Na terenie budowy centrum przesiadkowego Opole Wschodnie oraz przebudowy tamtejszego skrzyżowania prace idą pełną parą.
Aktualnie trwają roboty wykończeniowe na estakadzie, budowana jest także kanalizacja deszczowa oraz magistrala wodociągowa - wylicza Adam Leszczyński z Miejskiego Zarządu Dróg w Opolu.
Cały czas prace prowadzone są też przy:
- Uzbrojeniu teletechnicznym.
- Budowie ekranów akustycznych.
- Budowie peronów przyszłego dworca autobusowego obok budynków Uniwersytetu Opolskiego, w miejscu, gdzie kiedyś stała stacja paliw Lotosu.
Z kolei po drugiej stronie nasypu kolejowego, wzdłuż ul. Rataja wylane są już przyczółki przyszłego tunelu pod torami.
Budowlańcy szykują się ponadto do szalowania i zbrojenia pierwszego segmentu przecisku w nasypie kolejowym, dzięki któremu powstanie połączenie m.in. ul. Katowickiej z Rataja oraz do budowy tunelu wzdłuż ul. Bohaterów Monte Cassino i Batalionów Chłopskich, który upłynni ruch na kierunku Zaodrze - ul. Plebiscytowa.
Prowadzone są również przymiarki do budowy chodnika i ścieżki rowerowej za stacją paliw Orlen - dodaje Adam Leszczyński.
Budowa centrum przesiadkowego Opole Wschodnie to jedna z największych i najdroższych inwestycji drogowych ostatnich lat w mieście.
Jej koszt to aż 140 milionów złotych. Aktualny termin oddania jej do użytku to koniec czerwca 2021 roku.
Strefa Biznesu: Polska nie jest gotowa na system kaucyjny?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?