Budowa obwodnicy Kędzierzyna-Koźla. Nowa trasa jest już prawie gotowa. Kiedy będziemy mogli nią pojechać? Sprawdź postęp prac

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Tak wygląda postęp prac przy budowie obwodnicy Kędzierzyna-Koźla.
Tak wygląda postęp prac przy budowie obwodnicy Kędzierzyna-Koźla. GDDKiA Opole
Całkowita wartość obwodnicy Kędzierzyna-Koźla to 272,4 mln złotych, a wysokość dofinansowania z Unii Europejskiej to 207,8 mln złotych. Według zapowiedzi nową trasą pojedziemy w czwartym kwartale 2022 roku.

Budowa obwodnicy Kędzierzyna-Koźla. Jakie prace już wykonano?

Aktualne zaawansowanie prac przy budowie obwodnicy Kędzierzyna-Koźla jest na poziomie 80 proc. Na całej długości położona jest już podbudowa z kruszywa oraz warstwy bitumiczne, w tym ta wiążąca.

Wykonawca prowadzi również prace wykończeniowe przy budowie ronda turbinowego na początkowym odcinku nowej trasy czyli na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 40 na os. Piastów.

- Chodzi m.in. o montaż oświetlenia oraz prace brukarskie - informuje Agata Andruszewska z opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Kontynuowane są roboty przy budowie kolejnych trzech rond: czterowlotowego, które docelowo połączy nową obwodnicę z DW426, na skrzyżowaniu z drogą powiatową w kierunku Jaryszowa oraz trzeciego, które skomunikuje obwodnicę z przyszłym łącznikiem do drogi krajowej nr 40 w dzielnicy Blachownia.

- Cały czas budowane są mosty i wiadukty - mówi Agata Andruszewska.

Np. nad Kanałem Gliwickim, jednym z najdłuższych i najbardziej charakterystycznych mostów w ciągu obwodnicy Kędzierzyna-Koźla trwają już prace wykończeniowe. Głównymi elementami tej konstrukcji są stalowe łuki, do których podwieszony jest pomost stalowy z płytą betonową.

Budowa obwodnicy Kędzierzyna-Koźla Inwestycja z unijnym dofinansowaniem

Całkowita wartość projektu to 272,4 mln złotych, a wysokość dofinansowania z Unii Europejskiej to 207,8 mln złotych.

Według zapowiedzi nową trasą pojedziemy w czwartym kwartale 2022 roku.

Budowa obwodnicy Kędzierzyna-Koźla. Zakres inwestycji

Nowa trasa rozpocznie się rondem w ciągu DK40, ominie Sławięcice oraz Ujazd, a następnie włączy się z powrotem do DK40 tuż za granicą województw opolskiego i śląskiego na terenie gminy Rudziniec.

Do skrzyżowania z DW426 będzie to droga jednojezdniowa z dodatkowym pasem do wyprzedzania o przekroju (2+1), natomiast na pozostałym odcinku o przekroju jednojezdniowym dwupasowym.

W ramach inwestycji powstanie 18 obiektów inżynierskich (wiadukty, mosty, duże i małe przejścia dla zwierząt) oraz cztery ronda.

Budowa obwodnicy Kędzierzyna-Koźla. Kalendarium

  • 15 października 2018 r. - podpisanie umowy na zaprojektowanie i budowę obwodnicy
  • 20 listopada 2019 r. - uzyskanie zmienionej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
  • 27 stycznia 2020 r. - złożenie wniosku o uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID)
  • 5 czerwca 2020 r. - uzyskanie decyzji ZRID

Strefa Biznesu: Takie plany mają pracodawcy. Co czeka rynek pracy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie