musisz umiec po niemieckua takze miec wlasny pojazd. Co tu jest takiego ciezkiego ???Wlasne firmy Polacy zakladaja w Niemczech i jest ich juz ponad 100 000 robia i placa podatki. Pisze bzdury i Mniejszosc Niemiecka nie ma juz nic do powiedzenia, bo jest Unia Europejska. kazdy ma prawo egzystencji w Deutschland. Mozesz do mnie przyjechac do mojego biura w:Josef Zawila, Zehlendorfer damm 46, 33619 Bielefeld i napisac podanie to ci zalatwie prace legalnie i oficjalnie KEISERSIE ciemnyjak but z lewej nogi. Mozesz sobie poogladac moj dom i studio a na pozegnanie zagram ci jeszcze marsza radeckiego...josef-zawila@freenet.deP.S. Nie dorastasz mi nawet do piet, a chcesz fikac i sie chwalic.Mnie znaja ludzie i nie pisza bo wiedza, ze mam zawsze racje !!!  ZAPOMNIALEM JESZCZE DOPISAC NA TWOJ TEMAT TYLKO, ZE JAK CHCESZ OSOBISCIE SIE PRZEKONAC ZE NIE CHWALE SIE TO NAPISZ SWOJE IMIE I NAZWISKO TO CI WYSLE LISTE LUDZI KTORYM POMOGLEM  I ONI SA JUZUSTAWIENI  W DEUTSCHLAND.josef-zawila@freenet.deP.S. Ja mam prawo dorabiac do renty i jak kazdy inny czlowiekpracuje jeszcze i nawet nie wiesz co ja robie a pisze bzdury ty zazdrosniku jeden. U mnie mozesz wszystko zalatwic jak jestesgrzeczny, ale jak ktos jest taki ktory mnie obraza to nie ma prawa wstepu. Grozenie mi w Opolu moze byc dla Ciebie bardzo niebezpieczne, bo kazde grozenie jest karalne.Ja bede w tym roku w Opolu i moge ci napisac dzien, godzine i dokladne miejsce spotkania wiec mozesz sie KEISERSIEwykazac swoimi zdolnosciami i mnie uderzyc za to, ze ja pisze prawde o takich kompletnych mlotach. JZ  

Gdzie takie coś sie lęgnie ? zaraz widac że to pokłosie ciężkiej komuny zryło mu beret i to że po przyjeździe do  DE stał sie zerem do potęgi . Ten przypadek jest nie uleczalny .

G
Gość

Josef du bist total beszojert

j
josef-zawila
W dniu 21.01.2014 o 08:20, josef-zawila napisał:

 Josef ty tu zadnych przykladow z Niemiec podawac niemusisz bo niemasz zielonego pojecia jak ta praca w Industri öder Handwerklichen Betrieben wyglada. Tak naprawde to Ty w BRD nigdy niezapier***ales. Jesli sie myle to podaj jakies przyklady w jakich zakladach. Niewiesz co to znaczy wstawac latem o 4 rano zapieprzac gdzies caly dzien na budowie i wracac o 19 wieczorem do domu.Niepracowales w ciezkim przemysle jak wielu z tych" WIELKICH NIEMCOW" w halach gdzie temperatura latem wynosi ponad 40°C i pot leje ci sie po dupsku.Jak sam piszesz w polsce zarabiales na graniu na dancingu a w szkole tylko na benzyne.To wiele tych dzieci nauczyc nie nauczyles jak ci to kolo dopy wisialo bo grajkowanie bylo dla ciebie wazniejsze.Piszesz ze wiele ludzi jedzie nawet na kilka dni w tygodniu za granice, majac jakis tam Job zeby go miec.Nikt niejezdz do Berlina majac jakis tam Job zeby go miec tylko zeby ich rodziny wyzywic ty bucu jeden.Uwazaj zeby ci niedokopali jak do Opola przyjedziesz za to twoje durne rozumowanie.Zapraszasz wszystkich do BRD zeby tu jakies firmy zakladali . Jakie firmy? Wiesz ile firm uslugowych idzie rocznie plaite w NRW? Wiesz co to znaczy miec firme uslugowa? Ty jak gdzies zagrasz to dostaniesz € do lapy i sie skonczylo. Jak chcesz jakas solidna firme zalozyc to musisz miec Eigenkapital i znac wszystkie §§§§. Potem mozesz takie male Auftragi wykonywac, czy z tego wyzyjesz, niewiem bo Finanzamt dziennie do dzwi puka.A konkurencja jest duza. Ty mozesz zalozyc " Ich AG" stanac z saksofonem na ulicy , cos zagrac i na forum wypisywac ze jestes selbstständig. Co za firmy maja ci ludzie ktorych tu tak zapraszasz zakladac.Maja z brzytwa i nozyczkami durch BRD wedrowac i ludziom glowy golic?Zeby cos na nogi postawic trzeba miec najpierw wlasna kase, a kto ja ma to moze i w Polsce interes rozkrecic.Komu ty Jozef juz pomogles?jakos nikt sie tu jeszcze niemeldowal i dobrego slowa o tobie nienapisal.Nawet twoj sasiad niechce z toba rozmawiac du Mutter Teresa aus Bielefeld.Wykorzystales temat zeby znowu cos na tych "WIELKICH NIEMCOW" i MN napisac.Jedz na Slask dwujezyczne tablice zamalowywac ty stary komuchu.SLUCHAJ NO KEISER - sam aTwoja nazwa wskazuje, ze jestes kompletny idiota i zarozumialy typ. Jak ja przyjechalem do Niemiec z 4-ka dzieci i gralem po nocach na duzych imprezach to ty jeszcze sie bawiles w piasku. jakies tam zap...lanie w zakladach jest oczywiscie ciezkie, ale kazdy ma swoj zawod. Ja juz jestem w D.32 lata i moge cos wiecej napisac jako prezes kilku spolek jakie prowadzilem w roznych branzach. sam nie cwiczyles i nie wiesz co ja robilem i sie wyhylasz z okna pedzacego pociagu. Juz ci glowa uleciala bo obcia ci ja semafor...Cymbale durny. Ja poagalem firmorm niemieckim i polskim co moge wymienic na palcach obu rak. Poza tym pomagalem ludziom ktorzy sa juz ustawieni i wszyscy moi sasiedzi moga to potwierdzic. Dom wybudowac, wyksztalcic 4-ro dzieci i inwestowac w swoje firmy to ty ani nie mozez pomarzyc...A co dopiero wykonac. Nie pisz banialukow ludziom jak nie wiesz na moj temat nic. Zagraj samodzielnie impreze live i potem mozeszzgarnac pieniadze, ale najpierw musisz miec wlasny sprzet i umiejetnosci. Poza tym ja umiem tez sprzedac, gotowac i rozne rzeczy naprawiac w domu. Zbudowac dom za 5 miesiecy to mozesz tylko pomarzyc, a ja to zrobilem. Najpierw musisz cos pokazac, a potem mozesz kogos krytykowac. Ja moge pomagac ludziom jak chce i jesli mam na to ochote i ktos na to zasluguje to oczywiscie umiem zalatwic prace. U mnie juz pracowalo przynajmniej 15 osob i kazdy sobie kupil auto, mieszkal w moim domu. Jak oni to czytaja to co ty piszesz tutaj to wiedza, ze sa takie mloty jak ty ktorzy wypisuja madrosci a sami sa normalni robole w Niemczech. Niemcy potrzebuja specjalistow, a do roboty maja bulgarow, rumunow a jesli sa tacy Polacy jak ty to tez sa robole. Idz na tasma dalej robic i ci garb wyrosnie. Trzeba cos naprawde umiec i wtedy nie musisz tak ciezko pracowac.Oczywiscie, ze ja nigdy nie musialem tak ciezko pracowac, ale dlatego jestem zawodowym muzykiem i nauczycielem.W Niemczech cwiczylem business w roznych dziedzinach i jak chcesz to moge ci otworzyc firme nawet Gebäuderreinigung GbR i dojdzieszbez kapitalu wlasnego do pieniedzy, ale musisz umiec po niemieckua takze miec wlasny pojazd. Co tu jest takiego ciezkiego ???Wlasne firmy Polacy zakladaja w Niemczech i jest ich juz ponad 100 000 robia i placa podatki. Pisze bzdury i Mniejszosc Niemiecka nie ma juz nic do powiedzenia, bo jest Unia Europejska. kazdy ma prawo egzystencji w Deutschland. Mozesz do mnie przyjechac do mojego biura w:Josef Zawila, Zehlendorfer damm 46, 33619 Bielefeld i napisac podanie to ci zalatwie prace legalnie i oficjalnie KEISERSIE ciemnyjak but z lewej nogi. Mozesz sobie poogladac moj dom i studio a na pozegnanie zagram ci jeszcze marsza radeckiego...josef-zawila@freenet.deP.S. Nie dorastasz mi nawet do piet, a chcesz fikac i sie chwalic.Mnie znaja ludzie i nie pisza bo wiedza, ze mam zawsze racje !!!  ZAPOMNIALEM JESZCZE DOPISAC NA TWOJ TEMAT TYLKO, ZE JAK CHCESZ OSOBISCIE SIE PRZEKONAC ZE NIE CHWALE SIE TO NAPISZ SWOJE IMIE I NAZWISKO TO CI WYSLE LISTE LUDZI KTORYM POMOGLEM  I ONI SA JUZUSTAWIENI  W DEUTSCHLAND.josef-zawila@freenet.deP.S. Ja mam prawo dorabiac do renty i jak kazdy inny czlowiekpracuje jeszcze i nawet nie wiesz co ja robie a pisze bzdury ty zazdrosniku jeden. U mnie mozesz wszystko zalatwic jak jestesgrzeczny, ale jak ktos jest taki ktory mnie obraza to nie ma prawa wstepu. Grozenie mi w Opolu moze byc dla Ciebie bardzo niebezpieczne, bo kazde grozenie jest karalne.Ja bede w tym roku w Opolu i moge ci napisac dzien, godzine i dokladne miejsce spotkania wiec mozesz sie KEISERSIEwykazac swoimi zdolnosciami i mnie uderzyc za to, ze ja pisze prawde o takich kompletnych mlotach. JZ 

j
josef-zawila
W dniu 19.01.2014 o 09:46, Kaiser napisał:

Josef ty tu zadnych przykladow z Niemiec podawac niemusisz bo niemasz zielonego pojecia jak ta praca w Industri öder Handwerklichen Betrieben wyglada. Tak naprawde to Ty w BRD nigdy niezapier***ales. Jesli sie myle to podaj jakies przyklady w jakich zakladach. Niewiesz co to znaczy wstawac latem o 4 rano zapieprzac gdzies caly dzien na budowie i wracac o 19 wieczorem do domu.Niepracowales w ciezkim przemysle jak wielu z tych" WIELKICH NIEMCOW" w halach gdzie temperatura latem wynosi ponad 40°C i pot leje ci sie po dupsku.Jak sam piszesz w polsce zarabiales na graniu na dancingu a w szkole tylko na benzyne.To wiele tych dzieci nauczyc nie nauczyles jak ci to kolo dopy wisialo bo grajkowanie bylo dla ciebie wazniejsze.Piszesz ze wiele ludzi jedzie nawet na kilka dni w tygodniu za granice, majac jakis tam Job zeby go miec.Nikt niejezdz do Berlina majac jakis tam Job zeby go miec tylko zeby ich rodziny wyzywic ty bucu jeden.Uwazaj zeby ci niedokopali jak do Opola przyjedziesz za to twoje durne rozumowanie.Zapraszasz wszystkich do BRD zeby tu jakies firmy zakladali . Jakie firmy? Wiesz ile firm uslugowych idzie rocznie plaite w NRW? Wiesz co to znaczy miec firme uslugowa? Ty jak gdzies zagrasz to dostaniesz € do lapy i sie skonczylo. Jak chcesz jakas solidna firme zalozyc to musisz miec Eigenkapital i znac wszystkie §§§§. Potem mozesz takie male Auftragi wykonywac, czy z tego wyzyjesz, niewiem bo Finanzamt dziennie do dzwi puka.A konkurencja jest duza. Ty mozesz zalozyc " Ich AG" stanac z saksofonem na ulicy , cos zagrac i na forum wypisywac ze jestes selbstständig. Co za firmy maja ci ludzie ktorych tu tak zapraszasz zakladac.Maja z brzytwa i nozyczkami durch BRD wedrowac i ludziom glowy golic?Zeby cos na nogi postawic trzeba miec najpierw wlasna kase, a kto ja ma to moze i w Polsce interes rozkrecic.Komu ty Jozef juz pomogles?jakos nikt sie tu jeszcze niemeldowal i dobrego slowa o tobie nienapisal.Nawet twoj sasiad niechce z toba rozmawiac du Mutter Teresa aus Bielefeld.Wykorzystales temat zeby znowu cos na tych "WIELKICH NIEMCOW" i MN napisac.Jedz na Slask dwujezyczne tablice zamalowywac ty stary komuchu.SLUCHAJ NO KEISER - sam aTwoja nazwa wskazuje, ze jestes kompletny idiota i zarozumialy typ. Jak ja przyjechalem do Niemiec z 4-ka dzieci i gralem po nocach na duzych imprezach to ty jeszcze sie bawiles w piasku. jakies tam zap...lanie w zakladach jest oczywiscie ciezkie, ale kazdy ma swoj zawod. Ja juz jestem w D.32 lata i moge cos wiecej napisac jako prezes kilku spolek jakie prowadzilem w roznych branzach. sam nie cwiczyles i nie wiesz co ja robilem i sie wyhylasz z okna pedzacego pociagu. Juz ci glowa uleciala bo obcia ci ja semafor...Cymbale durny. Ja poagalem firmorm niemieckim i polskim co moge wymienic na palcach obu rak. Poza tym pomagalem ludziom ktorzy sa juz ustawieni i wszyscy moi sasiedzi moga to potwierdzic. Dom wybudowac, wyksztalcic 4-ro dzieci i inwestowac w swoje firmy to ty ani nie mozez pomarzyc...A co dopiero wykonac. Nie pisz banialukow ludziom jak nie wiesz na moj temat nic. Zagraj samodzielnie impreze live i potem mozeszzgarnac pieniadze, ale najpierw musisz miec wlasny sprzet i umiejetnosci. Poza tym ja umiem tez sprzedac, gotowac i rozne rzeczy naprawiac w domu. Zbudowac dom za 5 miesiecy to mozesz tylko pomarzyc, a ja to zrobilem. Najpierw musisz cos pokazac, a potem mozesz kogos krytykowac. Ja moge pomagac ludziom jak chce i jesli mam na to ochote i ktos na to zasluguje to oczywiscie umiem zalatwic prace. U mnie juz pracowalo przynajmniej 15 osob i kazdy sobie kupil auto, mieszkal w moim domu. Jak oni to czytaja to co ty piszesz tutaj to wiedza, ze sa takie mloty jak ty ktorzy wypisuja madrosci a sami sa normalni robole w Niemczech. Niemcy potrzebuja specjalistow, a do roboty maja bulgarow, rumunow a jesli sa tacy Polacy jak ty to tez sa robole. Idz na tasma dalej robic i ci garb wyrosnie. Trzeba cos naprawde umiec i wtedy nie musisz tak ciezko pracowac.Oczywiscie, ze ja nigdy nie musialem tak ciezko pracowac, ale dlatego jestem zawodowym muzykiem i nauczycielem.W Niemczech cwiczylem business w roznych dziedzinach i jak chcesz to moge ci otworzyc firme nawet Gebäuderreinigung GbR i dojdzieszbez kapitalu wlasnego do pieniedzy, ale musisz umiec po niemieckua takze miec wlasny pojazd. Co tu jest takiego ciezkiego ???Wlasne firmy Polacy zakladaja w Niemczech i jest ich juz ponad 100 000 robia i placa podatki. Pisze bzdury i Mniejszosc Niemiecka nie ma juz nic do powiedzenia, bo jest Unia Europejska. kazdy ma prawo egzystencji w Deutschland. Mozesz do mnie przyjechac do mojego biura w:Josef Zawila, Zehlendorfer damm 46, 33619 Bielefeld i napisac podanie to ci zalatwie prace legalnie i oficjalnie KEISERSIE ciemnyjak but z lewej nogi. Mozesz sobie poogladac moj dom i studio a na pozegnanie zagram ci jeszcze marsza radeckiego...josef-zawila@freenet.deP.S. Nie dorastasz mi nawet do piet, a chcesz fikac i sie chwalic.Mnie znaja ludzie i nie pisza bo wiedza, ze mam zawsze racje !!! 

b
bernat
W dniu 19.01.2014 o 09:46, Kaiser napisał:

Josef ty tu zadnych przykladow z Niemiec podawac niemusisz bo niemasz zielonego pojecia jak ta praca w Industri öder Handwerklichen Betrieben wyglada. Tak naprawde to Ty w BRD nigdy niezapier***ales. Jesli sie myle to podaj jakies przyklady w jakich zakladach. Niewiesz co to znaczy wstawac latem o 4 rano zapieprzac gdzies caly dzien na budowie i wracac o 19 wieczorem do domu.Niepracowales w ciezkim przemysle jak wielu z tych" WIELKICH NIEMCOW" w halach gdzie temperatura latem wynosi ponad 40°C i pot leje ci sie po dupsku.Jak sam piszesz w polsce zarabiales na graniu na dancingu a w szkole tylko na benzyne.To wiele tych dzieci nauczyc nie nauczyles jak ci to kolo dopy wisialo bo grajkowanie bylo dla ciebie wazniejsze.Piszesz ze wiele ludzi jedzie nawet na kilka dni w tygodniu za granice, majac jakis tam Job zeby go miec.Nikt niejezdz do Berlina majac jakis tam Job zeby go miec tylko zeby ich rodziny wyzywic ty bucu jeden.Uwazaj zeby ci niedokopali jak do Opola przyjedziesz za to twoje durne rozumowanie.Zapraszasz wszystkich do BRD zeby tu jakies firmy zakladali . Jakie firmy? Wiesz ile firm uslugowych idzie rocznie plaite w NRW? Wiesz co to znaczy miec firme uslugowa? Ty jak gdzies zagrasz to dostaniesz € do lapy i sie skonczylo. Jak chcesz jakas solidna firme zalozyc to musisz miec Eigenkapital i znac wszystkie §§§§. Potem mozesz takie male Auftragi wykonywac, czy z tego wyzyjesz, niewiem bo Finanzamt dziennie do dzwi puka.A konkurencja jest duza. Ty mozesz zalozyc " Ich AG" stanac z saksofonem na ulicy , cos zagrac i na forum wypisywac ze jestes selbstständig. Co za firmy maja ci ludzie ktorych tu tak zapraszasz zakladac.Maja z brzytwa i nozyczkami durch BRD wedrowac i ludziom glowy golic?Zeby cos na nogi postawic trzeba miec najpierw wlasna kase, a kto ja ma to moze i w Polsce interes rozkrecic.Komu ty Jozef juz pomogles?jakos nikt sie tu jeszcze niemeldowal i dobrego slowa o tobie nienapisal.Nawet twoj sasiad niechce z toba rozmawiac du Mutter Teresa aus Bielefeld.Wykorzystales temat zeby znowu cos na tych "WIELKICH NIEMCOW" i MN napisac.Jedz na Slask dwujezyczne tablice zamalowywac ty stary komuchu.

Z J.Z. jakakolwiek dyskusja jest bez celowa , to wyjątkowo pusty bebenek , nie posiada merytorycznego przygotowania do dyskusji a jak zawsze udziele błazeńskich porad z zakresu i poziomu swojego zmarnowanego życia , na tym łez padole .

g
gosc
W dniu 16.01.2014 o 18:08, czytelnik napisał:

no tak, niech jeszcze więcej emerytów zajmuje nam miejsca pracy..... i jak tu żyć....

...glupis czlowieku jak but szewski...Czy to wina emerytow? czy wina rzadu?...kto odpowiada  prawnie za  rynek pracy ?...puknij sie (mlotkiem) w pusty leb moze ci sie poprawi...!!!

 

  Ja tez jestem emerytem (76) i ciagle jeszcze pracuje i nikt   nie  odsyla mnie w odstawke,

wprost przeciwnie srodowisko jest z tego zadowolone....Wiek nie ma nic wspolnego z praca jesli sie ma zawodowe przygotowanie i wykonuje  sie  swoja prace sumiennie ...

        Niby dlaczego nalezy zawiesic  praktyke zawodowa  i doswiadczenie bo ktos tam z kliki idiotycznych politykow ustalil wam normy wieku ???......precz z obluda i oszustwem ...

                  PRACA DLA WSZYSTKICH BEZ WZGLEDU NA WIEK  !!!!!!!!!

K
Kaiser
W dniu 16.01.2014 o 10:21, josef-zawila napisał:

Urzedy Pracy nic nie pomoga jak nie bedzie poprawy na rynkufirm, zakladow oraz dobrych indywidualnych zakladow uslugowych.Nie daje juz wogole przykladow z Niemiec, bo byscie znowu na mnie wskoczyli, ale nie mam lepszego przykladu jak z dobrego, wysokocywilizowanego panstwa uwazanego za najlepsze w Europie. Usluga sie ceni w Niemczech kilkarotnie wyzej niz w Polsce, ale jakosc jest znamienna. Inne dane z rynku pracy naOpolszczyznie wskazuja, ze brak checi do pracy jest spowodowanetym, ze ludzie nie chca pracowac za marne grosze i jezdza nawetna kilka dni w tygodniu do Niemiec majac jakis tam job aby go miec. Oficjalnie zarabiaja w berlinie lub przy granicy na sprzataniu chociazby. Znam takie osoby i podobnie jak ja bedackiedys w Polsce nauczycielem dorabialem na graniu na dancingach i tam zarabialem pieniadze a w szkole bylem zatrudniony i wystarczalo na benzyne... W wyniku dotychczasowych analiz Opolszczyzna stracila wieluzdolnych mlodych ludzi i jesli ktos ma problemy w znalezieniu pracy to ja jako byly Opolanin i nauczyciel muzyki - jestem teraz na emeryturze i moge pomoc.Mozna napisac e-mail : josef-zawila@freenet.dejesli bede mogl w danym zawodzie pomoc to pomoge bezinteresownie. Mozna sie powolac i glosno powiedziec :PAN JOSEF ZAWILA jako nielubiany forumowicz pomoze bezinteresownie i sprawdzi kazdego posrednika - ktory jestnieuczciwy jako firma BIURO CENTRALI ZAGRANICZNEJ - Spolka z o.o. w Opolu ( RHB 2596 i RHB 1651) Sad Rejonowyw Opolu. Mniejszosc Niemiecka nic nie robi to przynajmniej BCZz Bielefeld te sprawe moze przejac bezposrednio. Ja Jerzym Owsiakiem nie jestem, ale pomagam bezplatnie i bezinteresownie mlodym malzenstwom z dziecmi. Jesli oczywisciespelniaja warunki. Trzymajcie sie i laczymy Europe, bo to juzsie skonczylo, ze do Niemiec jezdzili tylko "WIELCY NIEMCY".Ten milioner z FORUM napisal, ze zarabia miliony bo jest dobrze wyksztalcony, ale ja znam w Niemczech dobrze wyksztalconych imaja juz swoje firmy. Mozemy zameldowac i kazdy z was moze byc kapitalista na swoim rozrachunku. NIECO ODWAGI.OPOLANIN - PATRIOTA SLASKO-POLSKO-NIEMIECKI.zycze pomyslnosci w 2014. Josef ZawilaI

 

 

Josef ty tu zadnych przykladow z Niemiec podawac niemusisz bo niemasz zielonego pojecia jak ta praca w Industri öder Handwerklichen Betrieben wyglada. Tak naprawde to Ty w BRD nigdy niezapier***ales. Jesli sie myle to podaj jakies przyklady w jakich zakladach. Niewiesz co to znaczy wstawac latem o 4 rano zapieprzac gdzies caly dzien na budowie i wracac o 19 wieczorem do domu.Niepracowales w ciezkim przemysle jak wielu z tych" WIELKICH NIEMCOW" w halach gdzie temperatura latem wynosi ponad 40°C i pot leje ci sie po dupsku.

Jak sam piszesz w polsce zarabiales na graniu na dancingu a w szkole tylko na benzyne.To wiele tych dzieci nauczyc nie nauczyles jak ci to kolo dopy wisialo bo grajkowanie bylo dla ciebie wazniejsze.Piszesz ze wiele ludzi jedzie nawet na kilka dni w tygodniu za granice, majac jakis tam Job zeby go miec.Nikt niejezdz do Berlina majac jakis tam Job zeby go miec tylko zeby ich rodziny wyzywic ty bucu jeden.Uwazaj zeby ci niedokopali jak do Opola przyjedziesz za to twoje durne rozumowanie.

Zapraszasz wszystkich do BRD zeby tu jakies firmy zakladali . Jakie firmy? Wiesz ile firm uslugowych idzie rocznie plaite w NRW? Wiesz co to znaczy miec firme uslugowa? Ty jak gdzies zagrasz to dostaniesz € do lapy i sie skonczylo. Jak chcesz jakas solidna firme zalozyc to musisz miec Eigenkapital i znac wszystkie §§§§. Potem mozesz takie male Auftragi wykonywac, czy z tego wyzyjesz, niewiem bo Finanzamt dziennie do dzwi puka.A konkurencja jest duza. Ty mozesz zalozyc " Ich AG" stanac z saksofonem na ulicy , cos zagrac i na forum wypisywac ze jestes selbstständig. Co za firmy maja ci ludzie ktorych tu tak zapraszasz zakladac.Maja z brzytwa i nozyczkami durch BRD wedrowac i ludziom glowy golic?Zeby cos na nogi postawic trzeba miec najpierw wlasna kase, a kto ja ma to moze i w Polsce interes rozkrecic.

Komu ty Jozef juz pomogles?jakos nikt sie tu jeszcze niemeldowal i dobrego slowa o tobie nienapisal.Nawet twoj sasiad niechce z toba rozmawiac du Mutter Teresa aus Bielefeld.

Wykorzystales temat zeby znowu cos na tych "WIELKICH NIEMCOW" i MN napisac.Jedz na Slask dwujezyczne tablice zamalowywac ty stary komuchu.

Dodaj ogłoszenie