Na stacji Opole Główne można zobaczyć już nowy peron 1a, który powstał pomiędzy peronem pierwszym a budynkiem opolskiego Polregio. Jego długość to 150 metrów, a szerokość 5,5 metra.
Obecnie trwają prace przy budowie sąsiadującego z peronem toru oraz infrastruktury kablowej, związanej z urządzeniami zabezpieczenia ruchu i teletechniki oraz kanalizacji sanitarnej.
- Prowadzimy też uzgodnienia związane z posadowieniem na nowym peronie 75-metrowej wiaty, która zapewni oczekującym na pociąg ochronę przed deszczem czy śniegiem - mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. - Stylem będzie oczywiście nawiązywała do pozostałych wiat, tak by zachowany został historyczny charakter stacji.
Jak już informowaliśmy, nowa platforma usprawni ruch pociągów pasażerskich i zwiększy przepustowość stacji Opole Główne.
- Będzie z niej prowadzona obsługa pociągów w kierunku stacji Kędzierzyn-Koźle, Strzelce Opolskie i Fosowskie - wylicza Mirosław Siemieniec.
Do połowy maja zakończą się prace związane z przebudową toru nr 1 pomiędzy Opolem Głównym a stacją Opole Groszowice. Kiedy to nastąpi, robotnicy zdemontują tor nr 2 i wymienią go na nowy.
- Trwają też roboty związane z budową nowego mostu kolejowego przez Odrę - dodaje Mirosław Siemieniec.
Powstała już żelbetowa konstrukcja przyczółku mostu od strony Opola Zachodniego, trwają prace przy wznoszeniu przyczółku od strony Opola Głównego. Robotnicy rozpoczęli też palowania dla fundamentów pod dwa filary pośrednie mostu.
Będą remonty mostów i wiaduktów
Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych pomiędzy Opolem Głównym a Opolem Zachodnim zakończy się w 2023 roku, a poza mostem nad Odrą obejmuje także modernizację trzech innych kolejowych przepraw: nad Młynówką, Kanałem Ulgi oraz nad Suchodołem.
Ponadto zaplanowano prace na trzech wiaduktach: nad ul. Powstańców Śląskich, ul. Krapkowicką i ul. Prószkowską.
Wielkie pieniądze, wielka inwestycja
Prace w obrębie opolskiego węzła kolejowego są częścią przebudowy linii kolejowej E30 na odcinku Kędzierzyn-Koźle - Opole. Wartość projektu wynosi 815,7 mln zł. Inwestycja współfinansowana jest przez Unię Europejską.
Przebudowane tory, nowe rozjazdy i sieć trakcyjna oraz zamontowane nowe urządzenia zabezpieczenia ruchu kolejowego umożliwią prowadzenie pociągów z prędkością do 160 km/h, a czas przejazdu z Opola do Kędzierzyna skróci się o połowę - z 50 do nawet 25 minut.
Polska walczy z powodzią. Premier zapowiada pomoc
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?