Biedronka. Za dwa lata może być supermarketem dyskontowym

Redakcja
W większości krajów europejskich dominuje format średni albo w modelu dyskontowym, albo w modelu supermarketowym. Polska pozostanie rynkiem formatów średnich, mniejsze formaty convenience mogą być również ciekawym uzupełnieniem.
W większości krajów europejskich dominuje format średni albo w modelu dyskontowym, albo w modelu supermarketowym. Polska pozostanie rynkiem formatów średnich, mniejsze formaty convenience mogą być również ciekawym uzupełnieniem. Archiwum
Trudno przewidzieć, który z formatów: dyskontowy, czy supermarketowy, zdominuje rynek.

Portal Spożywczy pisze, że na rynku handlu detalicznego w Polsce najważniejsze pozostaną sieci średnich formatów. Pozostałe, jak sklepy convenience czy hipermarkety, będą uzupełnieniem oferty rynkowej. W segmencie średnim zarówno supermarkety, jak i dyskonty będą ewoluować - uważa cytowany przez ten portal Krzysztof Badowski, partner zarządzający w Roland Berger Strategy Consultants.

Trzy modele rynków detalicznych

Przypomniał on, że w Europie są trzy modele rynków detalicznych: rynki zdominowane przez hipermarkety, którego przykładem jest Francja, a także rynki zdominowane przez formaty średnie, w tym przez supermarkety (np. Holandia) i przez dyskonty (np. Niemcy).

Mówi dalej dla portalu: - W większości krajów europejskich dominuje format średni albo w modelu dyskontowym, albo w modelu supermarketowym. Polska pozostanie rynkiem formatów średnich, mniejsze formaty convenience mogą być również ciekawym uzupełnieniem, a hipermarkety mogą co najwyżej rosnąć razem z rynkiem, oczywiście jeśli wymyślą dla siebie nowy sposób funkcjonowania na tym rynku - mówi Krzysztof Badowski.

Jego zdaniem, trudno przewidzieć, który z formatów: dyskontowy, czy supermarketowy, zdominuje rynek. Jak tłumaczy na www.portalspozywcyz.pl, oba formaty bardzo się zmieniają - na przykład dyskonty zwiększają powierzchnię, asortyment, udział produktów brandowych i świeżych, a jakościowo nie odstają od oferty innego formatu.

Będzie jasne czy to supermarket, czy dyskont

 - Z kolei supermarkety odpowiadają na to powiększaniem oferty marek własnych i produktów świeżych. Oba formaty będą optymalizowały swój asortyment i będą zbliżały się do siebie. Moim zdaniem, za kilka lat nie będziemy już mieli do czynienia z jasnym rozgraniczeniem  między dyskontem a supermarketem. Różnice pozostaną, ale będziemy mieli bardziej ujednoliconą formułę średnich formatów - mówi cytowanemu przez nas portalowi partner Roland Berger.

Czyli Biedronka za dwa, trzy lata może wyglądać zupełnie inaczej i być zupełnie innym sklepem. Na przykład jak hiszpańska Marcadona, która jest formatem, który można byłoby określić mianem supermarketu dyskontowego - czytamy na portaluspozywczym.

 

Źródło: portalspozywczy.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Biedronka. Za dwa lata może być supermarketem dyskontowym - Gazeta Pomorska

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska