Projekt skierowany jest głównie do nauczycieli zainteresowanych pracą z uzdolnioną młodzieżą. Każdy nauczyciel uczestniczy w certyfikowanym kursie prowadzonym na jednej z 5 najlepszych uczelni technicznych w kraju, przygotowującym do prowadzenia zajęć z algorytmiki i programowania. Celem projektu jest podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej, a także aktywizacja młodzieży uzdolnionej informatycznie, pobudzanie kreatywności oraz promowanie współpracy zespołowej w ramach kół informatycznych.
- To powiew świeżości, innowacji, możliwość wymiany doświadczeń oraz poznania nauczycieli-pasjonatów, a przede wszystkim okazja do odkrywania i rozwijania uczniowskich talentów - mówi o projekcie Aleksandra Trawińska, koordynatorka projektu w Ósemce.
W zajęciach kółka CMI w tym roku brali udział uczniowie dwóch klas. Zajęcia odbywały się zdalnie na platformie Ms Teams co dwa tygodnie w soboty, po cztery godziny lekcyjne od października do końca kwietnia.
- Niektórzy dopiero rozpoczęli przygodę z algorytmiką i programowaniem. Mam wrażenie, że złapali bakcyla. W zespole są też osoby znacznie zaawansowane w kodowaniu - takie nieoszlifowane diamenty, które tylko czekają na kolejne wyzwania - mówi nauczycielka.
Rozwiązując zadania, uczniowie przygotowywali się do konkursu CMI. Drużynie Ósemki udało się przejść do etapu regionalnego i zająć tam czwarte miejsce. Dla opiekuna grupy to ogromna satysfakcja, dlatego planuje udział w projekcie w przyszłym roku szkolnym.
Uczniowie też bardzo chwalą dodatkowe zajęcia.
- Zapisałem się z przypadku, ale okazało się, że nauka programowania sprawia mi ogromną radość - mówi Antoni Pochopin z klasy 1d.
- Będę kontynuowała naukę programowania. Dzięki temu rozwijam swoje pasje -dodaje Wiktoria Gryczka z klasy 1d.

Książka pod choinkę Targi Książki we Wrocławiu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?