Browar Namysłów ze złotą odznaką „Równy w Biznesie”

Edyta Hanszke
Browar Namysłów w rankingu wyprzedził rynkowych gigantów. Eksperci przyznali maksymalną liczbę punktów aż w trzech kategoriach.
Browar Namysłów w rankingu wyprzedził rynkowych gigantów. Eksperci przyznali maksymalną liczbę punktów aż w trzech kategoriach. Archiwum Browaru Namysłów
Spośród 10 największych producentów piwa w Polsce Browar Namysłów został wybrany najlepszym partnerem dla właścicieli niezależnych sklepów spożywczych.

Od teraz Browar Namysłów może chwalić się złotą odznaką „Równy w Biznesie” przyznawaną przez Polską Izbę Handlu producentom, którzy nie dyskryminują małego, lokalnego handlu na rzecz dyskontów i supermarketów.

Ponad 60 proc. piwa w Polsce kupowane jest w małych, lokalnych sklepach. Mimo to wciąż wiele browarów swoje wyroby chce sprzedawać głównie przez duże sieci handlowe. To dla nich przygotowują promocje cenowe, specjalne większe opakowania i dedykowane produkty.

Są jednak wśród nich tacy producenci, którzy sprawiedliwie traktują wszystkie formaty sklepów i ich klientów. Po to, by ich wyróżnić, Polska Izba Handlu zorganizowała ranking „Równi w Biznesie”.

- Tendencja niektórych producentów do pomijania niezależnego handlu detalicznego w ich planach dystrybucyjnych i sprzedażowych jest niepokojąca. Tracą bowiem na niej nie tylko przedsiębiorcy, którzy nie mogą być konkurencyjni względem supermarketów i dyskontów – mówi Waldemar Nowakowski, prezes Polskiej Izby Handlu.

- Największymi poszkodowanymi są konsumenci odcinani od możliwości kupienia swoich ulubionych produktów w dobrych cenach. Producenci, którzy koncentrują się wyłącznie na rynku wielkoformatowym, tak naprawdę wykluczają całe grupy konsumentów, np. osoby mieszkające w małych miejscowościach, nieposiadające samochodu czy seniorów - kontynuuje Nowakowski. - Z radością jednak odnotowujemy, że nie jest to tendencja wiodąca, a wśród producentów piwa nie brakuje również takich, którzy niezależnych detalistów traktują sprawiedliwie i po partnersku – mówi Waldemar Nowakowski, prezes Polskiej Izby Handlu.

Opolskie info 2.06.2017

Zestawienie promuje tych producentów, którzy są fair wobec lokalnych właścicieli sklepów i ocenia ich pod kątem zbalansowanej współpracy z różnymi segmentami rynku detalicznego: mało- i wielkopowierzchniowym.

Sprawdza, czy producenci nie faworyzują dużych sieci handlowych i nie utrudniają małym sklepom konkurowania z ofertą supermarketów i dyskontów. Ocena końcowa oparta jest o punkty zdobyte w pięciu kategoriach: cena, udział rynkowy, dystrybucja, kontrybucja do wzrostu i produkty dedykowane. Dane użyte do sporządzenia rankingu pochodziły od niezależnej firmy badawczej Nielsen.

Browar Namysłów w rankingu wyprzedził rynkowych gigantów. Eksperci przyznali maksymalną liczbę punktów aż w trzech kategoriach:

  • produkty dedykowane, czyli udział marek własnych kierowanych do sprzedaży tylko w sklepach wielkopowierzchniowych,
  • dystrybucja czyli różnica w dotarciu do segmentu mało- i wielkopowierzchniowego,
  • udział rynkowy, czyli relacja dostępności marek producenta w małych i dużych sklepach.

- Jesteśmy bardzo dumni z wyróżnienia w plebiscycie Polskiej Izby Handlu. Cieszymy się, że nasza strategia została nie tylko doceniona, ale faktycznie ma realny wpływ na rozwój niezależnego polskiego handlu. Chcemy aby nasze produkty były dostępne dla jak największej grupy konsumentów, bez względu na to, w jakich sklepach robią zakupy. I by piwo z Namysłowa mogli kupić wszędzie – także w pobliskim sklepie – w atrakcyjnej cenie. Wysoka jakość jest dla nas na pierwszym miejscu – również wysoka jakość obsługi klientów i pracy z naszymi partnerami biznesowymi – mówi Czesław Wojciech Szczepaniak, prezes Browaru Namysłów.

Drugie miejsce wśród „Równych w Biznesie” zajęła lubelska Perła, a trzecie – Carlsberg.

Info z Polski - przegląd najciekawszych informacji ostatnich dni w kraju 1.06.2017

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

H
Helena

Brawo. Wreszcie ktoś dba o drobnych detalistów!

z
zbynek

Ale elewcję zakladu mogli by cokolwiek odnowić - trochę to wstyd i żenada na nią patrzeć a często mi się to zdarza jako miwszkańcowi Namysłowa - dowód na zdjęciu w artykule.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3