Budowa obwodnicy Kędzierzyna-Koźla. Uwaga! Będą utrudnienia w związku z budową ronda w rejonie osiedla Piastów. Zobacz postęp prac

Sławomir Draguła
Tak wygląda postęp prac przy budowie obwodnicy Kędzierzyna-Koźla. GDDKiA Opole
Budowany właśnie odcinek będzie przedłużeniem istniejącej dwujezdniowej obwodnicy Kędzierzyna-Koźla w kierunku autostrady A4.

W poniedziałek, 8 marca wykonawca obwodnicy Kędzierzyna-Koźla, firma Strabag, przystąpi do prac przy budowie ronda na włączeniu nowej drogi do istniejącej już obwodnicy w rejonie os. Piastów.

Zakończenie tego etapu prac zaplanowane jest na grudzień 2021 roku.

Docelowo wykonane zostanie w tym miejscu skrzyżowanie w postaci trójwlotowego ronda turbinowego - informuje Agata Andruszewska z opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

W związku z tym wprowadzona zostaje tymczasowa organizacja ruchu, która spowoduje wyłączenie z ruchu prawego pasa istniejącej obwodnicy, a kierowcy jadący w stronę Pyskowic będą się poruszać tylko lewym.

Wykonawca zaplanował w tym czasie prace związane z poszerzeniem skarpy i pobocza na istniejącej obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 40.

Kolejny etap prac zakłada wyłączenie pasów wewnętrznych na obu dwóch jezdniach. Te utrudnienie rozpocznie się w połowie marca i potrwają około trzech tygodni.

Natomiast w połowie kwietnia, na około cztery miesiące, nastąpi przełożenie ruchu na jezdnię prawą i wyłączenie z ruchu lewej.

Budowany odcinek będzie przedłużeniem istniejącej dwujezdniowej obwodnicy Kędzierzyna-Koźla w kierunku autostrady A4 o długości około 14,3 km.

Od ronda jakie powstanie w ciągu DK40 trasa pobiegnie nowym śladem omijając Sławięcice i Ujazd i włączając się z powrotem do DK40 tuż za granicą województw opolskiego i śląskiego, na terenie gminy Rudziniec.

Do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 426 będzie to jednojezdniowa droga z dodatkowym naprzemiennym pasem do wyprzedzania (2+1), a od tego skrzyżowania - czyli niemal połowy długości obwodnicy - o przekroju tradycyjnym w układzie z dwoma pasami ruchu w przeciwnych kierunkach.

W ramach inwestycji powstanie też 18 obiektów inżynierskich: wiadukty, mosty, duże i małe przejścia dla zwierząt oraz cztery ronda - wylicza Agata Andruszewska.

Koszt obwodnicy to 272,4 mln złotych, w tym jest 207,8 mln złotych dofinansowania z Unii Europejskiej.

Zakończenie prac przewidziano na czwarty kwartał 2022 roku.

Szczepionka Johnson&Jonshon w Polsce wcześniej niż zakładano

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie