Pierwsza z nich, pod nazwą Kraft Foods Group będzie działała na rynku północnoamerykańskim w takich kategoriach jak wędliny, nabiał, produkty gotowe oraz napoje. Druga, zajmująca się głównie produkcją przekąsek słodkich i słonych, będzie nosiła nazwę Mondelēz International Inc.
- Przez ostatnie kilka lat Kraft Foods umocnił swoją pozycję. Zbudowaliśmy silną, globalną obecność w kategorii przekąsek, a także wzmocniliśmy segment produktów spożywczych sprzedawanych w Ameryce. Płn. i Kanadzie - mówi Joanna Ewa Matryba, specjalistka ds. komunikacji w Kraft Foods. To lider na polskim rynku wyrobów czekoladowych.
- Obie części biznesu stworzyły odrębne profile, mają inne priorytety i są gotowe do samodzielnego działania - - tłumaczy przyczyny podziału Joanna Ewa Matryba. - Do końca kwietnia 2013 r. mamy zamiar zmienić nazwę naszych spółek w Polsce
Zmiany nazw koncernu mają charakter globalny i nie przenoszą się na marki, pod którymi firma sprzedaje swoje produkty, takie jak ciastka belVita i Oreo, czekolada Milka i Cadbury, kawa Jacobs czy gumy Trident.
Podobnie było, kiedy Kraft Foods przejmował Cadbury - na rynku nadal funkcjonują słodycze firmowane tą ostatnią nazwą, bowiem jest to tzw. marka produktowa.
Od momentu zmiany nazwy firmy, o działających w Specjalnej Strefie Ekonmicznej zakładach w Skarbimierzu Osiedlu będziemy mówili jednak - fabryki Mondelēz International.
Podział koncernu i rozpoczęcie nowego rozdziału świętowali już pracownicy na całym świecie, w tym i skarbimierskich zakładów, którzy z tej okazji na początku października mieli swoją wewnętrzną uroczystość.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?