Budowa węzła Opole Wschodnie. Pierwsze samochody pojechały przez trzypoziomowe skrzyżowanie i tunele

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Pierwsze auta przejechały po nowym skrzyżowaniu w Opolu, na które od miesięcy czekali kierowcy.
Pierwsze auta przejechały po nowym skrzyżowaniu w Opolu, na które od miesięcy czekali kierowcy. Mir
Wyścig z czasem na Opolu Wschodnim został wygrany. Pierwsi kierowcy o 14.30 przejechali przebudowanym skrzyżowaniem ulic Bohaterów Monte Cassino, Batalionów Chłopskich, Nysy Łużyckiej, Oleskiej, Kusocińskiego i Rataja w Opolu. - Meldujemy wykonanie zadania - poinformował prezydent Arkadiusz Wiśniewski. Ale na tym nie koniec prac...

Przebudowa tego ważnego skrzyżowania i budowa centrum przesiadkowego była jedną z największych inwestycji ostatnich lat w Opolu.

Prace ruszyły na początku 2019 roku, a ich koszt to ponad 140 milionów złotych, z czego większość stanowi dofinansowanie z Unii Europejskiej.

Dzięki temu ruch w tej części miasta będzie płynniejszy, a dzięki budowie tunelu w kolejowym nasypie ulica Katowicka została skomunikowana m.in. z osiedlem Armii Krajowej.

- Te skrzyżowanie zawsze było zakorkowane, a teraz wygląda na to, że problem ten zniknie - mówi Tomasz Wasilewski, kierowca z Opola. - Budowa wiaduktu i tunelu to ciekawy pomysł.

To prawda. Bezkolizyjny ruch od Zaodrza w stronę ul. Plebiscytowej zapewni tunel wybudowany pod ul. Oleską natomiast w drugą stronę wiadukt, który powstał równolegle do kolejowego nasypu.

Natomiast skrzyżowanie ul. Bohaterów Monte Cassino i Batalionów Chłopskich z ul. Oleską, Katowicką, Rataja oraz Kusocińskiego ma funkcjonować jako rondo z możliwością jazdy w każdym kierunku.

W ramach robót powstały też ścieżki rowerowe i chodniki wraz z tunelami umożliwiającymi przejazd pod torami, zaś przy stadionie Odry Opole zbudowano parkingi Park&Ride, a przy dworcu kolejowym Bike&Ride.

Cały czas trwają jeszcze prace wykończeniowe oraz te przy budowie dworca autobusowego, który jest elementem centrum przesiadkowego Opole Wschodnie, który ma obsługiwać cztery linie MZK: 11, 15, 28 i N2. Będą się one zatrzymywać na czterech przystankach „Opole-Dworzec Wschodni”.

Powstaną też nowe przystanki:

  • Opole, Dworzec Wschodni, 01” dla pojazdów jadących w stronę ul. Nysy Łużyckiej
  • „Opole, Dworzec Wschodni – Uniwersytet, 02” dla autobusów jadących w kierunku ul. Katowickiej;
  • „Opole, Dworzec Wschodni – Wieża Ciśnień, 01” dla autobusów poruszających się w kierunku ul. Oleskiej;
  • „Opole, Dworzec Wschodni – Wieża Ciśnień, 02” dla jadących w stronę ul. Rataja;
  • „Opole, Rataja – Dworzec Wschodni, 03” dla jadących w kierunku ul. Oleskiej;
  • „Opole, Rataja – Dworzec Wschodni, 04” dla autobusów jadących w stronę ul. Sosnkowskiego;
  • „Opole, Rataja – Szpital, 05” dla pojazdów jadących w stronę ul. Oleskiej
  • „Opole, Rataja – Szpital, 06” dla autobusów poruszających się w kierunku ul. Sosnkowskiego.

Otwarcie centrum przesiadkowego zaplanowane jest na początku 2022 roku.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska