Budowa obwodnicy w Gogolinie - w 2016 roku

Radosław Dimitrow
Radosław Dimitrow
Linią przerywaną zaznaczono przebieg nowych jezdni, które zamierza budować Zarząd Dróg Wojewódzkich i gmina Gogolin.
Linią przerywaną zaznaczono przebieg nowych jezdni, które zamierza budować Zarząd Dróg Wojewódzkich i gmina Gogolin. Radosław Dimitrow
Zarząd Dróg Wojewódzkich planuje jeszcze w tym roku ogłosić przetarg.

Budowa obwodnicy Malni i Choruli to jedna z najbardziej oczekiwanych inwestycji w tej części województwa. Starania o jej budowę trwają od 2008 roku i wreszcie są realne szanse, że ona powstanie.

Nowa obwodnica ma spełnić kilka funkcji - przede wszystkim odciążyć drogi w gminie Gogolin z ruchu ciężarówek, które codziennie dojeżdżają m.in. do cementowni Górażdże. Ponadto ułatwi ona dojazd do innych zakładów działających w rejonie cementowni oraz podniesie atrakcyjność terenów inwestycyjnych w Gogolinie.

- Jesteśmy na etapie przygotowywania zezwoleń na realizację inwestycji drogowej - informuje Arkadiusz Branicki, rzecznik Zarządu Dróg Wojewódzkich, który odpowiedzialny jest za budowę obwodnicy. - W tym roku planujemy dopiąć wszystkie formalności i ogłosić przetarg. Budowa mogłaby się rozpocząć w 2016 roku.
Nowa trasa liczyć będzie nieco ponad 6 kilometrów, a jej przebieg zaplanowano w zdecydowanej większości polami i łąkami. Droga będzie miała po jednym pasie ruchu w dwóch kierunkach. Żeby połączyć Chorulę z autostradą A4, zarządca będzie musiał wybudować trzy duże ronda, gdzie obwodnica będzie krzyżować się z innymi drogami i jeden wiadukt. Zgodnie z projektem trasa ma być przystosowana do ruchu ciężarówek, które będą się mogły po niej poruszać z prędkością 70 km/h. Nowa obwodnica docelowo będzie się łączyć z tzw. obwodnicą Karłubca, której planowana długość wynosi 850 metrów. Jej przebieg zaplanowano w miejscu, gdzie kiedyś biegła linia kolejowa.

- Ta droga będzie stanowić bezpośredni dojazd do terenów inwestycyjnych Gogolina - tłumaczy Krzysztof Długosz, wiceburmistrz Gogolina. - Na nią kierowany będzie także ruch ciężarowy, który dziś wjeżdża bezpośrednio do terenów mieszkalnych w Karłubcu.

Budowa obwodnicy Malni i Choruli pochłonie ok. 50-60 mln złotych - większość kosztów sfinansowana będzie z unijnej dotacji. Za budowę tzw. obwodnicy Karłubca odpowiedzialna będzie z kolei gmina - szacowany koszt powstania tego odcinka wynosi ok. 5 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska