Biedronka. Za dwa lata może być supermarketem dyskontowym

Redakcja
W większości krajów europejskich dominuje format średni albo w modelu dyskontowym, albo w modelu supermarketowym. Polska pozostanie rynkiem formatów średnich, mniejsze formaty convenience mogą być również ciekawym uzupełnieniem.
W większości krajów europejskich dominuje format średni albo w modelu dyskontowym, albo w modelu supermarketowym. Polska pozostanie rynkiem formatów średnich, mniejsze formaty convenience mogą być również ciekawym uzupełnieniem. Archiwum
Trudno przewidzieć, który z formatów: dyskontowy, czy supermarketowy, zdominuje rynek.

Portal Spożywczy pisze, że na rynku handlu detalicznego w Polsce najważniejsze pozostaną sieci średnich formatów. Pozostałe, jak sklepy convenience czy hipermarkety, będą uzupełnieniem oferty rynkowej. W segmencie średnim zarówno supermarkety, jak i dyskonty będą ewoluować - uważa cytowany przez ten portal Krzysztof Badowski, partner zarządzający w Roland Berger Strategy Consultants.

Trzy modele rynków detalicznych

Przypomniał on, że w Europie są trzy modele rynków detalicznych: rynki zdominowane przez hipermarkety, którego przykładem jest Francja, a także rynki zdominowane przez formaty średnie, w tym przez supermarkety (np. Holandia) i przez dyskonty (np. Niemcy).

Mówi dalej dla portalu: - W większości krajów europejskich dominuje format średni albo w modelu dyskontowym, albo w modelu supermarketowym. Polska pozostanie rynkiem formatów średnich, mniejsze formaty convenience mogą być również ciekawym uzupełnieniem, a hipermarkety mogą co najwyżej rosnąć razem z rynkiem, oczywiście jeśli wymyślą dla siebie nowy sposób funkcjonowania na tym rynku - mówi Krzysztof Badowski.

Jego zdaniem, trudno przewidzieć, który z formatów: dyskontowy, czy supermarketowy, zdominuje rynek. Jak tłumaczy na www.portalspozywcyz.pl, oba formaty bardzo się zmieniają - na przykład dyskonty zwiększają powierzchnię, asortyment, udział produktów brandowych i świeżych, a jakościowo nie odstają od oferty innego formatu.

Będzie jasne czy to supermarket, czy dyskont

 - Z kolei supermarkety odpowiadają na to powiększaniem oferty marek własnych i produktów świeżych. Oba formaty będą optymalizowały swój asortyment i będą zbliżały się do siebie. Moim zdaniem, za kilka lat nie będziemy już mieli do czynienia z jasnym rozgraniczeniem  między dyskontem a supermarketem. Różnice pozostaną, ale będziemy mieli bardziej ujednoliconą formułę średnich formatów - mówi cytowanemu przez nas portalowi partner Roland Berger.

Czyli Biedronka za dwa, trzy lata może wyglądać zupełnie inaczej i być zupełnie innym sklepem. Na przykład jak hiszpańska Marcadona, która jest formatem, który można byłoby określić mianem supermarketu dyskontowego - czytamy na portaluspozywczym.

 

Źródło: portalspozywczy.pl

Wideo

Materiał oryginalny: Biedronka. Za dwa lata może być supermarketem dyskontowym - Gazeta Pomorska

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3