Budowa centrum przesiadkowego Opole Wschodnie. Powstają autobusowe perony, wiadukt, drogi, ścieżki i tunele. Zobacz m.in. zdjęcia z drona

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Postęp prac przy budowie centrum przesiadkowego Opole Wschodnie.
Postęp prac przy budowie centrum przesiadkowego Opole Wschodnie. UM Opola
Robotnicy szykują się już do budowy tunelu wzdłuż ul. Bohaterów Monte Cassino i Batalionów Chłopskich w Opolu oraz w nasypie kolejowym. Ten drugi umożliwi przejazd m.in. z ul. Katowickiej w Rataja i dalej na os. Armii Krajowej.

Na terenie budowy centrum przesiadkowego Opole Wschodnie oraz przebudowy tamtejszego skrzyżowania prace idą pełną parą.

Aktualnie trwają roboty wykończeniowe na estakadzie, budowana jest także kanalizacja deszczowa oraz magistrala wodociągowa - wylicza Adam Leszczyński z Miejskiego Zarządu Dróg w Opolu.

Cały czas prace prowadzone są też przy:

  • Uzbrojeniu teletechnicznym.
  • Budowie ekranów akustycznych.
  • Budowie peronów przyszłego dworca autobusowego obok budynków Uniwersytetu Opolskiego, w miejscu, gdzie kiedyś stała stacja paliw Lotosu.

Z kolei po drugiej stronie nasypu kolejowego, wzdłuż ul. Rataja wylane są już przyczółki przyszłego tunelu pod torami.

Budowlańcy szykują się ponadto do szalowania i zbrojenia pierwszego segmentu przecisku w nasypie kolejowym, dzięki któremu powstanie połączenie m.in. ul. Katowickiej z Rataja oraz do budowy tunelu wzdłuż ul. Bohaterów Monte Cassino i Batalionów Chłopskich, który upłynni ruch na kierunku Zaodrze - ul. Plebiscytowa.

Prowadzone są również przymiarki do budowy chodnika i ścieżki rowerowej za stacją paliw Orlen - dodaje Adam Leszczyński.

Budowa centrum przesiadkowego Opole Wschodnie to jedna z największych i najdroższych inwestycji drogowych ostatnich lat w mieście.

Jej koszt to aż 140 milionów złotych. Aktualny termin oddania jej do użytku to koniec czerwca 2021 roku.

Strefa Biznesu: Takie plany mają pracodawcy. Co czeka rynek pracy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
aaaaa

Ta budowa to jakaś porażka. Trwa to i trwa nie wiadomo ile i trwać będziecie tez nie wiadomo ile ale co się dziwić jak robią tam na jedną zmianę a w sobotę w ogóle nic się tam nie dzieje. Zamiast jak jest dzień długi jechać z koksem na dwie zmiany plus sobota to nie robimy po 8 godzin. W końcu miasto może korkować się jeszcze przez następne 3 lata

r
realista_opolski

O kurcze!!! Już się robotnicy "szykują" do wykonania tunelu pod torami??? Tak szybko??? To ten sam tunel, który miał być wykonany ponad rok temu, czy coś mi się pomyliło? Zaklinajcie sobie dalej w NTO rzeczywistość. Prędzej, czy później i tak to sza...bo wybije.

G
Gość
21 lipca, 15:45, Gość:

A kiedy będzie dokończona niby obwodnica Opola ?

Dawno temu i jest to prawda widziałem założenia plany ukończenia obwodnicy północnej. Miała się połączyć z drogą 423 w okolicach Przywory w roku 2011 czyli już jest 10 lat po terminie.

G
Gość

A kiedy będzie dokończona niby obwodnica Opola ?

C
Czereśniak

Wiśniewski znowu będzie udawał, że to jego zasługa!

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie