Brzeg. Pierwsze ekrany dźwiękochłonne stoją już koło stacji PKP

Tomasz Dragan tdragan@nto.pl 77 44 43 428
- Pierwsze ekrany montujemy na stacji - pokazuje Włodzimierz Mendelewski, kierownik prac. (fot. Tomasz Dragan)
- Pierwsze ekrany montujemy na stacji - pokazuje Włodzimierz Mendelewski, kierownik prac. (fot. Tomasz Dragan)
Kolejne pojawią się wzdłuż miejskich torów, by wyciszyć hałas pociągów.

Na razie trudno ocenić czy specjalne dźwiękochłonne ekrany pozwolą mieszkańcom miasta na spokojny sen. Bez dobiegającego od strony torów hałasu pociągów. Tak się składa, że magistrala kolejowa w znacznej części biegnie praktycznie środkiem Brzegu.

Zobacz: Brzeg. Przez zimę wstrzymano przebudowę peronów i wiaduktów

Pomiędzy dużymi osiedlami bloków, domów jednorodzinnych oraz ogródków działkowych. Łącznie kolejarze ustawią 2800 metrów dźwiękochłonnego muru. W każdym miejscu będzie miał on aż 4 metry wysokości.

- Ponoć w Oławie, gdzie kolej prowadziła już przebudowę stacji, takie ekrany spełniają swoją rolę - ocenia Mirosław Gwóźdź, mieszkaniec osiedla przy ul. Westerplatte - Hałas zostaje w rejonie torów a do miasta idzie tylko lekki szum. Oby u nas było podobnie. Ale warto pamiętać, że Brzeg jest większą stacją i jeździ tu więcej pociągów.

Ekrany będą ustawione na wysokości bloków przy ul. Westerplatte, rejonie Parku Wolności, osiedla przy ul. Zielonej a także przy wspomnianej stacji kolejowej i sąsiedztwie ogrodów działkowych przy Fabrycznej.

- Miejscami ekrany będą miały elementy „przezroczyste” - precyzuje Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w Warszawie. - Niektóre odcinki osłon zostaną pomalowane, a inne obsadzone roślinnością. W pasie osłon dźwiękowych przewidziano również wyjścia awaryjne np. bezpośrednio w obrębie stacji dla pracowników obsługi. Zakończenie ustawiania ekranów planujemy na grudzień.

Zobacz: Brzeg> Kolej przebuduje wiadukty na ul. Kilińskiego oraz Małujowickiej

Ale ekrany dźwiękochłonne to tylko jeden z wielu elementów przebudowy brzeskiego węzła PKP. Poza wymianą torowiska cały czas trwają prace modernizacji peronów stacji, urządzeń do kierowania ruchem pociągów a także wiaduktów, po których biegnie linia kolejowa.

- Na stacji przebudowywany jest peron pierwszy - dodaje rzecznik Siemieniec. - Właściwie powstaje całkiem nowy dłuższy obiekt. Pracom ziemnym towarzyszy ustawienie nowej konstrukcji ścianek. Obiekt będzie podobny do już działającego peronu drugiego. Zamontujemy na nim wiaty, oświetlenie i oznakowanie. Wykonawca robót realizuje również prace w przejściu podziemnym przeznaczonym dla obsługi podróżnych.

Pod Lupą

Przebudowa węzła brzeskiego PKP wraz z przyległymi odcinkami linii jest ostatnim etapem modernizacji trasy kolejowej E 30 pomiędzy Opolem a Wrocławiem. To największa inwestycja kolejowa w naszym regionie. Obejmuje wymianę torów i rozjazdów, odwodnienie torowisk, montaż nowej sieci trakcyjnej, urządzeń łączności itp. Finał prac w grudniu a ich łączny koszt wyniesie blisko 154 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Strefa Biznesu - Sytuacja na rynku pracy w 2023 roku

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie