Obwodnica Olesna będąca jednocześnie częścią drogi ekspresowej S11, która ma połączyć Górnośląski Okręg Przemysłowy z Kołobrzegiem, jest już gotowa w połowie.
To druga w historii Opolszczyzny tak duża inwestycja drogowa. Jej koszt to ponad 700 mln złotych. Największą był opolski odcinek autostrady A4.
Obecnie finalizowane są roboty ziemne zakresie realizacji wykopów, nasypów oraz wzmocnienia podłoża w ciągu trasy głównej oraz dróg poprzecznych.
- Kontynuujemy też prace w zakresie układania warstw konstrukcyjnych jezdni - mówi Agata Andruszewska z opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Na znacznym odcinku trasy głównej widoczna jest podbudowa z kruszywa, wykonawca prowadzi też już prace przy układaniu warstw bitumicznych (podbudowa zasadnicza oraz warstwa wiążąca).
- Trwają też prace na 25 obiektach mostowych m.in. w zakresie ustrojów nośnych oraz prac wykończeniowych niektórych z obiektów oraz zbrojenia i betonowania przyczółków - dodaje Agata Andruszewska.
Trwa budowa węzła Olesno, w tym wiaduktu w ciągu drogi wojewódzkiej nr 487. Na jednym z rond, które będzie docelowo elementem budowanego węzła, prowadzone są prace brukarskie.
Według planów nową trasą pojedziemy w drugim kwartale 2023 roku.
GDDKiA planuje też budowę tej trasy od obwodnicy Olesna w kierunku województwa wielkopolskiego, a dokładnie do obwodnicy Kępna.
Na terenie województwa opolskiego trasa będzie przebiegać przez gminy Lasowice Wielkie, Kluczbork i Byczyna. Realizacja tej inwestycji planowana jest w latach 2023-2027.
21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?