Biedronka będzie musiała podnieść ceny

Redakcja
www.biedronka.pl
Bardzo słabe wyniki w drugim kwartale wywierają presję na Jeronimo Martins.

Presję, by podnosić w Biedronce ceny i wprowadzać zmiany w ofercie komercyjnej. 

Od czasu wybuchu wojny cenowej w czerwcu ubiegłego roku, zwiększona kampania promocyjna Biedronki spowodowała spadek marż o 80 punktów bazowych, ale sprzedaż porównywalna wciąż zwalnia.  - Po drugie, deflacja cen żywności w Polsce pogłębia się i jeżeli Biedronka i jej konkurenci nadal będą obniżali ceny, sytuacja ta raczej się nie zmieni. Po trzecie, nieustanna ekspansja sklepów Biedronki zaczyna pożerać jej własne placówki, bo ograniczony asortyment może być przeszkodą do zwiększenia udziału w wydatkach Polaków - mówi portalowi dlahandlu.pl Maria Mickiewicz, analityk sektora spożywczego z warszawskiego oddziału BESI.

Jak podaje portal dlahandlu.pl, analitycy BESI obawiają się jednak, że główne czynniki stojące za gwałtownym spowolnieniem w Polsce w ujęciu porównywalnym (deflacja cen żywności, konkurencja i kanibalizacja marek) mogą nie zostać zneutralizowane przez planowany reset marż, w związku z czym w bardzo ograniczony sposób przyczyni się on do poprawy wyników Biedronki

Źródło: BESI/www.dlahandlu.pl

Zakaz handlu w niedzielę. Co się zmieni?

Wideo

Materiał oryginalny: Biedronka będzie musiała podnieść ceny - Gazeta Pomorska

Dodaj ogłoszenie